Gå til innhold

Kan man bli tvunget til setefødsel?

Anbefalte innlegg

Skal på UL på torsdag med mistanke at barnet ligger i seteleie. Hvis det er sant skal jeg kreve KS. Jeg er klar over at jeg kan møte en kraftig motstand fra legenes side. Men vil bli godt forberedt. Men litt redd at jeg kan bli faktisk nektet KS. Er det noen som hadde barnet i seteleie og ønsket seg KS men fikk det ikke?

Fortsetter under...

Nei! Du kan ikke bli nektet det:)

Vår datter lå med rumpa ned, og jeg gav KLAR beskjed om at det IKKE var aktuelt å føde henne vaginalt. Sa at jeg IKKE var åpen for diskusjon på temaet en gang. Legen måtte ramse opp bakdeler osv med KS, men gav seg etter det:) Vi ble anbefalt å prøve å snu jenta, og var på snuingsforsøk, men hun spratt bare tilbake med rumpa ned med en gang, og da tok legen fram boka si og sa: ja, hvilken dato vil dere at KS skal bli tatt:) Vi valgte dato og da var tingene klappet og klart:)

Lykke til:)

Nei jeg tror heller ikke du kan bli tvunget til det. Jeg skal ha planlagt keisersnitt 18 april i neste uke på grunn av seteleie. Var til samtale om planlagt keisersnitt 15 mars. Etter UL så fikk jeg raskt innvilget planlagt KS etter at legen så hvordan lillegutt ligger - i sete. Han kommer kanskje til å snu seg sa han men han vil helt sikkert legge seg tilbake igjen. Ble så glad for at legen tok avgjørelsen for meg.

Så ikke gi deg hvis de prøver å presse deg!! Lykke til!!

Var på UL i dag, fikk fekreftet seteleie. Legen spurte meg hva jeg ville gjøre. Jeg sa at jeg ønsket ks. Fikk dato 5 dager før termin. Håper det ikke er sent og det er helt greit for meg og barnet siden h*n ligger litt under gjennomsnitt størrelse. Da blir det ks på meg den 27. april på Ullevål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...