Gå til innhold

MARERITT i forbinelse med ULTRALYD


♥lurelure♥

Anbefalte innlegg

Jeg var og på ul i uke 8+3, og skal på ny nå den 16 april (12+3) og sjekke nakkefolden.

 

 

Jeg har opplevd at jeg tenker så mye på ultralyden jeg skal på og hva jeg kommer til å se at jeg har begynt å få særdeles grusomme mareritt.

 

Drømmer at legen leter rundt inni der men finner ingenting... Det er tomt...

 

Og så drømmer jeg at jeg skal på do og trusa er FULL av blod...

 

Våkner gjennomvåt av svette og kjemperedd.

 

Begynner å innse at det kanskje holder med ultralyder etter denne på mandag... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen spesiell grunn til at du skal få sjekket nakkefolden? Eller er det bare for sikkerhets skyld? Har også tenkt litt på det, men lurer på om jeg er litt for hysterisk mtp det siden det ikke er disponert i familien........

 

Hvor skal du på ultralyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Var på ultralyd da jeg fant ut at jeg var gravid pga at jeg ikke viste sv.sk. lengde. Men hun fant ingen tegn på graviditet. Har jo alle tegnene nå da, og alle tester er kjempepositive. Skal på ny UL i dag, er nå ca ni uker, og gruer meg skikkelig. Tenk om det fortsatt er tomt... eller hjerte ikke slå eller noe sånt.... Huff terrortanker.

 

Men bare en liten ting, jeg trodde ikke det var lov å skjekke nakkefolden. Har iallefall hørt at de ikke vil gjøre det....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi var på majorstuklinikken da jeg var 8+3 så tenkte nok legen:

 

"Ja, her har vi et ungt naivt par som er så lykkelige, de kan vi dra litt penger ut av"........

 

Han spurte om vi hadde lyst å komme igjen etter fire uker for å måle nakkefolden selv om vi ikke er disponert for noe som helst. Var nok for å tjene litt ekstra, og vi syntes jo det er stas å se nurket....

 

har ikke hørt at man ikke sjekker den, men at hvis man vil så må man betale på privatklinikk. Mine venninner gjorde det de også... Uten at det var noe unormalt med deres fostre heller. Koster oss 1200 kr, men vi får jo se nurket og bilder med oss hjem, så det er jo stas uansett.....

 

Problemet er at jeg har begynt å drømme så fryktlig om det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns jo det er litt unødvendig av legen å formulere seg slik da..... Jeg ville nok også blitt bekymret om det var meg. Selvfølgelig skjønner jeg at dere vil se babyen, men han burde jo funnet på en annen grunn/unnskyldning for at dere skulle komme tilbake enn noe som er så alvorlig da.

 

Jeg var hos gynekolog på Oslo City og tok ul og det kostet rundt 900 kr. Han var kjempehyggelig og veldig behagelig, så jeg tror nok vi drar dit igjen om vi skal ta flere private ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...