Gå til innhold

Symfyse fundusmål

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

i uke 22 var målet mitt 27 cm, noe som er veldig stort, men i dag (25+6 i følge jordmor, 25+4 i følge det meste annet... :P) lå målet på akkurat det samme, så det begynner å jevne seg ut mot normalen, det skjer sikkert med deg også, du har sikkert bare hatt et veksthopp...! :) men ser jo ut som om du ikke er så langt over normalen, så er ikke noe å bekymre seg for, jordmor bekymrer seg ikke over mine mål nå som de er såpass nær normalen, så.. :) men om livmora plutselig vokser noe enormt, vil du bli sendt til videre sjekk, men jeg ville ikke bekymret meg.. ;)

Jeg var hos JM i dag, er i uke 26 og fikk målt sf til bare 24 cm... Hun kommenterte ikke at det var unormalt da, men lurer jo når jeg hører hvor store mager dere andre har! Men når det er sagt, så har jeg egentlig en ganske bred mage, så det jeg ikke har framover har jeg i bredda. Babyen er enten liten, ellers så ligger den veldig strekt hehe.. huff.... Jaja, så lenge ikke JM sa det var for lite så...

Har også ganske liten mage, som en fotball i grunnen, og stor livmor. Kan ha med høyde å gjøre, er relativt høy og babyen kan derfor "skjule" seg bedre. Ellers kan den ligge dypt har jeg også hørt. Jeg vet at babyen er lang da, det kommenterte jordmor på UL. Ikke så rart kanskje, med en far på over 2 meter:)

Mitt mål er 24cm i uke 26, nå er jeg i uke 28 og kjenner på gravidbuksene at magen ikke har like god plass under strikken lengre........søren og, men den skal vel bare bli større og større- er veldig fornøyd med størrelsen egentlig. Det er litt merkelig for nå begynner kassadamene i butikken å spørre når bebien kommer og hvilket kjønn det er og hva den skal hete osv. Hyggelig men samtidig litt absurd synes jeg. Ei i går mente at jeg hadde stor mage for terminen. Det tror jeg egentlig ikke at jeg er......Men magen er ganske spiss fortsatt og sitter litt langt ned.

Annonse

Jeg har ligget over det skraverte feltet i begge mine svangerskap. Føder store barn... Til uken må jeg inn å ta sukkerbelastningstest for å utelukke sukkersyke. Tok testen forrige svangerskap også, men de gjør det for å være på den sikre siden. Liten mage, stor livmor betyr i mitt tilfelle store barn... Jr var 54 cm lang og 4260 da han ble født...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...