Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... da jeg sluttet og slite med amme-stresset, og bare gikk over til mme og flaske ! Pumpet til og begynne med, med mistet melken, takk for det, var helt forferdelig å ha sånn spreng ! Teodor skjønte ikke hva puppen var, så ;)

Husker knapt den første mnd etter fødselen jeg, var bare stress med prøve å amme, pumpe, vaske og koke pumpe og flaske, så på`n igjen !Jeg var sint og stresset, tårene lå der hele tiden.

Er jo litt tungvint med flaskevask, men det blir så fort en rutine :) Og andre kan hjelpe til :)

Så det er ikke noen endtur å ikke amme!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig. Jeg hadde det på samme måte som deg. Var en lettelse å ta beslutningen omå slutte helt å amme.

Skrevet

Gratulerer må jeg nesten si. : - ) Jeg har selv vært inne på tanken pga masse ammeproblemer (har en gutt på snart 5 uker), men ammepresset gjør på en måte at jeg ikke "tør". Det er jo helt sinnsykt, og jeg tror mange føler det sånn.

Skrevet

kjenner meg sånn igjen i det dere skriver. det er ammepress der ute som fører til at man føler man ikke gir det beste til barnet når man til slutt gir opp amming. jeg fikk ikke til ammingen med mitt første barn, pumpet meg i fire måneder og gjorde da ikke annet, var helt utslitt og syntes ikke det å være mor svarte til forventningene. helt til jeg møtte ei klassevenninne som selv hadde gjort det samme og som sa at jeg måtte slutte å pumpe og gå over til mme, at jeg ville få livet mitt tilbake. det var så godt å høre at jeg faktisk tok henne på ordet, og det stemte, jeg fikk livet mitt tilbake..og det å være mor ble like kjekt som jeg hadde drømt om. og jenta mi var faktisk akkurat den samme, selv om hun ikke fikk morsmelk mer :-) nå er jeg gravid igjen og har lovet meg selv at dersom ammingen blir for krevende og problematisk så skal jeg ikke slite meg ut på dette, ikke pumpe meg i månedsvis, jeg skal gi flaske med mme og nyte dagene sammen med barnet mitt. det er ikke verdt det å slite seg fullstendig ut for disse dyrebare dråpene. barnet har det best som mett og god med ei fornøyd mor som har energi til å faktisk være tilstede i samspillet med barnet sitt.

• 2 uker senere...
Skrevet

det hørtes veldig kjent ut....

hadde det også akkurat sånn.

Var egentlig glad da melken forsvant, selv om jeg fikk dårlig samvittighet. "Alle" sa at barnet blir lettere syk når det ikke får brystmelk. Jeg gikk i flere uker og var redd for barnet mitt, men hun har det jo kjempefint!

Nå er hun snart 3 mnd og er frisk som en fisk! Synd at sykehus og helsepersonell skal skremme folk på den måten når de ikke gidder å hjelpe førstegangsfødende med ammingen. Man blir sendt på hotell og må nesten klare seg på egenhånd, og de ansatte blir bare sure hvis man ringer på de! (ok, nå ble jeg litt irritert her...)

Skrevet

enig! holdt på m pumpen i seks uker.. ikke søvn for måtte pumpe meg når han sov for å rekke å få fyllt ET måltid til han på flaske. til slutt måtte jeg pumpe meg 3 ganger før jeg klarte å få et måltid til han... allti lei, sliten, stressa!

gutten merker det og itillegg forholdet! da eg slutta og gikk over til mme ble alt trivligere for alle tre :)

ikke ha skyldfølelse folkens- det viktigste er at du,dere har d bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...