idamortil2 Skrevet 9. april 2007 #1 Del Skrevet 9. april 2007 Lille snuppa mi klarer ikke spise noe særlig annet enn pupp. Hun har lyst på og smaker, men spyr og brekker seg nesten alltid. Vi begynte å tilvenne hun grøt da hun var 3,5 mnd. Men hun har aldri blitt glad i det. Har så og si aldri gapt når jeg kommer med skjea. (Vi prøver flere ganger hver dag med forskjellige grøt sorter, middagsglass, frukt og brød med forskjellig pålegg) Hun har noe som heter juvenil recidiverende parotitt. Det er den ene spyttkjertelen som er stor og hoven. Så det kan jo hende at hun har vondt når hun skal svelge. Men hun brekker seg jo når maten er forran på tunga også, ikke bare når hun skal prøve å svelge. Snuppa er ikke akkurat stor. Hun veier 7 kilo. Skal ringe sykehuset i morgen og høre med øre nese hals der om hva vi skal gjøre. Jeg er så lei og sliten, og ikke minst bekymret. Hun trenger jo andre ting enn det jeg har i melka. Kjenner du noen som har opplevd noe liknende, Når begynte barnet å spise? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8909831-jeg-har-fullammet-i-9-m%C3%A5neder-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 9. april 2007 #2 Del Skrevet 9. april 2007 Altså - jeg fullammet i nesten 11 mnd - og også mye ved12-13 mnd (da pga sykdom) fordi han ville ikke ha mat før.... men ved 11 mnd begynte han å ville ha fruktmos og yoghurt. Grøt og middag er faktisk ikke blitt noe fart i før for ca en mnd siden - 15 nå...dvs spiser ikke så mye av det heller da - bare småsmå porsjoner. Hvis hun følger kurven -ihvertfall ikke detter mye ned fra den får hun det hun trenger i melka utenom jern (bittelitt jern er det i mm, men ike mye - til gjengjeld tas det opp mye bedre enn annet jern...) Det er pga av jernet man anbefales introdusjon av fast føde fra 6 mnd - ikke pga næring. (jernlagrene kan begynne å gå tomme fra 6 mnd...) Men hør med lege ang parotitten og om det er årsak ja - kanskje dere bør henvises til "spiseteamet" på rikshospitalet?? Hvis ikke sykdomm er årsak til "spisevegringen" så anbefaler jeg å ta det med ro - ellers kan jeg anbefale ostepop som spisetrening (anbefalt av spesialpedagog og mor til barn med spiseproblemer....) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8909831-jeg-har-fullammet-i-9-m%C3%A5neder-n%C3%A5/#findComment-8911225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
idamortil2 Skrevet 11. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 11. april 2007 Gjett hvem som har stappa i seg cheesdodles så det suser i dag da:) Hvor mange kan hun ha på en dag da? Jeg tenker på saltmengden jeg:) Er det noen smart måte jeg kan få vekk endel av krydderet på. Hva slags mat er fint å gi når de begynner å venne seg til cheesdodles da? Betyr det at de helst liker mat med mye krydder, siden de er så smakfulle som de er:) ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8909831-jeg-har-fullammet-i-9-m%C3%A5neder-n%C3%A5/#findComment-8929940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå