Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei=)

Jeg har en pearly og det holder i massevis for å finne ut av sikre og usikre perioder, og når man har IKM. Men hvis du vil ha mer informasjon, så må du velge en av de dyrere.

har du lest på buenaventura.no? Der står det mye.

Jeg er veldig fornøyd ihvertfall. Tempingen har blitt en vane og det er spennende å følge med på. Jeg bruker også fertilityfriend, så får jeg enda bedre oversikt=)

Jeg kjøpte min lite brukt for 2000,-

Samme erfaring som *dreamer*.

Pearly holder i massevis for oss.

Vi bruker den jo som prevensjon nå, og den viser jo helt klart når det er usikre perioder! :o)

Tempingen har blitt en vane her også. Jeg temper til samme tid hver dag, for at den kanskje skal komme fortere inn i syklusen min! :o)

Kjøpte min for 2000,- jeg også..

Hvis du ser på dinbaby.com og på prevensjonsforumet der, pleier det å være noen som selger innimellom. Eller på BliGravid her..

Hei!

Jeg har den dyreste varianten (BC/BabyComp)

Ganske moro å følge med på de ulike symbolene; guttetegn, forventet el-dag, evt termin+++

Sjekker også antall mulige klaff i syklusen med el...

Temper til samme tid hver dag (05.50) og det er en vanesak, sovner med måleren inni munnen!

Det går an å restarte maskinen ja!

Jeg kjøpte min for 4000 kroner lite brukt på finn.no

Annonse

Dersom du glemmer den, da får du mest sannsynlig rødt eller gult lys, dvs at den ikke har info til å gi deg grønt lys elelr sikrer seg med å vise rødt. Jeg har glemt noen ganger, men da viser den bare rødt (Gult).

Viktig å passe på tidsrommet for måling +/- tre timer. Ellers får du automatisk rødt

Det er ikke klokkeslettet for målingen som er det viktige. Det som er viktig er at du måler med en gang du våkner etter min 5 timer med søvn. Det gjør ingenting om du sover lenger og temper litt senere i helgene.Hvis du f.eks jobber skift gjør det ikke noe å tempe på ettermiddagen når du har sovet ut etter jobb. Det er bare å stille vekkerklokken så du får opp målesymbolet. :) God helg :)

Minimum fire timer med søv tror jeg det skal være. Men du må måle +/- tre timer i forhold til gårsdagens måling! Det er viktig!

Jeg siterer nå brosjyen til BC:

"Du kan kun måle en gang i løpet av et døgn. Når temperatursymbolet lyser, er du i måletidsrommet og kan ta temperaturen. Måletidsrommet er på seks timer.

Bruker du vekkerklokken, er dette a) +/- tre timer i forhold til innstilt vekketid og B) +/- tre timer i forhold til gårsdagens måletidspunkt.

Eks:

Du pleier å stå opp kl 7.00 og lar deg vekke av klokken. a) og B) er sammenfallende og du kan måle fra kl 04.00 - 10.00

Fredag kveld skrur du av vekkerklokken og sover ut på lørdag. Du måler kl 09.55. Søndag vil du også sove ut - og kan måle fra 7.55 - 12.55. Du måler kl 10.15

Søndag setter du vekkerklokken på 07.00 igjen.

Mandag kan du måle fra a) 04.00 - 10.00

B) overlappende 08.15 - 13.15

Bruker du ikke vekkerklokken er måletidsrommet +/- tre timer i forhold til gårsdagens måletidspunkt!

KONKLUSJON: DET ER VIKTIG Å MÅLE +/- 3 TIMER I FORHOLD TIL GÅRSDAGENS MÅLETIDSPUNKT SAMT MED EN GANG DU VÅKNER FOR DET ER BASALTEMPERATUREN (GRUNNTEMPERATUREN) SOM ER DET VIKTIGSTE!

Det er ikke så viktig at det er +/- 3 timer fra dagen før. Vi har kunder som bruker pfc som jobber skift og noen ganger altså måler midt på dagen, og andre ganger om morgenen. Det viktige er altså at du har sovet 4-5 timer først, slik jeg skrev som anonym todligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...