Gå til innhold

Tvillingene skal hete Matteo og Amadeo

Anbefalte innlegg

Vi venter tvillinggutter i mai. Endelig er navnene på plass, hva synes dere? Tenkte å teste dem litt her inne, så er vi litt forberedt til vi skal fortelle familien. Vi vet de er spesielle, men vi liker det, i tillegg til at de lyder mykt og fint.

TvillingNala

Fortsetter under...

Synes også navnen er alt for like, litt sånn Bjørn og Jørn... Selv om de er tvillinger kan de jo få lov til å ha sin egen identitet. Kler du de i like klær også kan det bli litt vel mye av det hele spør du meg... Liker heller ikke navnene, høres ut som et sammensurium av ulike navn! Matteo = Matteus + Theodor, Amadeo = Amandus + deodorant.... eller en forkjølet Theo... Men så er det den bermte smaken da - den er delt!

Annonse

To italienske guttenavn, Matteo er kjempevanlig i Italia, AmEdeo (staves med e, ikke a) er mindre vanlig og er den italieniserte formen av navnet Amadeus.

Skal guttene ha et veeldig norsk etternavn osv vet jeg ikke om jeg synes det passer, men det virker jo som om dere er fornøyde selv, og det er vel det viktigste...

Annonse

Hehe, lykke til med å fortelle det til familien hvis dere er helnorske...

Matteo er greit nok, ville skrevet Matheo. Amadeo var ikke noe fint. Høres ut som en deodorant.

Sorry...fatter ikke sånne sære navneopplegg...

Jeg likte ikke disse navnene, og de er litt for like, dessuten veldig utenlandske (hvis dere er norske og bor i Norge). Mulig en smule "klissete" ala Maximillian og den sjangeren....

Hva med mer norske navn, men som klinger litt likt? Mathias? Teo? Adam? Max? Markus? Theodor?

Men husk; uansett hva andre synes, så skal ikke dere bry dere så masse om det; DERE bestemmer! Lykke til og kos dere masse med flotte gutter, uansett navn. Dessuten er navn en tilvenningssak. Man kan like alt når man blir vant til det.

Mange klemmer fra ærlige meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...