Gå til innhold

Jeg er litt skuffet over svigermor!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi venter nr. 3,i en rekke av 3 veldig tette, og synes selv det er helt greit. Har full tro på at det skal gå fint, og selv om vi, fra enkelte, blir møtt med "har dere ikke hørt om prevensjon!?" er ikke dette noe vi tar så veldig tungt. Stort sett spiller det ingen rolle hva andre mener, vi vet at det kommer til å gå helt fint. Ikke har vi gitt andre noen grunn til å tvile på at vi evner ta vare på barna våre heller.

Familien min er støttende, som alltid - og svigerfamilien sier, som alltid, lite eller ingenting om saken. Så er det noen som kan fortelle at svigermor går rundt og gir uttrykk for at hun tviler på at vi kan greie 3 barn! Hva skal DET bety!? Begynner å få kvinnemennesket passelig langt opp i halsen nå, for slike kommentarer, fra nær familie, gjør meg trist - hva er det egentlig hun mener vi gjør galt, ettersom hun mener vi ikke er i stand til å ta vare på barna våre? Har slettes ikke tenkt ta dette opp med henne - med mindre det viser seg at hun sier dette til flere, for jeg vet at det kan bli stygt - vi har heldigvis noen mil mellom oss!

Fortsetter under...

Er ikke snilt gjort av en svigermor og si sånt. Hvor mange barn har hun selv? Kan hun være sjalu på en eller annen måte?

Håper for din og deres del at hun slutter å si sånt. Hun skal jo støtte dere og hjelpe dere om det blir litt tøft innimellom!!

Naboen min sa en gang at man får ikke flere barn enn man klarer å ta seg av. Og de kommer så tett som de er ment å komme.

Lykke til og kos dere med deres tre barn!!!

Det er som regel to sider av en sak,har du gått inn i deg selv og tenkt etter hvorfor hun skulle gå rundt og gi sånne inntrykk da??

Bare lurer. Det er bare sånn når man får seg en partner,at man desverre ikke får velge svigermor i samme slengen.

Fort at det blir motpoler,for det er bare sånn at ikke alle går sammen.

Kan du ikke heller bare overse det, og lev livet dere vil,når du sier at dette skal gå helt fint og at dere skal klare det helt fint.

Blir kvalm av denne svigermor hetsen her inne,kan dere ikke bare glede over at dere bærer på noe fint som skal settes til verden.

Til syvende og sist,er det ikke vi,og ingen andre som bestemmer hva,hvordan og alt skal gjøres i forhold til våre barn!!

Men et tips og litt veiledning på veien trengs vel ikke og tolkes i negativ retning alltid??Om det kommer fra svigermor eller naboen....

Synes du dette er snakk om svigermorhets?

Stort sett kommer vi godt ut av det med hverandre, og de små uenighetene vi har med hverandre kan vi le bort. At vi er to vidt forskjellige typer mennesker, er en ting som er helt klart - men det har ikke før gjort at vi ikke kunne befinne oss i samme rom over tid! Å uttrykke bekymring for at vi ikke skal kunne ta vare på tre barn er slettes ikke tips eller veiledning - dette er noe hun tydeligvis føler for å drøfte med andre enn oss, og DET er trist. Det verste er faktisk at vi vanligvis har et åpent forhold, men at hun nå - uten at jeg forstår hvorfor - kan si noe slikt til andre enn oss det gjelder.

Og jeg kommer til å overse det, men det betyr ikke at jeg ikke kan synes det er litt sårt - hva føler du dersom noen sier til deg at de ikke tror dere er istand til å ta vare på barna deres? :)

Jeg tror det er en og samme person som hetser sin svigermor her inne. Har ikke sansen for slik væremåte. Svigermor har sikkert en grunn for sin bekymring. Kjære svigermorhetser: Kan du ikke ha i bakhodet at svigermor er mamma'n til din mann. Han er hennes baby, og hun vil hans vel og ve. Jeg kjenner til et par kvinnemennesker som har fått det for seg at svigermødre, de må vi ha piggene ut mot. Har du baksnakket din svigermor til din mann? Har du noen gang fått din mann til å bli sint på sin mor? Har du noen gang fått din mann til å kjefte på sin svigermor? Er du god venn med resten av hans familie, og hans venner? Eller er du en som legger opp til kamp hele tiden?

Jeg skiver litt av egen frustrasjon da jeg fått kjenne slik oppførsel på kroppen, og at slik oppførsel aldri bidrar til noe godt i storfamilien! Jeg har barn, bla en sønn. Jeg håper han aldri finner seg kone, med slik tanker som deg. For da vil jeg miste min sønn!! OPPFØR DEG!! Livet går fort, og nyt de vi har i live, og de liv som kommer.

Annonse

Blir litt forvirret her nå, for jeg skjønner jo at jeg har gått glipp av noe på dette forumet. Har aldri tidligere skrevet noen innlegg om min svigermor, for vi har skjelden eller aldri noe uoppgjort med hverandre. Min samboer - ikke mann - har et svært godt forhold til sin mor, og slik håper jeg det fortsetter da han er enebarn.

Jeg har ikke bedt om å bli kalt svigermorhetser - for det er jeg på ingen måte ikke. Ville bare få andres synspunkter på det hun har gjort nå, for dette ligner ikke min svigermor - og selv om hun ikke var overlykkelig da vi ble gravid med førstemann, hadde hun aldri noe leit å si om saken til noen - snarere tvert imot. Hadde følt meg like dårlig i situasjonen dersom min beste venninne sa noe slikt om oss til noen - selv om hun sansynligvis trodde dette var noe som aldri ville komme oss for ørene.

Har aldri forventet at noen her inne skal snakke meg etter kjeften, eller fortelle meg bare ting jeg vil høre, men hadde heller ikke forventet å bli kjeftet opp eller mistrodd fordi noen tydeligvis tror jeg har vært her og skrevet hetsende innlegg om svigermor før.

Har sett litt, men kan ikke finne noen hetsende innlegg om svigermødre her inne - beklager om noen finner innlegget mitt upassende, alt jeg ville var å få ut litt frustrasjon, da det ikke føles godt når noen i så nær familie kommer med kommentarer av den karakteren. Legger tråden død, så får andre hetse sine svigermødre i fred her inne.

Eg må nok seia meg einig om at dette vitnar om ein liten hets:

Til dømes:

- svigermor går rundt og gir uttrykk for at hun tviler på at vi kan greie 3 barn! Hva skal DET bety!?

- Begynner å få kvinnemennesket passelig langt opp i halsen nå, for slike kommentarer

- for jeg vet at det kan bli stygt - vi har heldigvis noen mil mellom oss!

- og svigerfamilien sier, som alltid, lite eller ingenting om saken.

- ...Så er det noen som kan fortelle at at vi ikke kunne befinne oss i samme rom over tid!

Du har etter mitt hovud fått nokre råd om kva for ein framferd ein skal ha.

Lykke til med svigermor og nr 3.

Nei nå blir jeg helt sjokket over hvordan folk behandler hverandre her inne.........dere hetser jo hun som har skrevet innlegget jo.........gi henne for f... noen råd i stedet!!!!!!!!!

Det er da helt normalt og naturlig at et forhold til svigermor ikke er helt perfekt ,for faktisk ganske mange.

Så klart er svigermor ofte en stor ressurs og god å ha for mange, samt at de mener som regel godt. Men av og til har de en fremgangsmåte som kan virke veldig sårende og da er det godt en har slike forum som dette, slik at en får "ventilert" seg litt........det avverger kanskje en potensiell konflikt med svigermor. Tviler sterkt på at noen her inne mener å hetse sin svigermor, men det er kanskje ikke så lett å skjønne for de som har et godt forhold til dem.

Til deg som startet innlegget: Skjønner godt at du føler deg såret, dere er familie og hun skulle kommet til deg med sine bekymringer og ikke andre. Stå på!

Annonse

Kjære HI, vil bare gi deg litt støtte. Den kritikken som kommer mot deg som "hetser" skal du bare overse, kommer tydeligvis fra folk som ikke vet hvor sårende det kan være når moren til den du deler livet mer forsøker å ødelegge istedet for å bygge opp. Svigermødre kan ha de rareste meninger, og om hun bekymrer seg for om dere klarer barn nr. 3 trenger det overhodet ikke ha noe rasjonelt grunnlag, bare det at dere gjør ting anderledes enn henne kan absolutt være nok! Håper mannen din ser hvor lite hyggelig situasjonen er for deg - og lykke til!

hejsa jeg synes ikke du hetser din svigermor uansett om det er svigermor eller andre siger folk ofte noe som kan såre os da jeg var gravid med vores første(han var et uheld) støttede vores familie os men ikke alle vores venner,min mand var da kun 22 og mange mente det ville ødelægge hans liv eller ihvertfald vores forhold,nogen viste endda statistikker til meg for at vi skulle være klar over hvor vanskeligt det ville bli.

Men det gikk helt fint faktisk synes jeg det bandt os mere sammen.da jeg så ble gravid annen gang skjønte ikke svigermor hvad vi dog skulle med flere en var der mere en rigeligt veldig sårende da min egen mor er død og jeg virkelig hadde ønsket hennes støtte,men da jeg mistede den og senere 2 mere har hun virkelig været der for os nu er jeg gravid i 6 mdr med den der så blir nr 2 og har fået en fantastisk støtte fra alle.

jeg tror ikke altid folk tænker over hvad de siger,og innimellem må man godt sige ifra om at man blir såret av det.

i ved jo godt hvad i går inn til med 2 i forveien og jeg tror ikke hun ikke ved i kan tage vare på jeres børn,hun er måske bare redd for at det skal bli veldig hårdt for jer,det er jo ikke altid så lett med de små.

hun gir udtryk for det på fejl måte,men jeg tror det bare er omtanke og bekymring på jeres vegne og ikke imod jer.

Jeg vil først si at jeg kan ikke se antydning til at HI forsøker å hetse sin svigermor her? Hun lufter da bare tanker om at hun føler seg såret over at svigermoren tilsynelatende ikke har tiltro til hennes evner. En hver ville da bli såret over det.

Og hvordan er det mulig å si at hun hetser når vi ikke en gang vet hvem HI eller svigermoren er? Hun prøver da bare å vurdere sine egne følelser mot de råd og tanker hun får her på forumet!

Jeg tenker at din svigermor kanskje ikke mener det på denne måten, men kanskje har hun opplevd at hun selv eller venninner har slitt med å ha tre barn svært tett? Kanskje hun bare vil deres beste, men bekymringene hennes kommer til utrrykk på en slik måte at det kan virke som om hun ikke har tillit til at dere kan greie det? Jeg aner ikke, men det kan kanskje være lurt å la denne tvilen komme din svigermor til gode?

For at hun skal bli beroliget kan du jo si til henne at du er glad for at hun stiller opp for dere (hvis hun gjør det) og at hun bor såpass nærmt nå som dere har tre små barn. Slik kan hun kanskje føle at hun blir en viktig og uunnværlig brikke og en del av "løsningen" på det som hun selv kanskje tenker på som problem. (Selv om du ikke syns det er noe problem) :)

Det vil kanskje få henne til å se med nye øyne på situasjonen og med at hun selv kan bidra med noe positivt og viktig :) Lykke til!

Hei! Nå synes jeg litt synd på deg jeg. Tydeligvis noen som ikke har noen medfølelse her inne! Du har et innlegg hvor du er frustrert og lei deg over noe din svigermor har sagt, og det har du all grunn til å være. At noen kaller deg svigermorhetser av den grunn har jeg ingen forståelse for! Du spør jo bare om råd i en vanskelig situsjon. Vet ikke hva jeg skal råde deg til, er ikke lett å konfrontere noen med slike utsagn. Men vær sikker på at du kan stole på de du har pratet med før du eventuelt gjør det. Dessuten kan det jo være en missforståelse dette, og at hun ikke har ment noen vond med det. Kanskje hun bare er litt bekymret og vet at det er tøft med små barn?

Nei nå må jeg jammen få sagt et par ord her, jeg har selv hatt et innlegg om min svigermor som svar på et innlegg der jeg JA FAKTISK klager over min svigermor !!!! OG jeg har hatt et innlegg der jeg var oppriktig frustrert over en handling min svigermor hadde gjort som var direkte uoppdragent !!!! og jeg vil ha meg frabedt at slike innlegg skal kalles "svigermorhets". Dette er Bim, her skal vi kunne komme med alle våre tanker uten å få sånt søl som svar, men det er tydelig at noen har veeeeldig vondtr for å svelge da, at ikke alle svigermødre er engler og de "snilleste" på jord. Jeg og min svigermor har faktisk et helt gtreit og åpent forhold vi, men vi er forskjellige og har våre diskusjoner også, jeg stiller meg ikke i veien for hennes forhold til hverken mannen min eller barna våre, men jeg må for f... få lov til å synes hva jeg vil om henne når hun gjør ting som ikke helt føles greit for meg, og jeg gir henne gladelig den samme retten.

Og for å si det sånn, MIN svigermor er ei skikkelig sladrekjerring i den bygda vi bor i, og jeg !!! har vært nødt til å venne meg til at det er jaggu ikke mye av mitt liv som ikke blir krongkastet over hele bygda, så svigermødre kan jaggu være selv selv verst, det hender de driter seg ut ganske kraftig ja!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...