trude lutt Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Nå er jeg intet mindre enn totalt forvirret. Prøver å finne ut av hvilken av disse som er best: OTH, tfk, phil&teds eller easywalker sky. Har prøvekjørt oth, og den er jo veldig lett, men vet ikke om jeg er helt fornøyd med måten man justerer ryggen på. Litt for primitivt på en så dyr vogn tenker jeg....hvordan er de andre???
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Hei! Her er min mening etter det jeg har lest og hørt... Oth: Dyr...dyrt tilbehør...ellers ganske mye skryt! Tfk: Mye reklamasjon, glidelåser og sømmer som ryker...ellers veldig pen å se til... P&T: Litt kjedelig, mange som selger de fort, enten liker du den eller ikke..jeg blir ikke helt fortrolig med den... Ew: Denne skal jeg ha! Ikke så dyr, bare positive ting å høre...fine farger, lett;)
74-mod Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Det står masse om alle søskenvognene på www.tinasbok.com! Vi kjøpte til slutt P & T etter mye om og men. Var veldig skeptisk, men den funker foreløpig kjempefint;-).
LegallyBlond Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg har hatt både OTH og P&T, og har prøvekjørt og studert både TFK og Easywalker sky ganske så grundig...HAr vogndilla ja =) P&T: Er en helt genial søskenvogn, og egentlig også en veldig god singelvogn. -Men luken bak kalesjen (som er et must for å kunne bruke den som søskenvognen) gjør at den ikke er så lun som de andre trehjulingene. KJenner at dette irriterer meg litt nå når jeg bruker den som singelvogn. -Litt dårlig regulering av kalesjen. - god kjørekomfort både for barn og voksen, men ikke like god som OTH sin -lang og god rygg, kan brukes lenge -veldig god sittestilling -det er fire innstillinger på setet, men jeg kunne tenkt meg en som var litt mer "midtimellom" om du skjønner.... KOnklusjon: En super vogn for de som har to barn og trenger både søskenvogn og singelvogn, da har du alt i ett her og vognen er absolutt en god vogn. Men om jeg skulle hatt kun en singelvogn ville jeg valgt en annen.... OTH: Den er litt dyr, men etter min mening verdt prisen!! Solgte vår kun av den grunn at vi måtte skaffe oss søskenvogn. Og den er veldig lett å få solgt når man er ferdig med vognperioden. Ser at til og med 2003-04 modeller selges forholdsvis raskt på finn, og det til ca. halv pris... -Angående ryggreguleringen, jeg kan ikke forstå at folk klager på denne! Og den er ikke primitiv i forhold til prisen...Synes den er kjempegod!! Har aldri vært så fornøyd med noen ryggregulering. Enkel å forstå, lett å bruke selv om barnet sover/sitter i vognen (noe som er mye verre i vognene med glidelåsregulering) og man kan få akkurat den hellingen på setet som man ønsker. Perfekt etter min menining, og det jeg savner mest på P&T-vogna mi. -veldig god sittestilling og god hvilestilling -etter min mening den beste kjørekomforten for både barn og voksne (iallefall av de vognene det er snakk om her) -etter det jeg har hørt er det veldig få reklamasjoner på denne vognen. Vi hadde ikke ett eneste problem med vår selv om den ble brukt daglig i nesten to år (og vi hadde i tillegg 2005-modellen som hadde noen svakheter i håndtaket). -enkel i bruk, lett å slå sammen/opp -minuset er at det ikke er regulerbart fotbrett og at regntrekket kan være litt tett -lang og god rygg Konklusjon: den beste vognen jeg noen gang har trillet!!! Kan anbefales på¨det varmeste =) TFK: Denne vognen har jeg jo aldri prøvd mer enn inne på buikken, så har ikke så mye kunnskap om den som de to over. Men har hørt at det har vært en del reklamasjoner på hjulet og glidelåsene (som hun over nevner). Ellers er det vel mest skryt av denne vognen også. Det jeg merket meg da jeg kikket på denne vognen var: -god sittedel, både liggestilling og sittestilling ,og den er bred og god. -STORT pluss at den har regulerbart fotbrett -virker veldig god å trille, men angående trillekomfort for den voksne holde rjeg alikevel en knapp på OTH...Synes hjulet foran kanskje er litt i minste laget -har en veldig stor og god babybag, og det var hovedgrunnen til at jeg vurderte denne som babyvogn til babyen som kommer nå - denne er mye bedre enn både OTH og EW sky sine bager -litt "klumpete" utseende (men det er jo egentlig bare en bagatell !!!!) -lang og god rygg -den tyngste av de vognene du nevner EW: Denne har jeg også bare prøvd i butikken. Dette er jo den rimeligste av vognene. Hører stort sett mye skryt fra de som har vognen. Det jeg merket meg med den var: - sittestillingen var litt for mye tilbakelent - ikke regulerbart fotbrett -Den nye babybagen er mye bedre enn den gamle (og bedre enn OTH sin) men kan ikke måle seg med TFK sin - synes sittedelen på TFK og OTH virket mye bedre -Virker kanskje litt mer innviklet i bruk enn de tre andre vognene??? Altså å slå opp og sammen osv...Men meget mulig det bare var jeg som klurte litt, har som sagt bare prøvd den i butikk =) Vil uansett anbefale deg å se alle vognene før du kjøper en (om du har mulighet til det iallefall). Prøve å trille vognene og slå dem opp/sammen, regulerer ryggen osv sånn at du får et inntrykk av hvordan vogna er i bruk.
LegallyBlond Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 Om det er søskenvogn du skal ha vil jeg absolutt anbefale P&T, er som sagt genial til det bruket. Så sant barna ikke er så tette at den eldste også må kunne sove en del i vogna vile jeg anbefal den på det varmeste. Selv om både OTH, TFK og Easywalker (den heter vel duowalker som søskenvogn..) har veldig gode søskenvogner er de mye større, breiere og tyngre enn P&T, og du har ikke mulighet til å bruke de som singelvogn.
74-mod Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Det var kanskje singelvogn du skulla ha? Da tror jeg ikke jeg ville hatt P & T, pga at den ikke er så lun som Tutta&Teo sier her. Men et spm til deg som Tutta, finnes der noe UV nett eller noe man kan ha over den åpne luka bak? Der som det til vanlig er et "plastforheng"?
trude lutt Skrevet 9. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2007 Tusen hjertelig takk for tilbakemelding. Har vært på ny tur med lånt oth, og den er jo bare helt digg å kjøre. Blir nok en sånn. så nå er det bare å klare å bestemme seg for farge :-) det kan jo ta sin tid. Men først skal jeg bare sjekke ut de andre, sånn at jeg er helt sikker på at jeg velger riktig :-)
LegallyBlond Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Det finnes et UV-nett ja! Det er det jeg bruker mest, blir mørkere inni vogna når han skal sove og sånn...Vi fikk vårt med vogna, men vår er kjøpt i USA. Har lest flere innlegg her inne om folk som har sendt mail til de som tar inn Phil & Teds i Norge, og de har fått dette nettet gratis tilsendt. Kan kanskje ta kontakt der du har kjøpt vogna også, men har en venninne som tok kontakt med han på Biteringen i Bergen og han hadde ikke hørt om det en gang....' Tror du finner mail-adressen til importørene under dealers på nettsiden www.philandteds.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå