Cap75 Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Jeg og min samboer har prøvd å bli gravide i over 1,5 år. I forbindelse med det begynte vi etter jul med forskjellige utredninger som sikker mange av dere kjenne til. Da legen ikke fant noe galt med noen av oss ble siste undersøkelse røngten med kontrastveske av eggstokkene. Etter undersøkelsen kom legen løpenden etter meg å sa at mange blir gravide etter dette, da det er som en liten "opprenskning" av egglederne....Og tro det eller ei, jeg er nå gravid i 6 uke!!!!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Så fint å høre, dette kjente jeg ikke til. Gratulerer så mye - nyt tiden med voksende mage!!!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 GRATULERER! Det var kjekt å høre!
2 fine små Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Fantastisk, helt utrolig man kan gjoere noe saa konkret og saa blir man gravid etter det! Lykke til videre og gratulerer saa mye. =o)
lupina Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 gratulerer så mye!!! Da er det håp for oss som ikke har fått full utredning og da! Kanskje det er det som skal til for flere av oss? Lykke til med svangerskapet og kos deg!
Hvalerbaby Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 heihei!! gratulerer så mye, kjempe koselig. Jeg er i samme situasjon. Er gravid i 5 uke nå. Har vært til utrednng og har til og med sendt søknad til prøverør nå i slutten av mars men nå kan vi jo trekke den. Jeg har en tett eggleder og så blåste de ut den andre i februar. Jeg tok LAPAROSCOPI for og sjekke egglederne. Jammen hjalp det og de ene egglederen har gjort nytta si. Det er helt uvirkelig det her nå. Jeg tok raviditetstest på torsdag og skal til legen og levere urinprøve i morgen og få en bekreftelse på at det virkelig er en spire i magen min. Ha masse lykke til videre!!
Gjest Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Gratulerer! Hvordan skjer røntgen med kontrastvæske? Hadde du noe ubehag i forbindelse med kontrastvæsken?
filiokus Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 Gratulerer! Vi har også prøvd i over 1,5 år og vi har akkurat startet med utredning (blodprøver og sædprøver er fine). Gynekologen ba meg ringe når jeg fikk mensen neste gang for å få time til røntgen/kontrastvæske. Fikk mensen i går, så i morgen skal jeg ringe. Forhåpentligvis får jeg komme til i løpet av uken. Gruer meg litt, for jeg har hørt at det kan gjøre vondt.. Håper på like bra resultat som deg, Cap75 :-)
Cap75 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2007 Første delen av undersøkelsen er som en vanlig gynekologisk undersøkelse hvor de legger inn et lite rør opp i livmoren. Så blir du lagt under røngten apparatet og de begynner å sprøyte inn kontrastvesken. Dette kan være litt ubehagelig, men mange reagerer forskjellig. For meg gjorde det vondt av og til, føltes ut som å ha kraftige mens kramper. men det var overkommelig. Jeg gjorde det på Rikshospitalet og de var utrolig hyggelige og gjorde hva de kunne for at jeg skulle ha det bra. De tar så bilder mens de sprøyter inn vesken hvor den først fyller livmoren, så egglederne og så ser de om vesken går ut i eggstokkene. Hvis den gjør det er de åpne og sånn de skal være. Nå vet jeg jo ikke om dette er årsaken til at jeg ble gravid, men det var jo litt av et sammentreff. ps Takk for alle gratulasjoner!
Cap75 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. april 2007 Lykke til med undersøkelsen. Det går helt sikkert bra! Og håper du er like heldig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå