Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei på dere

Håper alle har hatt en fin påske :)

For min del har påsken og rugetiden vært veldig fin. Har kun kost oss på hytta, og jeg har gjort "alt som står i boken" for at den lille spiren kunne klore seg fast... Men i går ,på rugedag 9, kom mensen.... Så da ble drømmen om julebaby knust. Hadde godfølelsen hver eneste dag i rugetiden, og på kvelden rugedag 8 kjente jeg noe jeg trodde var gode murringer, men rugedag 9 på morgenen var det slett ikke noe moro å være meg.. Har blødd i ett sett siden da og har hatt ubeskrivelige smerter i magen i dag.. Trodde jeg skulle besvime et par ganger i bilkø på vei hjem fra hytta..... Godt å komme hjem og ligge rett ut med et par paracet.

Jeg synes dog at mensen kom litt tidlig, men det er ingen tvil, dette er mensen.. Har ikke testet, på Ullevål er det visst ikke vanlig å teste med blodprøve - man skal visst vente å se om mens kommer, hvis ikke skal man ta en gravitest 3 uker etter innsetting... Så jeg antar at å ta en gravitest i morgen eller overimorgen er vel bare tull?! Noen med erfaringer?

Og så lurer jeg på noe, noen som vet noe om sjansene for å lykkes nå etter IVF'en? Er sjansene "mindre" etter alle disse medisinene eller??

Gratulerer til dere som har testet + i løpet av påsken :-)

Trist klem fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8899766-ingen-spire-p%C3%A5-oss/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg,

uff-så skrekkelig trist. Føler virkelig med deg. Klem,klem.

Jeg er selv skikkelig pessimist for tida,har menssymptomer i massevis,og bare venter på skuffelsen.(Tenker på at det er vel under 30% sjanse for å bli gravid med denne innsettingen..) Men så er det jo sånn at håpet er der allikevel..helt til..uff..nei og nei..hvis jeg ikke har fått mensen til torsdag så blir det vel en test - da har det gått 14 dager. Men tipper jeg får spart de pengene.. Ja, jeg er ikke akkurat helt optimist,nei..

Har desverre ikke noen svar på spørsmålene dine,men måtte bare skrive noen ord til deg. Er nå tilbake i gjenge på denne nettsiden igjen etter en fin - men spesiell- påske..

Trøsteklem igjen..

Hei

Takk for hyggelig hilsen. Det er ganske trist dette her ja.. Men det var jo første forsøk så det var jo ikke noe stor overraskelse..... Men det er fryktelig trist ja.. Har jo hatt håpet på det beste hele tiden..

Ønsker deg masse lykke til. De sier jo at typiske mensmurringer kan være klare tegn på et + i vente da :) Krysser fingrene for deg, MinTur :-)

Klem

Hei!

Trist å høre at det ikke gikk. Jeg har vært gjennom 2 mislykkede forsøk og begge gangene kom mensen på rugedag 9. Siste forsøk hadde vi i november/desember i fjor. Jeg ble veldig lei meg, vi valgte å sette oss opp til siste forsøk som vi fikk plass til i mars. Julen nærmet seg raskt, fikk jo mensen 9 desember. Jeg spurte bare mannen om vi kunne prøve EN ting til, ett kjærringråd jeg hadde lest. Mannen tømte seg på syklus 5 og fra dag 10 hadde vi sex annenhverdag, jeg regnet god slingringsmonn for jeg viste jeg kunne ha eggløsning på dag 18-22. Vi reiste bort i nyttårshelgen og skulle fortsette dette annenhverdag greiene men det stoppet seg etter 1 gangen borte...senga knirka så grusomt. Men 10 januar var ikke mensen kommet og for sikkerhetskyld tok jeg en test fordi jeg skulle til akupunktur den dagen. Jeg fikk sjokk for det sto GRAVID på displayet!! Så det er fullt mulig å få klaff mnd etter mislykked forsøk, beviset mitt er 17 uker og ligger i magen. Lykke til!!

kjære lillingønske dette va fryktelig ,fekk et spark i magen når eg såg dette ,du virker som goheta sjøl ,dette fortjener du ikke.måtte inn å fortelle mannen min det før eg skreiv te deg.eg føler også at det går rett i dass. me får kjøpe åkke noe vin åkose åkke å gløyme då for ei stund. tusen klemmer fra meg til dere begge

Annonse

Hei kjære dere og takk for veldige koselige og gode ord :)

Det er veldig tungt dette her. Føles ganske tomt og håpløst etter så mye tanker, håper og forberedelser..... Men, jeg velger å prøve og se det positive i det: Vi fikk to knallgode egg på frysern, kjærligheten har bestått som bare det gjennom prosessen (har bare blitt enda bedre :)) og jeg vet nå hva det vil si å gå gjennom et slikt forsøk.

Bell: Tusen takk for godt råd!! Da skal vi så absolutt prøve det :) Nå var jeg jo på en måte "heldig" siden jeg fikk mens nå - det er jo flere som tester negativt å må vente på mens... Så nå ser vi veldig frem mot å prøve på egenhånd :)

Lys i mørket: Tusen takk for varme ord!! Jeg tenker mye på deg og hvordan det går med deg!! Klarer du å vente helt til testdag - er det torsdag? Ønsker det masse lykke til - dette SKAL gå bra !!!

Ann-Ch og Eirin: Tusen takk for støtten :) Og igjen, Eirin, ønsker deg alt godt med lille bøllefrøet i magen din!!

Klem fra meg

Kjære Lillingønsk! Vil bare si jeg føler med deg, skikkelig trist dette.

Synes du har vært kjempeflink som klarte å tenke positivt og kose deg gjennom hele rugeperioden. Og så går det sånn. Dette er jo helt som bingolotto, man kan ende hvor som helst uansett hvor bra man takler det og gjør ting riktig. Det skal neimen ikke være lett og rettferdig er det langt i fra. Godt du har kommet deg vel hjem iallefall.

Håper det går greit med dere fremover og at du snart ser frem til nye muligheter.

Klem

Huff da, det var ikke sånn jeg håpte det skulle gå med deg!

Det er en tung nedtur, og mens- ja den er vond etter et forsøk....

Det er veldig bra at du klarer å se framover igjen, personlig har det reddet meg fra å gå rett i kjelleren hver gang...

Man må lete fram alt positivt som finnes, og se på alle mulighetene som fremdeles ligger klare.

FOR DE ER DET MANGE AV!!!

Stor klem fra meg.

Tusen takk til dere begge, Millerine og Sunniva :)

Ja, jeg tror det blir redningen for min del - å tenke fremover og se mulighetene! Det å ikke være gravid etter en så jæ... omfattende prosess er akkurat det samme som å få en på trynet og litt mer. Det er en diger nedtur, merker jeg. Men nå ser vi frem mot sommeren - kanskje fryseforsøk, kanskje ikke.. Mulig vi prøver naturens gang frem til over sommeren, vet ikke enda... I dag skal vi bruke siste dag av påskeferien til å planlegge sommerferie - ville ikke gjøre det før vi visste resultatet av IVF'en - men nå skal vi planlegge en herlig ferietur ett eller annet sted! Noe å glede seg til er bra :-)

Ha det godt begge to!¨

Sunniva, hvordan er det med deg om dagen?

Klem

Annonse

tusen takk lilling ønske,føler meg absolutt ikke gravid,så det går nok ikke. mange klemmer.fekk ein nedtur når det gjekk som det gjekk med deg ,så når eg la meg i går fant eg eit handkle i senga i tilfelle.kunne ønske det var noe eg kunne sei for å trøste men finne ikkje ord.

Hei Lillingønske!

Stor trøsteklem fra meg. Jeg vet hvordan det føles - jeg lykkes heller ikke på første forsøk rett før påske. Jeg fikk ikke mens før rugedag 14 og hadde selvsagt et håp når jeg tok blodprøven på dag rugedag 12.... siden jeg hadde hatt både mensmurringer og kvalme.

Men den forferdelig nervepirrende telefonen til Riksen ble en gedigen nedtur. Det var akkurat som om lufta gikk ut på en måte.

Nå har vi kommet over det værste og ser nå fram til neste forsøk i juni.

Jeg har dessverre ikke erfaringer nok til å svare på dine spørsmål, men fikk bare lyst til å skrive til deg.

Lykke lykke til videre!

Klem fra

Hei igjen, og takk for at du spør:-)

Joda, jeg har koblet av så godt det går an i påska.

Ble jo en pausemnd for oss, da påska kom i veien.

Men tror det var like greit jeg, merket jeg var veldig sliten av hele greia, og ikke minst av alle hormonene...

Nå venter jeg mens om et par uker, og da er det på`n igjen.

Vi har enda 5 igjen på frys, og håper at det er noen som skal bringe oss lykke blant de.

Jeg kan ikke annet enn å tenke på denne endoen da, når det nå har gått 4 innsettinger etter graviditeten uten klaff.

Er litt redd for at den har blomstret opp igjen, så jeg skal høre hva de sier på St.Olavs neste gang jeg skal dit.

I tillegg SKAL jeg få to egg tilbakesatt denne gangen, kan ikke se at de skal nekte meg det denne gangen her.

Så er det bare å håpe at eggene overlever og vil feste seg...

Er jo det største hinderet det da...

Høres herlig ut med skikkelig ferie til sommeren, her regner jeg med pengene går rett inn på bryllupskontoen;-)

Har kommet dit at nå planlegger vi, så får vi se an etter hvert.

Kan ikke ha hele livet på vent lengre, har vært mange nok år slik...

Vi snakkes, klemmer!!!

Kommer innom med en liten trøsteklem...

har ingen erfaring med dette selv ennå, for er fortsatt bare sprayer. Men ei venninne av meg mislyktes på første ivf forsøk,,, og ble gravid på egen hånd rett før de skulle inn til andre forsøk 3 mnd etterpå, så det er håp om å kunne klare det da. problemet hennes var manglende el...

Så ikke gi opp håpet.

Kos

Hei Sunniva,

godt med en pause nå da. Vil tro at både kroppen og psyken har litt godt av deg etter alt du har vært gjennom. Det er virkelig tøft dette her. Du har 5 på frys - ett eller to av de SKAL være gullegget!!!!!! Og ja, jeg håper inderlig du får to egg tilbake neste gang.

Vedrørende endoen så har jeg også vært inne på tanken om det kan ha blusset opp igjen... Sier ikke mange at sjansene er større for graviditet rett etter en lap? Men de to gangene jeg har vært til lap (sist jan 06) har jeg satt en sånn Procren sprøyte som satte kroppen i overgangsalderen i inntill 3-4 måneder... Blir jo ingen bebiser av det?!! Jeg merker at jeg er utålmodig og orker ikke tanken på ett år til uten en gang å bli gravid. Nærmer seg 3 prøveår med stormskritt nå, og det er leit...

Hyggelig med bryllupsplanlegging! Det er godt å kunne tenke på noe annet, og er så enig, man kan ikke sette livet på vent 'bare' på grunn av prøvingen - selv om ønsket om et barn er det største i verden.....

Klem

Hei Lillingønske

Har ventet så spent på resultatet fra deg, har krysset fingre og tær så de er blå og numne. Dette var ikke det utfallet som skulle komme!!

Føler med deg.. dette må være tøft! Men du virker som er utrolig sterk jente som ser realistisk på tilværelsen, er overbevist om at du kommer til å bli ei fantastisk mor om ikke lenge!

Nå setter vi vår lit til de to som er i dvale i boksen på Ullevål! Du skal se de er deres gullegg.

Kos dere med ferieplanleggingen og ta vare på hverandre! Godt å høre at forholdet har kommet styrket ut av dette, det er iallefall positivt!

Tenker på deg! Klem.

Hei Pia, så koselig å høre fra deg!! Og takk for at du tenker på meg :)

Nei, det var slett ikke slik det skulle gå..... Hadde virkelig troen på at det skulle klaffe - hadde godfølelsen hele tiden! Men, men, slik gikk det ikke. Nå tenker vi fremover og skal gripe tak i romantikken og 'mulighetene' hver måned frem til evt fryseforsøk.......

Noe av det tyngste er akkurat nå å takle kommende graviditeter hos venner... Egoistisk tanke, men hvordan skal jeg takle det??? Det føles så håpløst urettferdig at noen bare kan slutte på p-piller og hoppe til køys og så oops, vi er visst gravide.... Og andre som er i gang med nr 2 og 3, og her sitter jeg - har hverken vært gravid eller er gravid....... Det er litt tungt.. Uff, mye klaging nå... Sorry :)

Men du, jeg ønsker deg så masse lykke til videre! Håper alt er bra med deg og spiren :-))))

Klem fra meg

Hei hei!

Det var veldig trist å høre... Vet så altfor godt hvordan det kjennes. Har selv vært gjennom to mislykkede inseminasjonsrunder samt ett mislykket prøverør, da jg i tillegg ble overstimulert og var veldig syk i lang tid. MEN vi ga oss ikke. Hadde mange egg på frys og i august i fjor satte vi inn to flotte egg. Resultatet er ei nydelig lita jente som vi venter i mai. Så gi ikke opp håpet!!!! Se fremover og på de muligheter vi faktisk har! Det beste råd jeg kan gi er å stelle godt med degselv og føl lykke.

LYKKE TIL VIDERE!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...