Gå til innhold

Expat, Blomman, Fjummsi.. ammehjelpera :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke kor mange gang æ har spurt no, eller om æ har spurt om akkurat det her, men æ skylde på ammetåka.

Men æ har fått den nesesprayen, syntocinon. Tar den ca 5 min før æ ska pumpe. Kun da!

Men, allikevell så må æ pumpe skikkelig lenge før æ får skikkelig fortgang på melka. Her for 2 kvelda sia, satt æ i 20 min, veksla fram å tilbake på puppan til slutt for det bynte å gjøre ondt, og så, plutselig kom det skikkelig masse melk ut. Fikk faktisk 80ml, og æ har aldri fått så mye ut.

Har det me at æ har lite melk å gjøre, eller rett å slett treg utdrivning.. eller e det for at æ amme veldi mye i løpet av dagen?

Æ pumpe no for det første for at bane sover fra 20:30 - 05:00 så det e mange tima uten amming der. Å for at æ gjerne vil ha nåkka å fryse ned til æ engang vil ut, å pappan ska være hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg forsøkt å vente litt lenger. Noen tregere...

Skrevet

Noen ganger når man skal pumpe kan det være utdrivninga ikke kommer i gang selv om man har tatt nesesprayen. Dette er psykisk, fordi man sitter å venter på at det skal komme. Eller at det faktisk er helt tomt og kort tid siden forrige amming? '

Det er iallefall det jeg har erfart. Er smart å feks se på tv når man skal pumpe. Da kommer melka fortere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...