Gå til innhold

Er det noen farer ved å ha sex?

Phiphi

Anbefalte innlegg

Livmorhals på 4 cm, er i uke 21.

Kan orgasme føre til noen negative sammentrekninger eller noe? Har fått beskjed fra jordmor om å gå minst mulig (en time hver dag) og ikke gjøre så mye husarbeid og sånt, men glemte å spørre om sex.

Vet ikke om jeg tør, er en stund siden sist. Sist vi hadde sex visst jeg ikke at jeg ventet tvillinger.. hehe

Fortsetter under...

jeg har ikke fått beskjed om å ikke ha sex før nå..i uke 30 ca,fikk jeg beskjed om det..og jeg har hatt ca 3,7cm lang livmorhals hele tiden,inntill nå..så tror du trygt kan ha sex..men syns du bare skal ta å ringe lege/jordmor eller sykehuset jeg..et enkelt spørsmål er det jo=)

Etter som jeg har skjønt er det ikke farlig med orgasme, livmoren strammer seg jo men den trener jo seg til fødselen med tanke på kynnere osv å. Det jeg skjønte ikke var bra, var visst en har sex med sædavgang, da det er de stoffene i sæden som kan starte en fødsel hvis livmorhalsen er moden. Så jeg fikk beskjed om at hvis mannen bruker kondom/hopper av i svingen var det ikke farlig.

Men høres ut som det kan variere litt hvilke beskjeder man får...:-)

Vi fikk beskjed på kurset tvillingforeldreforeningen holdt i stavanger at det varierer hvor i landet man kommer fra hva de anbefaler, akkuratt som med hva tid de sykemelder tvillinggravide. Vi stusset litt over dette, Norge er jo ikke akkuratt et stort land! Men i Stavanger er det ingen fare å ha sex fordi man er tvillinggravid, men på østlandet er det visstnok litt farligere!? Spør du meg, så spør jeg deg!

Uansett, vil jeg tenke meg at en får beskjed på kontroll dersom man skal være avholdende!

Du har lang livmorhals - så jeg kan aldri tenke meg at det skal være noe problem! Så sant du er frisk ellers og legen ikke har gitt deg forbud...

Min ble målt til 36mm rundt uke 22 - den er fortsatt like lukket og lang..

Vi er nå 32+5 og har fortsatt sex jevnlig (ikke akkurat daglig da..tjihi...) Har spurt legen på kontroll og hun sier at så lenge det ikke kommer regelmessige sammentrekninger etterpå eller gjør vondt, er det bare sunt med sex!!!

Fikk også beskjed som hun over at det evt er sæden som kan føre til sammentrekninger - bruk evt kondom.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...