Gå til innhold

Lurer på masse i den store "vognjungelen"..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kikket litt på vogner, og valget står nok foreløpig mellom Simo Kombi og Emmaljunga (i en eller annen variant).. Noen som har erfaring med disse som kan komme med tips?

Hvordan er det med kombi vs duo? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte Simo Kombi til jenta vår da hun ble født i fjor sommer. Har vært fornøyd vi, annet enn at bagen er tung å bære og simoen er veldig tung inn og ut av bilen og man må ha stasjonsvogn for at den skal passe i bil. Mine foreldre har vanlige biler og da må vi ta av hjulene for at den skal få plass, det er litt tungvindt !!

Så begynte jeg å orientere meg litt i vognjunglelen og kjøpte nå en OTH for noen måneder siden. Den er en duovogn, dvs at man kan kjøpe bag til den (bag og sportsdel er separat). Og jeg skjønner ikke hvor jeg har vært som kjøpte Simo til å begynne med. 3-hjulinger er så mye lettere å trille, halve vekta av Simoen og tar mye mindre plass innendørs og i bil. Dessuten er jo sittedelen i sportsvogna mye bedre syns jeg. I simoen så er det bare to innstillinger på ryggen, den ene da ligger hun for mye og den andre blir litt bratt.

Så vurder 3-hjuling før du kjøper. Tror ikke du kommer til å angre på det!!

Skrevet

Glemte å nevne det men se på www.barnevognguiden.no

Der finner du oversikt over de ulike vogntypene og merkene. Ikke bry deg om hva som er in og trendy!!

Skrevet

Jeg har Simo kombi, og var veldig fornøyd med den det første halvåret. Det er som hun over her sier-at den er for tung og tar stor plass i bilen. Så jeg kjøpte en TFK i tillegg, nå blir Simoen kun brukt hos besteforeldrene. Men som sagt; fra snuppa var nyfødt til vi skulle begynne med sportsvogndelen, var jeg veldig fornøyd med Simoen. Den er lun, har god trillekomfort og fantastiske fjæringer. Syntes også det var veldig greit med løs bag, som jeg kunne bære henne inn i om hun sov el. Jeg har tenkt å bruke Simoen til neste barn også, pga mye vær og vind her og den er lun, stor og god-men kun som babyvogn, da:) Men vil også råde deg til å sjekke ut trehjulinger, har ikke prøvd TFK med bag-men sportsvogna er jeg superfornøyd med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...