lillepusen Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Fikk blødning i påsken, med smerter. Er 11 + 4 i dag Var på UL i dag. Legen så at jeg haddde en blødning i nedre del av morkaken, men at fosteret hadde det bra. Han ba meg ta det med ro i en ukes tid, ikke løfte og ingen sex. Han sa også at jeg kunne forvente blødninger et par ukers tid, og at jeg skulle legge meg rett ned hvis det var mye. Morkaken ligger helt i bunn av livmoren. Merker at jeg er lite lysten på å jobbe denne uken, har en "hel..." arb. dag i morgen fra 8 til 18, og deretter full guffe ut uken. Har ikke en spesielt fysisk jobb, men merker at fokus er på den økte risikoen som han sa var der, og ikke på jobb.
venternylitenbaby Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 JA. Helt klart. Da hadde jeg bedt om sykemelding, forventet og forlangt å få det
Lilleprins og mamma Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Jeg ville helt klart gått å sykemeldt meg. Jeg slet mye med morkakeproblemer i mitt første svangerskap. Blødninger i perioder - fikk da beskjed om å ta det med ro og gå hjem og legge meg på sofaen. Da bad jeg om sykemelding med en gang. Greit å være på den trygge siden, samt at man blir urolig og stresset når man er på jobb. Lykke til videre!!
Gjest Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Hvis du ikke selv ønsker å gå på jobben denne uka, så synes jeg du må få deg en sykmelding. Legen din gir deg helt sikkert sykmelding hvis du ber om det! Det er ingen som takker deg for at du stresser med å være på jobb nettopp denne uka, så tenk heller på deg selv -og gjør det du føler er mest riktig for deg.
lillepusen Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. april 2007 Takk for gode tanker. Etter en ny blødning i dag tidlig tok jeg telefonen jeg gruet meg til og ringte jobben og sa jeg måtte være hjemme en ukes tid. Og vet dere hva som skjedde? Jeg har fått mail fra over 20 kolleger som sier at de tenker på meg og håper alt går bra. Sjefen ringte og sa at det viktigstew var at det går bra med meg og lille gåte. Har sittet og grått litt, nå da, men bare gledestårer
Lilleprins og mamma Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Hei igjen lillepusen! Så koselig da at du fikk så gode tilbakemeldinger fra de du jobber sammen med. Sånt varmer. Jeg har også fått mye oppbakking og forståelse fra arbeidsgiveren og nå som svangerskapet nårmer seg slutten så kan jeg si at det har hjulpet veldig!! Lykke til videre! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå