Gå til innhold

Er det skadelig for babyen min og få 1-2 måltider med mme?

Anbefalte innlegg

Jeg fullammer min 5mnd gamle baby. Ammingen går som en drøm og jeg har aldri gitt mme. Problemet er at jeg ikke får til pumping i det hele tatt.

Vi skal nå ha dåp og jeg vil så veldig gjerne ha på meg bunaden (vi er en STOR bunadsfamilie og jeg har så lyst til å ha den på i dåpen), men da klarer jeg ikke amme med bunaden på.

Er det skadelig for babyen (tarmer, mage, utvikling, fremtidig sykdom osv) ved at jeg gir min 5mnd gamle baby 1 eller 2 måltider med mme på dåpsdagen? Jeg er klar over at mange barn vokser flott opp på kun mme (meg selv innkludert), men iom at jeg har tro på ammingens fordeler og at det ikke finnes noe problem for meg å amme, har jeg vært opptatt av å fullamme.

Jeg fullammet barn nr 1 i 6mnd og delammet til hun var 1.5 år gammel.

Det finnes ingen arvelige sykdommer eller allergier i familien. Babyen er frisk og sunn.

Kan jeg gi mme 1-2 måltider denne ene gangen eller er det dumt av meg? Hvis det ikke er noen grunn til å lavære med å gi mme. Hva slags mme skal jeg da kjøpe?.

Takker for svar.

Fortsetter under...

Hei!!

tror ikke jeg hadde turt å gi mme for første gang i dåpen, da må du evt prøve i forkant. Noen babyer kan bli litt dårlige i magen, så da må man finne et annet merke. Og hvis du ikke ammer, får du ikke spreng da?

Det er vel strengt talt ikke noen grunn til at du ikke kan gi mme, særlig hvis du ikke har allergier og sånt i familien.

• 3 uker senere...

Ville bare gi en tilbakemelding på hvordan det gikk, tilfelle andre lurte på dette.

Vi hadde dåp 22 april og jeg prøvde å gi mme, hadde ikke forsøkt i forkant med flaske så han nektet å ta den.

Vil da bare anbefale helt klart til dere andre at dere prøver hjemme først.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...