Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Lurer på hvor ofte og hvor mye ml en baby bør få i seg i løpet av et døgn/ pr amming når de er 4 uker....
m@rie82 Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 hmm... dette er vel veldig individuelt. lillemor her (3 uker) styrer måltidene og mengde selv. hun får når hun virker sulten og vi avslutter måltidet med en gang hun bare blir liggende å "kose", siden jeg er veldig sår da... slik gjør jeg det iallefall, aner ikke hva de sier om mengde og sånn. men de sier at det skal gå sånn ca 3-4 timer mellom måltidene. akkurat det er ikke jeg så veldig opptatt av. jenta får mat når hun er sulten, så lenge hun har næringsvett (og det er ikke noe i veien der...). så jeg vekker henne ikke for at hun skal legges til brystet. dersom du lurer på hvor mye babyen får i seg, kan du veie babyen før og etter amming. lykke til!!
Expat Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Du bør amme 8-12 ganger i døgnet, og barnet skal ha i seg 150ml *kg vekt av barnet. Sjekk at du har 5+ våte bleier, og at vektoppgangen helst ligger over 150g i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå