Gå til innhold

Gruer meg...

~emin~ og Lillingen april-10

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen begynner jeg i praksis og jeg gruer meg som en hund; får helt vondt i magen ved tanken. Naturlig nok er det graviditeten som opptar meg mest akkurat nå, og motivasjonen til å ha praksis er nær null. Å utsette praksis til neste vår kan bli trøblete i forhold til barnepass, dessuten får jeg ikke ta permisjon nå med mindre jeg har sterke grunner for å få det. Mulig bekkenløsning hadde vært grunn god nok, men det er uansett for sent nå. Føler at jeg må prøve meg i praksis i det minste, så får jeg heller sykemelde meg dersom helsa ikke holder.

Håper bare disse 8 ukene går mest mulig smertefritt og at jeg klarer å motivere meg slik at jeg i det minste står med grei margin. *sukk*

Flere som skal eller er ute i praksis nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann:)

Jeg tar videreutdanning og er nå ute i praksis , og jeg er veldig glad for det:) Ettersom praksisen må være 30 timer i uka, har jeg valgt å jobbe fire dager og ha en studiedag. Da har jeg mulighet til å hente meg inn litt, samtidig lese pensum.Er vant med mye ansvar i min vanlige jobb, men ved at jeg er student i praksis, blir det mindre ansvar og "roligere" dager. Aner jo ikke hva slags praksis du har, men jeg er innenfor helsefag. Jeg kjente også rett før at motivasjonen var ikke helt på topp, men for min del er jeg veldig glad for at jeg begynte. Det blir på en måte en pause fra graviditeten de 7.5 timene for resten av døgnet må jeg innrømme jeg tenker masse på det og den lille i magen:) Jeg har vært ærlig på at jeg er gravid og opplever det som positivt. Om du må skrive målsetting for praksis, forsøk på å få inn rolige perioder der. Man kan jo ikke forvente at praksisstedet skal tilrettelegge på samme måte som evt.arbeidssted. Selv har jeg fått med organisering av tjenester som innebærer mer innetid/ kontor. Vet ikke om du opplever dette som nyttig.

Ønsker deg masse til lykke med praksis og graviditet:)

Skrevet

Takk skal du ha. :)

Jeg skal ha psykiatrisk praksis, 3.året på sykepleien. Kan hende at en del av grunnen til at jeg gruer meg er at jeg ikke vet hva jeg går til. Tidligere så har jeg jo visst hva jeg kunne forvente på sykehus og sykehjem, men jeg har null peiling på hva som venter meg innenfor psykiatrien, annet enn at jeg kan møte hva som helst.

Vi har også 30 timers-uker med 4 dager jobbing og 1 dag fri, og det er greit å ha en puste-ut-dag i uka. Får møte opp i morgen med et optimistisk sinn. :)

Skrevet

Heisann:)

Håper det gikk bra med deg og at du ble godt mottatt. Morsomt å lese at du har psykiatrisk praksis, for jeg tar videreutdanning innenfor psykisk helsearbeid.

Ønsker deg en fin praksisuke!

Ser du har termin i juli- det har jeg og. Så heldigvis blir vi ferdig i god tid før termin!

Skrevet

Takk for det. :)

Joda, jeg ble godt tatt i mot, så det ser mer lovende ut enn jeg innbilte meg. Det så ut som et fint og interessant sted å være.

Jeg går rett fra praksis og ut i permisjon, såd et blir sikkert tungt på slutten, men jeg satser på å greie å fullføre praksisen.

Skrevet

hei :)

er også i psy. praksis nå.

går ganske greit har 3 uker igjen for jeg har jobbet inn vakter som bare det! skulle egentlig vært i praksis til 2juni eller noe.

anbefalert å bare jobbe inn i tilfewlle det blir veldig tungt på slutten..

har termin 28juni =)

Skrevet

Vi får ikke lov å jobbe inn dessverre. :(

Det står spesifikt i praksisheftet vi fikk; synd, for det hadde jo vært genialt slik at jeg kunne fått mer fri på slutten.

Skrevet

jeg fikk lov til det bare jeg fulgte kontakt spler,

de andre i klassen jobber oxo inn..

ville spurt for sikkerhetsskyl hvis jeg var deg =) og forklart situasjonen..

går forresten på HiA..

men det er vanvittig tungt da, skal ha 11 dager i strekk neste uke =/

er mektig lei den plassen kan man trygt si, gaule ei bøtte full både før å etter jobb for det er så tungt! så skal man lissom hvertfall late som man er intr og det er ikke alltid så lett med masse vondter og kvalme...

glede meg til å bli ferdig!!!!!!

Skrevet

Tror så gjerne det er tungt. *trøsteklem*

Jeg tror jeg skal la ting være som de er og jobbe 4 dager i uka. Jeg er sykmeldt fra ekstrajobbene mine pga. bekkenløsning, så det er kanskje greit å ikke tyne kroppen og la planen for praksis være som den er.

Du får ha lykke til videre med praksis; håper den ikke blir altfor tung for oss begge.

Skrevet

jeg er oxo sykemeldt fra ekstra jobbene mine pga kvalme og BL-

har du snakka med legen eller NAV om det er lov? siden vi er i praksis liksom- har ikke turt å si noe til noen jeg :-/

men har jo ikke krav på tilrettelegging på jobben siden jeg bare er vikar og psy.praksis er jo ikke det samme som å jobbe på en aldersheim med stell og løft- og så får vi ikke betalt heller....

har prøvd å lese på NAV sine side men d står jo ingenting om det.

Skrevet

Jeg har ikke nevnt det til NAV, mener det er noe de ikke har noe med. Vi jobber jo ikke, vi går på skole og ikke mottar vi lønn eller noe heller.

Jeg jobber også på sykehjem uteom studiene, men har ikke sjans til det med BL. Psykiatrien er noe helt annet; her skjer ting i et helt annet tempo og det passer meg bra. Lærerveileder sier også at dette er det ideelle stedet for meg i min situasjon, så jeg tror at praksis faktisk skal bli ganske bra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...