Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg har dessverre denne diagnosen og venter barn snart, ble anbefalt av legen på sykehuset å skrive et brev hvor jeg forteller om meg selv og hva jeg foventer av fødsel/ opphold på sykehuset. Jeg har prøvd å skrive litt, men det føles som jeg bretter ut livet mitt til fremmede mennesker som kanskje tror jeg er helt gal... Jeg er også veldig nervøs for hvordan jordmor/barnepleiere skal være mot meg på sykehuset, er det vanlig at dem følger ekstra nøye med og observerer deg og barnet veldig nøye hvis dem vet at du har problemer?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 jeg har selv vært innlagt på psyk. for selvmordsforsøk. dette er nå noen år siden men fikk en diagnose. hm... husker ikke hva den heter nå, men går ut på at du ser deg selv helt anderledes enn det som er realiteten. før kunne jeg kaste opp av meg selv. men til spm dit. nei du blir ikke observert, med mindre du ber om ekstra hjelp. de kommer nok til å oppføre seg som om du er en hvilken som helst fødende noe du også er=) Lykke til, det går nok sikkert helt fint
perle_mor Skrevet 11. april 2007 #3 Skrevet 11. april 2007 Hei kjære deg, Mens jeg var gravid første gang i 99 fikk jeg tilbud om det samme brevskriving gjennom et kjempefint prosjekt etablert av jordmor Eli Sandberg ved Aker sykehus, som het Gaia gruppen. Jeg fikk dette tilbudet fordi jeg hadde mye panikkangst og var redd for hvordan jeg ville forholde meg til fremmede i en fødesituasjon, ville de kunne ivareta meg osv. brevet skal være en hjelp for deg slik at du vet inne i deg at den dagen du kommer til fødeavdelingen. trenger du ikke gjøre rede for det som du kunne ha lyst at de skal vite om deg. Det er jo ikke meningen at du skal utlevere for mye, du skal tenke på hva som kunne være fint for deg.! min erfaring er at de som jobber på sykehuset vil ivareta deg best mulig og vil bare gjøre slik at du skal føle deg trygg.De vil ikke følge med deg slik du er redd for, men akkurat det er jo noe du kan skrive at du er redd for i brevet. Jeg venter mitt 2. barn i november og legen min nå fortalte meg at hun pleide å foreslå for alle førstegangfødende å skrive et slikt brev. Det blir som en del av forberedelse til fødselen for deg, og bli bevisst hva du ønsker, hva du er redd for, hvilke forventninger du tror andre har osv i den fødende situasjonen. For når du bevisstgjør deg disse tingene, forbereder du deg mentalt på det store som skal skje! Jeg tror ikke din diagnose kommer til å ha så mye innvirkning på din fødselsopplevelse. Jeg kjenner flere med diagnosen og jeg er sikker på at det kommer til å gå bra. Lykke til og ikke vær redd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå