Gå til innhold

usikkerhet rundt graviditet og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere på det å ta seg et glass vin til middag selv om man muligens mistenker at man kan være et par uker på vei og ikke kan ta test?

Med en gang man sier neitakk til alkohol går jo ryktene og det er spesielt ikke gøy i forhold til jobb..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes du skal kose deg med litt vin hvis du vil inntil du vet at du er gravid. :)

Skrevet

et glass vin skada ingen,så bare kos deg du=)

Skrevet

Jeg har bestemt meg nå for at jeg skal leve som vanlig helt til jeg sitter med en positiv test i hånden. Blir bare enda mer stressa rundt prøvingen om jeg skal ta en masse forhåndsregler fordi det er en ørliten sjanse for at jeg er gravid.

Skrevet

hvis du tror du er et par uker på vei så syns ikke jeg at du burde drikke.

er du over ikm forresten?

det går jo an å si nei takk til alkohol uten at rykter går...det er jo bare å si at du kjører? eller at du skal opp tidlig dagen etter?

Skrevet

Jeg synes man skal leve som vanlig fram til positiv test. Jeg skulle på fest lørdagen og tok da en test som var negativ, hadde ikm søndag. Mandag tok jeg en ny test som var lysende positiv... Hadde ikke drukket hvis jeg visste det, men hadde ingen store merkbare symptomer da. Hvis man derimot ikke har lyst til å drikke synes jeg ikke man skal gjøre det bare av ren høflighet. Finnes nok av gode unnskyldninger;)

Skrevet

Het ny på det området her, men tok siste p-pille rundt 18. februar og hadde antagelig første normale TK 31 mars, men den varte bare knappe to dager (unormalt) og har siste mnd følt meg ganske oppblåst/pløsete og hatt litt vage (kanskje hypokonder)graviditetssymptom. Tok en test 2. april som var negativ.. men vet jo aldri.. men tror jeg velger å følge rådet om å leve som normalt til posivtiv test..

Skrevet

Jeg er helt avholden i hele prøveperioden. Greit nokk at små mengder alkohol antakelig ikke vil være så skadelige, men hva tenker dere om dere får et funksjonshemmet barn?

Det er mange unskyldninger du kan komme med. ex du går på penicillin (da skal man jo ikke på folkemunn drikke alkohol), du kjører, du skal passe tantebarnet i morgen tidlig å skal kjøre å hente han henne tidlig i morgen ect...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...