Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Victoria!

Kjenner igjen alle tankene dine... Jeg fikk eggløsn. med første enkle pergo kur. Tok blodprøve på dag 23 i syklusen som viste stigning av progesteron. Visst jeg ikke hadde fått eggløsn. skulle jeg måneden etter prøve dobbelkur osv. Vet det er noen som også har gått på trippelkur.

Jeg tar eggløsn.tester for å vite akkurat den dagen/dagene eggløsn. kommer. Klarer ikke helt å se det an på slim, smerter ol. Jeg har fått "normal" syklus av pergo- 28-32 dager fra mens til neste mens. og eggløsn. hver mnd. Gikk på 2 enkle kurer, deretter en mnd. opphold (hadde en blødn. på dag 19 ved kur nr 2. Vet ikke årsak så jeg ringte gyn. og hun ville jeg skulle ta en mnd. pause. Hadde hatt pos. eggløsn. test på dag 12 den mnd.) Er nå på min 3 enkle pergo kur. Hadde 2 dager med pos. eggløsn.test nå i påsken og håper at spiren da ble unnfanget :-)

Jeg skal ringe min å få ny time hos gyn. for jeg er også usikker på hva jeg skal gjøre når jeg har brukt opp pergo kurene. Har fått totalt 4 stk. Altså kun 1 igjen.

Kanskje det går an å få spylt igjennom egglederne. Hvertfall sjekke om de er helt åpne? Visst ikke er jeg redd for at jeg vil bli henvist til prøverør :-(

Har forresten også gått å fått akupunktur siden nov/des. Det vet jeg har hjulpet andre når de har prøvd å bli gravide.

Rart nok men jeg er MYE roligere nå enn jeg var i des/jan. da jeg begynte på pergo. Første kur var virkelig fæl!!!!! Masse symptomer, mye tanker og gråting. Så har det liksom roet seg litt for hver mnd. Innerst inne vet jeg at jeg kommer til å bli gravid, men bare litt usikkert på når.... Fatter ikke at det er jeg som sier dette. Men jeg har stresset og tror dette med psyken spiller en kanon stor rolle for mange av oss prøvere. Vi er rett og slett for opphengt i å bli gravid. Selv er jeg snart 28 år og føler jeg er sent ute. ALLE andre har jo fått barn allerede. Hva med meg?

Ikke gi opp!!!! Du kommer helt sikkert til å bli en av verdens beste mammaer om ikke lenge :-) He,he jeg får frysninger bare med tanken på å si ordet mamma..... Jeg mamma?! Ja jeg skal bli verdens best mamma :-)

Håper det klaffer for dere fort! Masse lykke til................................

Hei!

Bra det ikke bare er meg som har vært stresset pga av dette. Jeg tester flere ganger om dagen, bare for å være sikker på at jeg ikke går glipp av el. For tenk om jeg har el og ikke vet det, det er jo krise.

Hadde lap i februar, så har allerede skylt gjennom egglederene, og at der var fint, heldigvis.

Jeg leser jo om flere som har el sent med pergo, så jeg burde jo være mer tålmodig, men det er vanskelig. Men føler på meg at pergoen ikke funker, kanskje fordi jeg ikke har noen bivirkninger i det hele tatt. Skal jo ikke klage på det, men akkurat nå føler jeg for å ha litt bivirkninger, slik at jeg vet kroppen reangerer på dette.

Syntes selv at jeg begynner å bli for gammel, jeg vil jo være ung mor. Jeg er jo bare 27, men så sent som dette går, så vet man jo aldri.

Er også hos akupunktør, startet med dette i begynnelsen av mars, merker ikke store forandringer enda, men har bare tatt ett par timer.

Skal ta blodprøve om ett par dager, så da skal jeg til gyn etter dette, får vel mer svar om jeg har hatt el eller ikke da.

Håper du snart lykkes da!

Klem

Hei til deg På tide!

Jeg lurer på en ting........ Leste at du hadde positiv El test 2 dager på rad, det hadde jeg også, men hvor ofte har dere sex da? Er så usikker iforhold til at min gyn sa 2.hver dag....., men da er det jo ikke sikkert at jeg treffer. Er blitt veldig redd for at vi aldri skal treffe egget..... Så da blei det hver dag de dagene.....Kanskje noen rare bekymringer men.....

Håper du har noen gode råd:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...