Stolt mamma Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jenta mi på 17mnd fikk ørebetennelse i påsken. Etter en tur på legevakten fikk vi pencillin som hun skulle ta 3 ganger om dagen i 5 dager. Dette virket fort.. verket rant ut den første natten og hun ble i mye bedre form. Men - i dag var det siste dag av medisin-kuren. Og i kveld har det begynt å verke igjen.. Det renner gult og lukter pyton.. Er dette vanlig? Lurer også på når det er greit å være ute igjen.. Tenkte på hva jeg skal gi beskjed om i barnehagen..
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Hei! Fikk du tabl form eller øredråper?? Siden hun har begynt å verke igjen har du nok ikke fått lang nok kur, mest sannsynlig må hun få mer antibiotika. Bare pass på å ikke få noe som helst vann inn i ørene, gjør bare vondt verre. Du kan legge på et rent og varmt gasbind, det lindrer smertene hennes eller gi paracet/smertestillende. Knytt et skjerf rundt øret slik at gassbindet blir holdt på plass. Ring legen igjen i morgen du og få fornyet/forlenget antibiotikakur. Kanskje hun må inn til legen igjen for å sjekke at det ikke har gått hull på trommehinnen og det gjærer opp til mellomørebetennelse... Og, veldig viktig - hun bør ikke få luft inn i øret, ergo hun bør ikke være ute! Kan da bli vondt verre og det tar lengre tid å bli kvitt ørebetennelsen... Lykke til =)
Stolt mamma Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2007 Flytende pencillin som skal svelges.. Syns kuren var kort, men det står 5 dager på resepten. Skal ringe legen i morgen og be de se på henne igjen.. Takk for alle tips
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Det er veldig vondt å ha ørebetennelse... Lykke til og riktig god bedring til din lille =) Klem fra
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Det viktigste er å sjekke ut om betennelsen er virus eller bakterie. Det sjekkes ut ved crp. Er crp lav, så hjelper ikke penicillin. Siden det fortsatt væsker, så ring fastlegen imorgen. I mellomtiden gi barnet smertestillende og nesedråper, enten Rhinox eller saltvann. Hev gjerne hodeenden på senga. Jeg har selv et ørebarn, så jeg vet hvor vondt og slitsomt dette er. (Var også ørebarn selv som liten og frem til tenårene en gang.) God bedring.
Stolt mamma Skrevet 9. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2007 De tok crp når vi var på legevakten.. den viste 22.. det er vel ikke så høyt mener jeg..?... Vi fikk ikke beskjed om noen ting på legevakten.. ikke at vi skulle gi smertestillende eller bruke nesedråper.... Vi har hevet hodeenden på senga.. Og jeg ammer enda. Tror det har lindret endel da det åpner i nesa og øregangene... Skal ringe fastlege i morgen og høre med han.. Har en mistanke om at hun sliter med falske mandler eller polypper.. Fra hun var 6mnd og fram til nå har hun hatt forkjølelse og feber ihvertfall en gang i mnd.. Men lege er jo ikke interessert i å høre på meg.. hadde jo vært fint med en utredning.. kanskje det er et lite håp nå som hun har ørebetennelse (første gangen nå)
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Crp på 22 indikerer virus. Bruk smertestillende og nesespray, det hjelper mot smertene og letter trykket. Be også om henvisning til øre- nese- halslege. Lykke til.
Stolt mamma Skrevet 9. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. april 2007 Takk for tipset Skal gi henne paracet og nesespray hvis hun våkner i natt.. Ringer lege i morgen og håper han vil henvise oss videre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå