Gå til innhold

Mai: Søverutiner på dagtid


tomat15

Anbefalte innlegg

Hei

Babybølla mi pleier å sove to ganger på dagen. Da sover han mellom 1 og 1,5 timer hver gang. De seneste dagen har han vært trøtt til de samme tidene, men han sover bare en halv time eller 20 min før han våkner og ikke vil sove mer. Han virker ikke uthvilt for han er ganske sutrete. Når er det på tide med bare en lur, og hvordan skal man innføre dette uten at det blir for mye sutring? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi er også sånn noen dager. Det har faktisk funket å holde henne våken en time eller to ekstra, og så bare ta en hvil den dagen. Da sover hun som regel rundt 2 timer, fra 12.00 til 14.00. Så er hun våken til vi legger henne klokken 19.00. Nå må jeg legge til at hun trenger skremmende lite søvn, og har alltid vært slik;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, her trenger tulla fortsatt to dupper på dagen. Prøvde og drøye og gå over til en dupp, men det var for tidlig. Men drøyer den på formiddagen litt lenger enn før og da sover ho litt lenger. Kan det være tenner på gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det kan være tenner. Han har åtte. Han sikler mer, så det kan være et alternativ, men han sover godt og uten problemer om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min sover fortsatt 2 ganger om dagen 1 time hver gang :) Hender han bare sover 1 gang,men da må han legge seg tidligere på kvelden,er da fullstendig utslitt. Sover ikke etter kl 16,og legges for natta kl 19 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover to ganger her også, ca. 1 time hver gang. Og de to gangene må hun ha...!Legger seg ved 18.30 - 19.00 tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta vår sover nå bare èn gang, og da mellom1-2 timer. Men så sover hun så godt på natten, sover 12-13 timer med bare ett avbrudd (som regel) Sover til ni, deilig!! Tror at det som regel blir litt sutring når du går over fra to til èn dubb på dagen, men etter noen dager så er de blitt vant til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sover tulla mi bare en gang om dagen. Det skjedde helt plutselig en dag. Hun ville ikke sove en ettermiddag, selv om jeg gikk tur med henne i vogn. Etter en times gange duppet hun av i ca 10 min. Det samme skjedde dagen etter, og etter det lot vi være å legge henne på ettermiddagen.Nå har vi fått litt rutine på det, og nå legger hun seg litt tidligere på kvelden, sover litt lenger om morgenen, og sover mye lenger på formiddagsluren. (I dag sov hun litt over tre timer fra 11-14).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei!

 

Min vesle tulle sover ofte kun en gang om dagen nå. Hun begynte å sove lenger enn den timen hun sov før (nå opp mot 2,5 timer). Vi legger henne stort sett alltid kl 10.

Selv om vi kjører bil eller er i vogn sovner hun sjelden lenger i 15-tiden for andre gang, så nå peser vi ikke med det. Men da legger hun seg kl 18 og sover til neste morgen kl 7 (med noen ammepauser vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...