nick_343393 Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Hvor lang tid brukte dere på utredningen? Hvor godt virker medisinene? Og hvilke forandringer merker dere på ungene deres når de blir medisinert? Er det samme, gamle ungen? Blir det mindre av kreativiteten? Virker ungen harmonisk? Hvordan er det når effekten av medisinen forsvinner? Jeg har ei jente som jeg mistenker for å ha adhd og vi har nå satt i gang utredningsprosessen. Har derfor flere spørsmål enn svar for tida.
Joikaboll@ Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Oi, mange spørsmål : ) Vi Startet utredning i mai/juni og han fikk diagnosen i januar på papiret. Gutten er seg selv med medisiner, med mer tålmodighet og arbeidsro. Han er like aktiv som før, men med et helt annet støynivå. Kreativiteten er fortsatt på plass. Når effekten av medisinen forsvinner, tja... sikker på at du vil høre det da ) Stort sett går det greit, han merker det selv at medisinene går ut av kroppen og tar tak i seg selv om det går over stokk og stein Lykke til med utredningsprossesen..
nick_343393 Skrevet 28. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2007 Men hvordan fungerer barna sosialt når de er medisinert? Jenta vår sliter sosialt, hun leker ikke mye med andre barn, og de gangene hun gjør det, skjønner jeg godt at ungene ikke foretrekker henne. Hun er intens, masete, dominerende og sjefete. Hun snakker hele tida og prøver å oppnå bekreftelser fra lekekameratene. Hun skal hele tida vise hva hun kan og de skal se på henne. Hun er rett og slett slitsom, og det tror jeg lekekameratene også føler. Det jeg lurer på, er om hun vil få det lettere sosialt dersom hun blir medisinert. Vil de intense sidene ved henne bli dempet? Vil hun bli lettere å samhandle med for andre unger, sånn at hun blir i stand til å etablere vennskap? Noen med erfaringer?
Joikaboll@ Skrevet 28. april 2007 #4 Skrevet 28. april 2007 Dessverre små forandringer på gutten her, men vi har kommet til at han leiker veldig bra sammen med 1 barn av gangen og da er det et pluss om dette barnet er noen år yngre. Mulig dette fungerer bedre fordi små barn er litt mer tålmodig og ser opp til store gutter når det kommer til dette med; se på meg nå leiker Guttungen her er enda ikke i stand til å opprette vennskap, mindre ta vare på vennskap. Men han stortrives sammen med 5 åringen til ei venninne av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå