Gå til innhold

Gode råd, kjerringråd, alternativ medisin og skolemedisin??

evigoptimist

Anbefalte innlegg

Selv begynner jeg å bli ganske desperat og er villig til å prøve det meste, bare det virker!!!

Har blitt nevnt crinone og albyl-e som mulig oppfølging ved neste svangerskap. Noen med erfaringer??

Noen som har andre tips til ting som er verdt å prøve???

Fortsetter under...

Tar du metformin?

De som har blitt gravide på habituell abort forumet på ønskebarn og har endelig født friske barn de tror det var metformin som gjorde utslaget. Selv har jeg gått på det siden september 2006. Visste dere at insulin resistanse fører til barnløshet og SA? Jeg har insulin resistanse, noe som mange har idag selvom de ikke vet det.Så sjekk om fettet legger seg mest rundt magen eller rundt hoften. Legger det seg rundt magen er det store sjangser for at man har det og bør da spise lavkarbo samt ta metformin. Dette gjelder også de med pcos og pco. De med insulin resistanse har 40% sjangse for å miste,mens de som gikk på metformin i studien hadde redusert risikoen ned til 12%. Jeg tror grunnen til at jeg endelig klarte å bli gravid denne gangen er metforminen men jeg mista da... :-(

Legger ved en fin artikkel :-)

http://www.woman24.no/kropp_og_helse/article31931.ece

Nei, tar ikke metformin...

Siden du henviste til var interessant!! Kan sikkert være greit å sjekke insulin resistanse. Hvem har vel ikke noen kilo for mye rundt magen..??

Leste i felleskatalogen akkurat at man ikke skulle bruke det når man planla graviditet, pga faren for misdannelser.... Men, det må de jo ha sjekka opp i undersøkelsen..?

Må innrømme at jeg ble litt skeptisk etter å ha lest det.... Men, har hørt andre som også har anbefalt metformin, så er fortsatt nysgjerrig!!

Er ikke gravid enda, men dette har jeg tenkt meg å gjøre ihvertfall:

- spise sunt (og lite karbohydrater fordi da føler jeg meg i mye bedre form)

- crinone og albyl-e

- ikke løfte armene over hodet (litt merkelig... men jeg er ikke redd for å være overtroisk)

- folat

- slaaaaappe av og ikke stresse (ikke så lett når man er nervøs, men)

- ikke løfte tungt (kommer nok ikke til å løfte noe særlig i det hele tatt...)

- ofte ultralyd (for psykens skyld..)

:-) Dette er listen jeg har bestemt meg for å følge etter å ha surfet nettet tynt etter mulige råd for å ikke spontanabortere... Ikke akkurat oppskriften på gull, men kanskje et barn - og det er bedre enn gull i mine øyne!

Sender deg masse babystøv evigoptimist!!!!! **************** (kan jeg forresten sende babystøv når jeg ikke er gravid? Vel, vel... jeg gjør det likevel :-)

Stor klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...