Sibylla Skrevet 9. april 2007 #1 Del Skrevet 9. april 2007 Hei! Jeg hadde for snart 6 år siden ett hastesnitt ved Sykehuset Telemark. Grunnen til dette var svangerskapsforgiftning som endte i snitt med full narkose 11 dager før termin. I etterkant av ks følte jeg meg veldig fin form, både sår og den genrelle formen var fin. Amming og alt annet gikk også fint, ble liggende en uke på sykehuset 1 uke - blodtrykket gikk ikke ned så fort som de ønsket. Jeg er nå i uke 28, og har hele svangerskapet var redd for å få svangerskapsforgftning igjen, Har hatt spor i urinen av proteiner og litt ødem hittil. Sakens kjerne er at jeg skal til jordmor nå på torsdag og vil gjerne ta opp med henne mitt ønske om ks igjen. Jeg er livredd for å oppleve det samme igjen, dramatikken rundt alt som skjedde sist, og at jeg var veldig redd i etterkant, grunnet at jeg da først skjønte hvor alvorlig det var. Jeg tenker på dette hver eneste dag, og har dager hvor jeg er deperimert grunnet dette. Jeg er IKKE redd for å gå igjennom natrulig fødsel, pga smerter ol.Grunnen min til ks er at jeg ikke vil gå de siste ukene med angst for å bli alvorlig syk igjen som sist. Sist gang utviklet det seg på 2 døgn. Om noen kan svare meg på min sjans til å få ks, er det fint:-) Noen med erfaring fra Sykehuset Telemarks innstilling til dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8907571-keisersnitt-p%C3%A5-grunn-av-frykt-etter-sist-svangerskap-noen-som-vet-kriterier/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 9. april 2007 #2 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg fikk innvilget ks uten krangel på "tynnere" grunnlag enn ditt (annet sykehus).. Jeg ble igangsatt 14 dager over tiden sist, det endte med en gutt i ekstrem ansiktspresentasjon og hastesnitt.. Slet litt etterpå, barseltårer og amming helt på trynet. Jeg sa bare "jeg ønsker ks" til legen da jeg var på ul i uke 30, de spurte hvorfor osv osv, jeg sa som det var at jeg er livredd for å gå gjennom det samme som sist (+ usikkerhet ift morkakas plassering), og legen sa ok, jeg skal ikke krangle på det men jeg ber deg tenke deg om.. Jeg hadde max uflaks på alle områder sist, og sjansen for at det skjer igjen er nesten null, men likevel.. Det hjelper ikke.. Så jeg har fått ks pga redsel etter forrige fødsel, men jeg har full returrett hvis morkaka flytter seg unna åpningen.. Lykke til, hvis du virkelig ønsker ks må du bare stå på! Jeg var forberedt på å krangle, men slapp heldigvis.. Håper det ordner seg for deg også! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8907571-keisersnitt-p%C3%A5-grunn-av-frykt-etter-sist-svangerskap-noen-som-vet-kriterier/#findComment-8909844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
(Muskat) Skrevet 10. april 2007 #3 Del Skrevet 10. april 2007 Hei. Jeg har ingen erfaring med sykehuset Telemark selv, men har hørt fra de fleste av mine venner at de er veldig fornøyde både med samtaler på forhånd, fødselsforløp og barseltid. De (Skien) er nok gode på dette med angst av forskjellige slag. Jeg vil anbefale deg å få i gang en diskusjon med fødselslege angående dette. Du kan jo ikke gå i 10-12 uker til å tenke på dette her! Du kan be jordmor henvise deg til samtale med sykehuset, og ta det videre derfra. Hvis du i tillegg nå både har spor i urinene og begynnende ødem, ville jeg tro du har et risikosvangerskap og vil bli sterkere fulgt opp uansett. Står du på ditt og gjentar hele tiden at du vil ha KS, tror jeg nok ikke noen vil nekte deg det. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8907571-keisersnitt-p%C3%A5-grunn-av-frykt-etter-sist-svangerskap-noen-som-vet-kriterier/#findComment-8915244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sibylla Skrevet 10. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 10. april 2007 Hei ! Og takk for svar! Fik svr fra en anen her inne at ST var sære på planlagte KS, så jeg får krysse fingrene og håpe at de vil høre på meg. JM som jeg går til er veldig ok, og hun arbeider som JM ved fødeavd på ST kombinert. Gruer meg så til å si det til henne, blir liksom sånn litt sytete føler jeg, og jeg liker ikke å klage. Men dette er jo noe som plager meg veldig, så jeg får manne meg opp før timen. Samboer støtter meg heldigvis i mine valg:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8907571-keisersnitt-p%C3%A5-grunn-av-frykt-etter-sist-svangerskap-noen-som-vet-kriterier/#findComment-8915446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå