Gå til innhold

Hvordan er sove rytmen til babyene dere`s?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Han blir lagt 20.30 og vekket kl 08.30. Av og til har han et måltid om natten, gjerne en gang mellom kl 04 og 06, men det hender også at han sover rundt. Han pleier å ha en liten dupp på formiddagen rundt kl 10, så en soveperiode på +-2 timer rundt kl 12-13, og så nok en liten dupp på ettermiddagen rundt kl 17-18. Vi passer på at han ikke sover etter kl 19.

Min lille er 3 mnd 14. april. Vi legger henne mellom kl. 19.00 og 20.30.....Noen kvelder, som i går, er hun veldig grinete og vi får henne ikke i søvn før i 22 tiden. Men hun sover heldigvis til ca. 6 halv syv tiden. Våkner av og til tidligere for å få mat. Deretter sover hun gjerne bare en halvtime.... og sovner igjen i 10 tiden (men bare visst hun blir lagt i vognen). Då kan hun sove noen timer før hun får mat....er våken halv annen time før hun sover noen timer til. Sover ikke så mye mellom kl 16 og 19.... kanskje en liten blund. Slitsomt at hun ikke klarer å sove i vuggen på dagtid. Hun må ned i soveposen i vognen....då sovner hun fort.

Jenta mi tar kvelden 1930-20. Hun sover til et sted mellom 3 og 5, da er det nattmat. Så får hun mat rett før vi står opp kl 0730-08, vi følger storesøster på 3 år i barnehagen kl 0830. Da sover Knøttemor gjerne til 10. Hun har en lang dupp på 2-3 timer på ettermiddagen også.

Knøttemor ble 3mnd 4.april :)

Annonse

Gutten vår legger seg ca kl 19. Da er han som regel stup trøtt...sover gjerne frem til ca 04-05, da er det mat, og så sover han frem til ca 08. Har sakte men sikkert forskjøvet nattmaten fremover. Håper den snart ikke trengs... På dagen sover han ikke så mye i det hele tatt... har et par 20 min dupper, og så sover han når vi triller. Blir naturlig nok veldig trøtt, men får ikke til å sove noe særlig :( Hadde to hele timer i vognen på terassen her om dagen, men hadde ikke hell i gjentakelse... får prøve å få det til å bli rutine, så ordner det seg nok etterhvert...

Synes alle dere virker heldige med nattesøvnen. Jeg gleder meg virkelig til knotten vår har tenkt å sove gjennom hele natten. I det minste halve natten. Her i huset sover junior ALDRI (sukk!) mer enn 4 timer sammenhengende, og det er alltid i første soveøkten for natten. Så det er ingen god ide å legge ham tidlig. Sovner han mellom 21-22, våkner han i 01-tiden for mat. Sover til 3-4 tiden, mating, sove til kl 6-6.30 da er han sulten igjen. Våken 1-1,5 time. Da er mammaen fortsatt så trøtt, så det blir samsoving en time (eller to hvis jeg er heldig). Så pludrer vi en stund og står opp 10-11 tiden.

I natt f.eks, var en ganske god natt: Han sovnet 22.30, våknet 02.30, mat og sovnet kl 3, neste våken kl 5.30, sovnet 6, mat igjen kl 8, sov fra 9-10.30, og da stod vi opp.

Selma sliter med å¨få sove om kvelden. sovner mellom 20 og 22 en gang.. Sover i 3 til 5 timer i slengen. Våkner og ligger å sutter på fingrene til jeg våkner.. Hun skriker ikke! så er det mat og ny bleie før hun sovner igjen. Men når klokken er mellom halv syv og 8 en gang så er det bare for mor å stelle lille venn for da skal dagen starte. Den starter med morgenstell, pupp og sove igjen. Da har jeg min være alene stund! Herlig!! Tror nok at det er lenge til hun sover hele natten. Hun sover 3 til 5 timer i slengen hele døgnet.

Når jeg leser disse innleggene her blir jeg jo nesten urolig for om noe er galt med min lille gutt??

Han sovner kanskje i 21:00 - 21:30 tida, vil da ha mat igjen i 23:00 - 23:30 tida, sovner da kanskje 00:00 - 00:30 og vil ha mat igjen ca 03:00... Og slik fortsetter det...

Kjempestort hvis det skulle gå så mye som 3 hele timer mellom måltidene...! Jeg gir ham smokk, men denne er ikke interessant, så det virker ikke som at jeg gir ham mat unødvendig...

Lille gull er 3 mnd idag HURRA!

Vår døgn rytme er slik:

Våkener kl 06.00 litt +/-

sover igjen rundt ca 07 en halv time

så en halv times dupp i 9-10 tia

så lang dupp på ca 3 timer i 11-12 tia

så e det da dupp i 16-17 tia

Legger seg for natta i halv 19-19

sover da til rundt 02-04 for pupp

så har vi morgen igjen kl 06...

Lillegutt sovner mellom 19 og 20. Spiser som regel 3-4 ganger før han vokner rundt kl 7. I natt var det mating 21:00, 03:00, 04:30 og 06:00. Første gang han har sovet 6 timer i strekk!!!!

Han sover også flere ganger om dagen tilsammen ca 4-6 timer.

Annonse

Legges kl 19, sovner. Våkner kanskje et par ganger til kl 21 før han sovner helt for natta. Våkner da mellom kl 4 og kl 6 for mat. Sovner igjen til kl 08, da er det dagen. Soving på dagen er veldig variabelt, men det blir ofte to dupper på tilsammen ca 3-4 timer.

Sovner ved 20,30 tiden v puppen, drøyer til jeg ser han er i dyp søvn, ca 21. så legger jeg han i senga. Skal ha mat kl tre og seks. (noen ganger halv tre og halv seks). Etter det vil han ikke sove mer, men jeg legger han i senga og prøver å få han til å aktivisere seg selv litt - noen ganger blir det litt mer søvn på meg - andre ganger kan jeg glemme den halvtimen.

Jeg dusjer, steller så han, og etterpå spiser vi. Han sovner en halvtimes tid v puppen, så er han våken litt før han er klar for å bli trillet litt. Kan sove tre timer da. Spiser igjen, leker litt - middagstid for oss, og han kan duppe litt ved puppen. Så er han våken til han legger seg for kvelden.

3mnd og ei uke gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...