Gå til innhold

*jente070407* sin fødehistorie....

marihøne ♀07 ♀09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk for alle hilsningene. Det er godt å endelig sitte i sin egen stue igjen og ikke minst rart å ha en baby liggende i vugga :)

På morgenen onsdag 4. april, så våknet jeg ganske så forbauset. Jeg hadde hatt en hel natt uten dobesøk og jeg hadde sovet så utrolig godt. Ikke før jeg hadde nevnt dette til sambo, så satte riene i gang. Da var kl. 8.30. Jeg visste jo selvfølgelig ikke at det var rier, men tanken var der pga at dette kjentes totalt annerledes ut en kynnere. De kom ganske ofte og fra kl. 10 ca begynte vi å ta tida. Hele tiden så gikk jeg frem og tilbake på stua og vugga i hoftene. Det var den eneste måten som var behagelig. Prøvde å legge meg på senga og i badekaret, men det var ikke noe behagelig. Så fra riene startet til Mathea var ute, så gikk jeg vel sikkert flere mil :) Skulle hatt skritt-teller på meg - hihi

Dro på Riksen ca kl. 15. De sjekket åpning og til vår alles store forbauselse, så hadde jeg 6-7 cm åpning :). Jeg fortsatte med min sjumilsgange inne på føden, men nå hengende på en prekestol, lystgassen i min nærhet og sambo med massasje på ryggen. Det fungerte lenge, men så fikk jeg ekstra smerter i front. Prøvde da vepsestikk (saltvannspapler) i nedre mageregion, men det fungerte dårlig. Var fryktelig vondt når jordmor satte de i tillegg. Varme risposer hadde faktisk mer effekt. I følge journalen min ble fostervannet tatt da jeg hadde full åpning. Dette for å få fortgang i pressriene. Pressriene kom og jeg jobbet med de hele tiden, men Mathea skled bare tilbake hele tiden. Etterhvert avtok pressriene og jeg fikk oksygen og drypp for å få de i gang igjen. Da de igjen kom for fullt, så fikk jeg så panikk pga at jeg ikke hadde mer krefter og hun ville rett og slett ikke ut. Fødselslegen kom inn og sammen med jordmor bestemte de seg for å ta henne med sugekopp. De ville ikke pine meg lengre :) Nå skulle hun ut. Så på to pressrier med sugekoppen på, var hun ute. Helt herlig følelse :) Kl. 20.27 onsdag 4. april ble vår lille prinsesse Mathea født. Hun er jo selvfølgelig den aller skjønneste :)

For min del var det ikke helt over. Jeg fikk to pyntesting pga overflatisk rift innvendig. Max uflaks gjorde at det ene stinget kom borti et blodkar, som førte til en liten blødning. Denne blødningen slet de med å stoppe. Etter 6 sting var fødselslegen fornøyd. 1 ½ time etter fødselen hadde jeg skikkelig smerter i mageregionen, og da viste det seg at det hadde oppstått indre blødninger som de måtte stoppe. Tok opp igjen sting, stakk hull på blodansamlinger og satte nye sting. Det viste seg at blodet mitt ikke ville koagulere ordentlig. Hvis ikke dette hjalp så måtte de legge meg i narkose og operasjon. Gudskjelov slapp jeg det.

Kan bare skryte av mitt opphold på Riksen. Ble veldig godt tatt vare på både på føden og på barsel. Alt i alt en veldig fin fødselsopplevelse selv med komplikasjonene som oppstod i ettertid.

Ja det var min fødehistorie. Nå koser vi oss hjemme :) Ganske rart at Mathea har kommet til verden og at hun er vår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye!!

Artig å lese om de forskjellige fødselshistoriene, alle er så forskjellige :-)

Godt at de klarte å stoppe blødningene og at du slapp operasjon.

Gleder meg til å treffe deg og Mathea på treff :-)

Kos dere

Skrevet

Gratulerer nok en gang med prinsesse Mathea! Nydelig navn også!

Gleder meg til å hilse på det lille vidunderet!

Skrevet

Gratulerer med ei nydelig jente, jeg har allerede vært inne og smugkikket på bildene!:)

Så bra at du hadde en positiv fødselsopplevelse og at de til slutt klarte å lappe deg sammen uten operasjon. Vi gleder oss masse til å se dere på treff!

Store klemmer fra

Sebastian og meg

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille prinsessen! Mathea er jo et kjempe fint navn! Det virker jo som du hadde en fin fødsels opplevelse til tross for komplikasjonene etterpå. Kos dere masse med vesla! Gleder meg til å se dere begge!

Skrevet

Ja nå sitter jeg i senga og har ikke sovet siden kl ett i natt. Rart hvordan disse underne kan snu våre liv på hodet. Nå er det din tur også.

Så bra at det ikke ble operasjon på deg og at det bare ble med de stingene. Håper formen din er bra nå og at dere koser dere med den lille jenta med det fine navnet. Var inne og tittet på de fine bildene/filmen.

Håper å se dere på treff snart.

Skrevet

Ja, gratulerer nok en gang. Moro å lese hvordan lille Mathea kom til verden, og så bra at du slapp operasjon! Bra at du har gode opplevelser av Riksen, og at de tok godt vare på dere. Veldig viktig å møte hyggelige folk i en slik situasjon. Gleder meg til å se dere!

Skrevet

Gratulerer så mye igjen. Bra du hadde en positiv opplevelse av Riksen og at fødselen gikk bra. Skummelt med blødninger, men det er da det er greit å være i de beste hender!

Gleder meg til å treffe dere på neste treff.

Beste ønsker fra oss

Skrevet

Gratulerer med din lille prinsesse! Så flott at de fikk stopped blødningene til slutt og ikke måtte operere...

Skrevet

Gratulerer med den vesle prinsessen!

Godt at de fikk stoppet blødningene dine og at en operasjon ikke ble nødvendig. Nydelig navn dere har valgt til snuppa. Gleder meg til å treffe dere på et senere treff.

Skrevet

Gratulerer igjen, litt av en historie. Godt det gikk greit med blødningene, litt skummelt når sånt skjer. Har sett på bildene og tror du ikke jeg begynte å grine av videosnutten ;-)

Hun er helt nydelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...