Gå til innhold

sover barnet deres hele natten??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi tok nattavvendingen i påsken, var et helvete!!! Men det var fordi hun var syk først og så introduserte vi 8 mnd glass samtidig. Men nå skal hun i hvertfall ikke ha mat på natten lenger. Ikke det at hun sover hele natten for det, hun må smokkes en god del, men sovner med en gang smokken er i munnen igjen. Håper det går seg til.

Vi tok henne opp og bysset henne, hun sovnet på brystet vårt, men måtte ligge DRIT lenge før vi kunne legge henne tilbake i sengen.

Vi har faktisk kapitulert.... Er en sta liten frøken vi har. Vi var i god gang med nattavvenning, hadde et par netter med kun 1 amming i stedet for 3... men så snudde det og hun begynte å våkne igjen. Eneste som hjalp var at jeg sto ved sengen hennes og holdt henne i hånden. Men hun sovnet ikke... lå der helt stille med vidåpne øyne.... Tok i alle fall 1 time før hun sovnet. Gikk jeg fra henne hylte hun, gjerne i 1 time. Nærmet pappaen seg var det bare hyling. Så etter 14 dager med nattavvenning kapitulerte vi av trøtthet nå i påsken. Er tilbake til 2 amminger hver natt (har i hvertfall blitt kvitt 1 da :o)). Det er mindre slitsomt enn å stå ved sengen hennes hele natten...

Vi får spare litt krefter å prøve på nytt om en stund....

Da er det ikke bare vi som har gitt opp "nattkampen"...Avveningen fra pupp gikk veldig greit, pappaen tok den og det gikk relativt smertefritt. Det har vært et større problem at Jesper vil over i vår seng, jeg har nok laget litt ris til egen bak, og latt han ligge mye der;-) Det har vært både koselig og enkelt å ha han der etter amming...

Vi var godt igang å få han til å bli i sengen sin, men så hadde vi en helg i Oslo og da var det tilbake. Han legger seg fint om kvelden, men våkner gjerne i 2-tida og vil over. Da kan han hyle i to timer før han gir seg. Holder han i hånda, putter inn smokken...han kan sovne, men våkne og starte igjen...Og det er ikke pupp han skal ha, når han kommer i vår seng sovner han!

Så vi har kapitulert vi og - han får komme over, kan vel si at vi har tapt kampen:-) Litt av grunnen til at vi ikke orker mer, er at vi neste lørdag setter kursen mot Spania for to måneder og rutiner må nok lages på nytt likevel.

Vi tok også nattavvenningen i påsken. Gikk veldig bra å venne han av med puppen, men han våkner jo fordet.... Våken 2 og 4/ 5 hver eneste natt. Må da snues og ha smukk da kan han sove videre. Nå har han dessverre begynt å våkne ordentlig kl. 5 - skal ikke sove igjen, prøver å gi han litt vann, men skal ikke sove. Er litt i tidligste laget for meg å stå opp...strekker det til 6 før jeg står opp, da skal han ha pupp med en gang... Han er veldig tett i nesa så jeg krysser fingrene for at det er det som gjør at han våkner... er vertfell lov å håpe:-)

Ikke alltid så lett dette med nattesøvnen, nei. Emrik har sovet natten gjennom fra han var 5 1/2 mnd gammel. Før den tid var han våken hver time natten gjennom, hver natt. Jeg holdt på å bli gal, og i frustrasjon, kontaktet jeg søvnterapaut (Karin Naphaug.) I følge henne trenger ikke barn mat om natten når de har begynt å spise to gode måltider pr. dag.

Da vi "tok opp kampen" om nattesøvnen, tenkte jeg ikke at vi skulle kutte ut nattmåltidet. Men etter 3 netter med opplegget vi fikk, sov han natten gjennom av seg selv. (Men han våkner ofte i 5 tiden, det er jo litt tidlig men... sover jo 10-11 timer i strekk, så jeg skal ikke klage!)

Annonse

Her går det litt opp og ned, men stort sett klarer han seg uten mat på natta.

Var litt lenge borte her to dager på rad og da fikk han ikke middagsglasset sitt, begge disse nettene trengte han pupp på natta, men det er sjelden jeg ammer han på natta nå, om han våkner så er det bare å sitte litt ved senga hans og holde hånda så er han straks i sin søteste søvn igjen. Herlig å slippe nattamminga! Det slet på meg i hvertfall. Han bestemte selv når det var nok med nattmat egentlig, er vel to-tre uker siden han begynte å sove rundt. Bedret søvnen betraktelig da han fikk eget rom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...