Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for ikke å abortere???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er fint lite å gjøre fra eller til. Det kan jo egentlig være litt greit, for da er det ingenting du kan gjøre galt heller.

Du trenger ikke være forsiktig med løft, det er bare en gammel myte. Men om du blør bør du ta det med ro, men ikke ellers. Man blir jo ikke syk og man skal da heller ikke bli det av å være gravid.

Hos noen går det gule legemet til grunne, eller det greier ikke å produsere nok progesteron. Dette kan være tilfelle særlig der en mister rundt uke 7-10.

Jeg mistet i uke 13, men fosteret hadde stoppet å utvikle seg i uke 7-8. Har derfor fått tilbud om å bruke progesteron vaginalt fra uke 6 tom uke 12. Kanskje dette er noe for deg også?

Har akkurat testet positivt etter en MA i 12. uke i januar. Vi har absolutt ikke gått inn for å bli gravide igjen så fort, men sikre perioder er jo som kjent ikke så sikre:) Regnet med at kroppen bare var litt i ulage etter aborten og tenkte ikke så mye på det de første dagene mensen uteble. Har hatt en vanlig periode etter aborten. Men i dag hadde jeg gått 9 dager over og syntes det var litt lenge og jammen var testen positiv! Det som bekymrer meg litt er at jeg har pusset opp og malt nesten hver eneste kveld de siste 5 ukene. Er så redd for at det kan ha hatt innvirkning? Var også så sikker på at jeg ikke var gravid at jeg tok boblebad for et par dager siden. Hvordan er det egnelig med bading og graviditet? Har heller ikke tatt folat de siste månedene, tok det fra november til januar... Uff, det er mange bekymringer som følger med når man først har mistet en gang... Håper noen har noen tilbakemeldinger om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...