Gå til innhold

jeg føler meg så ufattelig lat...


cowboylaila

Anbefalte innlegg

Nå skinner sola.. Jeg kunne jo kommet meg ut og gått litt.. Jeg kunne også ta meg av den sinnsyke store haugen med skittenklær, oppvasken som bugner og i det minste orka å nappa øyenbrynene mine!!! Jeg er overgrodd over det hele..... Og vil bare sove..

 

Har aldri vært så tiltaksløs og uten energi før!! Håper virkelig dette går over. Er 9+0 idag. Jeg som hadde planlagt at jeg skulle holde meg i form, fortsette på sats og spise kjempesunt gjennom svangerskapet. Det eneste jeg har lyst på er hvite baguetter med smør på og sjokolademelk! Vil bare spy av tanken på f.eks. fisk..Noe jeg normalt sett liker veldig godt.

 

Men det verste er at jeg ikke gidder å nyte sola engang. Huff... Sambo er på skitur alene han. Jeg var så trøtt imorrest at jeg bare grynta og fortsatte og sov. Jeg må ta meg selv i nakkeskinnet nå altså...

 

Noen som kjenner seg igjen??

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg! Pluss at lurer på om skal lytte til kroppen og bare kule fullstendig, eller presse seg til for eksempel en skitur... Er nydelig vær her i dag, er bare nesten seks uker på vei - men murrende kvalm og vil gjerne sove et par timer midt på dagen og bare surre rundt. Noen sier jo at skal ta det helt med ro i starten, andre at kan trene som normalt. Lurer på om bruker det med at bør ta det med ro som alibi for å leve ut min naturlige latskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Det er nok ikke latskap - bare kroppen som har mye å styre med innvendig! Syns du skal være lat en stund til så kommer du nok til et punkt det du ikke orker å sitte i ro og får lyst å gjøre noe!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :-) Noen trener jo som bare det nesten fram til de føder, andre er helt sikre på at en bare skal roe ned. Men om saker og ting sitter som det skal, kan det jo umulig skade å gå med vanlig trening, ski eller hva det skulle være! Kunne godt veid noen kilo mindre før ble gravid, så burde jo ikke ese ut allerede fra fem uker! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg!!!! Kjenner meg veldig godt igjen! Er 9+2. Jeg orker ingenting. Vil bare sove og ligge på sofaen. Første gangen på dagesvis jeg gidder å logge meg inn på BIM. Jeg skjønner ikke at det går an! Har vært mye plaget med kvalme og oppkast, men det kjennes ut som om det begynner å gi seg. Fikk forresten skikkelig lyst på sjokolademelk!!! Synd det er stengt på butikken i dag, tror jeg må finne en åpen bensinstasjon... Eventuelt sende samboer avgårde!! Huff, gleder meg til å bli meg selv igjen.. De sier jo at det gir seg litt etter 12 uker, håper det!

 

Fram til da: La latskapen råde!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er tilhenger av trening under graviditet og tenkte at jeg skulle være sporty gjennom det hele, men når det er tungt å gå med søpla så frister ikke akkurat spinning liksom.... Håper jeg kommer meg på trening snart likevel. Det er jo bare sunt å være i aktivitet med tanke på den tunge fødselen og kanskje spesielt ukene etterpå. De som er i god form kommer seg jo fortere. Men jeg tror babyen blir like frisk uansett og jeg trøster meg med det! :) Det eneste man burde være forsiktig med er kampsport, mye hopping og man bør ikke få en puls over 160. Lurt å bruke pulsklokke. Også må man drikke mye slik at ikke fosteret blir overopphetet.... Det er iallefall hva jeg har fått med meg!

 

Vel, nå har jeg faktisk satt på en klesmaskin og skiftet på senga. Planen er nå å gå med søpla, måtte bare ta en liten pust i bakken først... hehe :)

 

Deretter blir det nok nærkontakt med sofaen.. Med ei bok (hvis jeg gidder da..) Lenge leve latskapen!! :)

 

En annen ting forresten! Gjør dere sånne knipeøvelser? Jeg gjør ikke det.. Burde man ikke det når man er gravid? Eller er det etter fødselen?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg også igjen. Får ikke gjort noe som helst, bare ligger på sofaen....er i min 8. uke nå. Er helt tiltaksløs.....alt flyter i leiligheta....orker rett og slett ikke......

 

Må ta meg selv i nakken. Får begynne med trening i morgen!!!

 

STÅ PÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med blodtrykket for min del tror jeg. Det er nok ganske lavt, for kjenner jeg blir svimmel av og til når jeg står eller reiser meg. Et også trøtt og daff, og det er helt sinnsykt å tenke på at for bare noen få uker siden var jeg i fin form og løp hele tida. Nå orker jeg nesten ingenting. Men håper det er forbigående, kan ikke ha det sånn i 9 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...