Gå til innhold

Noen som har tatt ks 3 ganger???

Anbefalte innlegg

Er no gravid med nr 3 og har termin 13 september. Må ha ks denne gangen, pga 2 tidligere ks. Første var akutt og andre planlagt 1 uke før termin. Har hørt at har du hatt to eller flere ks, så blit det 3 tatt litt tidligere enn vanlig. Er dette riktig?? Det vanlige er jo 10-7 dager før termin. Er noe med at livmoren ikke tåler å få rier hvis enn skulle få det, pga arrvev. Eller er dette bare en myte???

Legen kunne ikke svare meg helt på dette, så måtte vente til jeg skal på samtale på Haukeland. og siden jeg bare er i uke 18 er det vel lenge til enda....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8899583-noen-som-har-tatt-ks-3-ganger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

er i samme situasjon som deg og skal ha planlagt ks 15 mai, Da eg var på samtale med gynekolog sa eg at eg kunne tenkt å prøve å føde normalt, men dei ga meg ti- 20 % sjanse for at det gjekk. Eg har smalt bekken derfor ks. Skal få ks to veker før termin denne gang, sist gang var det 5 dager før. Det er og som du seier at livmora kan rivne pga av riene,men det kan jo og gå bra sa legen.

Eg var på samtale med legene når eg var i uke 29, og fekk då vite ks datoen med det samme. Håper ikkje dette vart så rotete skreve.

Ønsker deg lykke til videre med svangerskapet og ks

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...