Gå til innhold

Endelig fortalt nyheten!


Kanskjenr2?

Anbefalte innlegg

I påsken har jeg og min kjære vært hos foreldrene mine. Me hadde funnet ut at eg var gravid 1. april(litt morsom dato), og etter litt frem og tilbake fant vi ut at vi ville fortelle den nærmeste at vi venter en liten når det nærmer seg jul :) Jeg var så sinnsykt nervøs, ikke for at de ikke skulle bli glade, men fordi jeg er midt i utdannelsen og sånne ting. Vi reiste hjem på fredag og nesten hele helga gikk uten at vi fant et bra tidspunkt å si det på. Jeg vurderte å si det under middag med søsknene mine og samboerene deres var der, men fant ut at det var best å fortelle det til foreldre først.

 

Så i går, spiste me middag, me prøvde å peile samtalen inn på barn, men fikk det ikke til. Så når me holdt på å ta av bordet og sånn begynte eg bare å le for det er jo ganske komisk. Mamma ville vite hva det var jeg lo av.Så sa jeg at jeg ville fortelle det, men at jeg turde ikke. Så spurte hun:"Er du gravid?" Da måtte jeg bare svare:"Ja, det er jge" og da knakk jeg og samboren min sammen og lo og lo og lo! Foreldrene mine fikk et lite sjokk :) Etter et minutt begynte mamma å spør om hvor lenge jeg hadde visst dette, om vi hadde tenkt hva vi skulle gjøre med studiene mine og sånn :) Og så vil de kjøpe barnevogn til oss! Mamma begynte å tenke på babyklær og greier :D trur hu ble glad

 

Jeg er så lettet for at det er overstått, men det var lettere enn jeg hadde trodd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt dei blei glade då. Det er alltid litt skummelt å fortelle at ein er gravid, av ein eller annan grunn så har eg vore skikkeleg flau begge gongane vi har fortalt det. Kan ikkje fatte kvifor det skulle vere flaut... Mamma og pappa trur nok ikkje akkurat at den gifte, 25 år gamle jenta deira ikkje har eit sexliv... Merkeleg!

 

Så heldige dåke er som får barnevogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjekt å høre! :-)

Jeg er 21 år, også fra Bergen og venter i Desember. Har ikke sagt det til noen enda. 2 andre (pluss sambo/ ektefelle) i min familie venter små til sommeren. He he, så det kan bli spennende å se reaksjonene... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med både graviditeten og at dere nå har fått fortalt d:) Kan tenke meg at det er en deilig følelse!

Jeg går og tripper nå....Vi skal fortelle det til våre, i nærmeste familie til helgen, og da er jeg halvveis i 10.uke. Så vi har ventet en stund;)

 

Hurra for barnevogn:)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deilig å få sånnt overstått...

var å fortalte gjengen det i dag... gikk helt fint.

men jeg venter jo nr 2 da, litt mer skummelt med første...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det også til våre nærmeste i påska (har termin 12.11). Litt tidlig å fortelle det synes vi, men vi bor et stykke unna familien og da var det greit å kunne spre det glade budskap mens vi var der. Jeg var også veldig redd for reaksjonen til mine foreldre, siden jeg også er under utdanning. Men det gikk kjempefint. De gleder seg masse allerede!

Alltid godt når de nærmeste gleder seg med oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...