Gå til innhold

Vis litt Respekt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Viser tll innlegget lenger nede som kalles:"Litt statestikk på hor ofte det går bra" med ca 157 innlegg.

 

Det henvises til ammetaka.no og en statistikk som viser sjansen for abort ETTER 5 - 8 uke og skal være betryggende og oppmuntrende "fordi det var for mange deprimerende innlegg om abort" ellers på debattene i 1. trimste her på BIM.

 

VEL, mange av de som skriver inn og er fortviler er FAKTISK av de som er etter 4 svangerskapsuke og har 50% sjanse for at det skal gå galt! Infoen er funnet på samme side.

 

Hvordan våger dere å bagatellisere uroen hos oss som er i den gruppen og har blødninger og ikke får vite noe, for legene ikke tar oss inn siden det er så tidlig??? Det er viktig for oss å kunne snakke sammen og følre med hverandre og i tillegg være anonym.

 

Hilsen en som er i c 4 - 5 uke. Blør. Lege vil ikke sjekke. Er usikker og lei seg og har hatt god trøst i å føle at jeg ikke er alene blandt det dere kaller "deprimerende innlegg".

 

VIS LITT MER RESPEKT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ojda, hårsår? Begge veier må da være lov og det innlegget var jo men t som oppmuntrende da.

 

Håper det går bra med deg og din lille spire!!;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårsår?? Hvorfor prøver du å være frekk egentlig (du trenger ikke svare!) Selvfølgelig - det er det et følsomt tema. Det hadde du også vært i min situasjon. Leste du ikke hva jeg skrev der oppe? Der er det forklart etter beste evne.

 

Så skiver du lykke til med den lillespiren - snillt det, men det hadde faktisk holdt med den setningen. Dessuten vet jeg ikke en gang om det er noe spire der lenger... det er det som er så fortvilende.

 

Jeg vet jo at innlegget var ment som en oppmuntring og bra er det! Men det var faktisk en viktig del som ikke var tatt med; at det er 50% SJANSE FOR ABORT i de fire første ukene. Tror du det er lett å sitte hele j... påsken å lure - og på legevakten vil de ikke ta deg imot for det er så tidlig i svangerskapet?? Jeg synes ikke at de andre innleggene har vært depresive, de er heller realistsk med tanke på sannsynlighet for abort de første ukene.

 

Det er fullt lov å legge inn begge deler, det har ikke noe med det å gjøre. Men ikke bagetteliser "våres" diskusjoner. Det var det jeg følte at ble gjort. Jeg håper jo hele tiden på å finne noe som kan gi meg et håp. Da hjelper det ikke å utelate det som stod om de 50% sjansene.

 

Nå vet jeg heller ikke hvor seriøs den siden (ammetaka.no) er, for det er ikke fagfolk som står bak. Det er en privatperson. Det er det med innleggene her også, men det sier seg selv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget du viser til var vel oppmuntrende og optimistisk ment, det beskriver jo bare noen fakta om hvor STOR sjansen faktisk er for at det skal gå bra. Skjønner ikke helt at du finner dette respektløst på noen som helst måte? Ikke så mange som vet om at de er gravide før de er 4-5 uker på vei, så statistikken før den tid er vel basert på antagelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvde igrunn ikke å være frekk, og jeg skjønner situasjonen din. Har hatt en SA selv, så er ikke helt grønn da.

 

Mener bare at alle må få ytre meningene sine her..... En må tåle å lese om både positivt og negativt, en kan jo også velge om en vil gå inn på innlegga ellr ikke.

 

Så sorry om du synes jeg var frekk, prøvde ikke å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig at man kan velge å se glasset halvtomt eller halvfullt. Pleier å være positiv, men jeg har ønsket meg barn lenge og fokusrer på de 50% for abort fordi jeg har blødd en del. Ikke mye rødt bare litt. Men en del brunt. Og får ikke komme til hos legevakten.

 

Beklager hvis jeg virker nebbete, det er bare det at jeg er redd og drittlei av å vente til påsken er over slik at jeg kan ringe fastlegen min. Det er sååå frustrende.

 

Skal love deg at du vet at du er gravid etter 4 - 5 uker hvis du prøver og har vrikelig lyst å bli det...

 

Men det skjer mange så jeg mener ikke det er noe synd på meg altså. Bare blir maaaad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klart det er synd på deg, er synd i alle som mister eller e redd de mister.

Er jo ikke noe kjekk følelse i det hele tatt. Synes det er rart du ikke får komme til legen, du skal da virkelig prioriteres!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle skjønner at du (og andre i samme situasjon) er redd og fortvilet og frustrert over å ikke få hjelp, selvfølgelig er det vanskelig. Så tidlig i svangerskapet er det jo ingenting legen kan gjøre fra eller til, da er det naturen selv som bestemmer. Men en ting jeg har lært av innlegg på disse sidene er at det veldig ofte går bra selv om man får blødninger i starten, så jeg håper du finner det du trenger av oppmuntring hvis du leter litt!! Ønsker deg lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skjønner godt at du er redd og frustrert, og reagerer som du gjør. Det er ikke lett å tenke positivt når man er i en slik situasjon.

Synes det er veldig rart at de ikke tar i mot deg.

Jeg fikk en "splash" blødning i ca uke 5++, var sikker på at nå var den lille borte for godt. Ringte jordmor noen timer senere. Hun fortalte at siden det ikke var klumper i blodet burde jeg inn til vaginal UL. Hun sa de kunne henvise direkte uten å måtte gå gjennom en lege. Jeg fikk komme inn samme kveld, og heldigvis var alt bra. Dette var en Lørdag.

 

Kanskje du kan prøve å kontakte JM visst du ikke har prøvd det. Hun forstår deg nok bedre og kan hjelpe deg.

 

Ønsker deg lykke til og håper virkelig du får hjelp, og at det går bra med deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med anonyme HI her. Det må kunne gå an å godta at det skrives om bekymringer og blødninger her, det er tross alt en del av 1. trimester.

Jeg har hatt blødninger selv, og turte nesten ikke skrive noe her inne fordi det var så mange som ble sure. Til HI vil jeg dessuten si at jeg blødde to ganger i 5 og 6 uke, og nurket mitt lever i beste velgående, nå er jeg i uke 12. Det går som regel bra, ring volvat eller et annet privat legesenter hvis ikke legen vil ta deg inn, det skal nå kunne gå an å ta hcg tester så tidlig om ikke annet. Lykke til, klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym

Det de kan gjøre når du er så tidlig på vei er å ta en prøve som viser om der er hcg i urinen. det er for tidlig og se noe på ul enda.

Det jeg fikk beskjed om var å "blø ferdig" ta en ny test for å se om det er utslag. var det ikke det hadde det helt sikkert vært en sa.

dersom det gir utslag må du til lege for å sjekke om den lille der inne lever eller om du må til utskrapning. for den kan slå positivt ut og at ikke alt er ute. Sorry at jeg forteller så nøye, men jeg forstod det som du lurte og jeg skjønner akkurat åssen du har det. det er vedlig frustrerende å bare gå å vente å ikke vite . Håper alt ordner seg for din del :-) masse lykke til. og ikke bli for skuffa om ikke du får ordentlig svar av legen din, for jeg syns ikke alltid de er veldig forståelsesfulle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til anonym

Jeg har hatt samme type påske som deg, så tro meg: jeg skjønner hvor du kommer fra. Jeg har blødd meg gjennom hele påsken og i dag mister jeg. Og til dere som skriver at man er prioritert ol: man kommer ikke til noe lege i påsken, kun legevakten og det er et helvete å sitte der og blø i tre-fire timer før man kommer til.

 

Jeg er delvis enig i det du skriver, anonym. Jeg har kilder som viser at ikke bare 50%, men så mye som 80% av tidlige svangerskap går til grunne. Det viser for det første at de lærde strides, men det viser også at man har reell grunn til bekymring dersom noe skjer tidlig i svangerskapet. Og dette forumet (som omhandler 1. trimester) bør ha takhøyde nok til at de som er bekymret kan skrive sine innlegg uten kritikk fra dere som har en graviditet uten komplikasjoner. Det er ingen som tvinger noen til å lese alle innlegg her inne, det er lov å velge ut det man selv er interessert i og la andre få lese/skrive om det de er interessert i.

 

I forhold til den statistikken som viser hvor ofte det går bra, så syns jeg ikke det er respektløst å referere til denne her inne. Det kan godt være denne har gitt mange trøst, håp etc. Da slår det motsatt vei, du trenger ikke lese de innleggene du ikke er interessert i.

 

Og i forhold til deg som bruker ordet "hårsår" til anonym: du skjønner selv at når du bruker et slikt ord så vil det oppfattes som provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger oppmuntrende innlegg også, og hvis det hjelper folk å roe ned nervene så syntes jeg vil skal ha det fremme.

 

Tenk positive tanker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud... Saken er vel at mangen av de som er på 1. trimester allerede har mistet en gang og gleder seg over statestikk som tilsier at det skal gå bra! Så vis litt mer respekt setningen går rett tilbake til deg.

 

Dessuten er det et forum som heter ufrivillig abort, de som mister eller opplever en truende abort kan også benytte seg av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...