Gå til innhold

Kan jeg ta en fest i helgen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er nesten 1 mnd, men det er ikke noe problem å gi han flaske, den tar han gjerne. Kan jeg da drikke litt i helgen og gi han flaske? Det er ikke snakk om å sette han igjen til noen andre, han skal være sammen med meg og jeg skal liksom ikke drikke meg dritings... Når kan jeg amme igjen dersom jeg slutte å drikke i 1 tiden f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du bør ikke drikke før 6 uker etter termin. les på ammehjekpen.no

Min personlige mening er at man bør heller ikke ha barna hjemme om man drikker - man bør ikke ta hånd om barn når en er beruset. Og beruset blir man svært lett etter et svangerskap. Så jeg foreslår heller at du venter et par uker og også tar deg maks to enheter (to glass) øl eller vin da. Mer alkohol ellers sterkere drikker kan skade utdrivningnen din for kortere-lengre sikt eller permanent. Uten utdrivning får du ikke melka ut. Dette kan du lese om på kellymom.com

Mange har opplevd at det har gått bra med alkohol flere ganger , men plutselig så sitter de der med muggnene full og og får ikke melken ut.....

Så dette betyr ikke at du ikke kan drikke alkohol, men du bør altså vente litt og så drikke max tre enheter svak alkohol. Og du - ta gjerne en hel frikveld/frinatt/friformiddag hvor babyen er borte hos noen du stoler på.

Skrevet

Dette var litt drøyt. Når babyen er bare 1 måned så synes jeg man kan holde seg i skinnet jeg. Du er jo fortsatt barselkvinne, sikkert litt lave jernlagre også etter en fødsel. Drikk brus til helgen vær så snill. Og bare så det er sagt. Jeg er ikke hysterisk når det gjelder alkohol altså. Ta deg en fest når babyen har blitt et halvår heller og du kan ha barnepike.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...