Gå til innhold

Babyspeil i bil.. Hvor skal man feste det????

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt et sånn fint stort babyspeil så jeg skal se min lille skatt når vi kjører. (Kjøpte på babyshop) Det er sånn man skal feste i hodestøtten på setet. Men på hodestøtten der babyen sitter eller motsatt side?

Så på bildet at den sto på motsatt men ser jo mye bedre når den står på samme side...

En venninde sa også at det var farlig og ha den på samme side som babyen sånn tilfelle man kræsjer.... Men noen som vet???

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg festet det på hodestøtten på samme siden som barnestolen. Han satt da i et bakovervendt sete på høyre side i bilen. Nå sitter min lille gutt forovervendt, og jeg har byttet speil til et "sladrespeil" som festes til frontruten. Har vært veldig fornøyd med begge. Deilig å ha kontroll uten å måtte snu seg....

Jeg har et speil som man kan vri på i alle slags vinkler og det ble best da jeg hadde montert det i midten av baksetet på nakkestøtten.

Spørs jo hvordan det er beregnet for montering på din, anonym.

Min hadde et bånd som man skulle ha rundt nakkestøtten.

Sånn er min også Hebbie.. Kan vri til alle kanter og bånd til og henge rundt nakkestøtta. Men jeg har ikke nakkestøtte i midten.

Er det farlig og feste den på nakkestøtten på siden til babyen? Er jo der jeg ser han best..

Siden min venninde sa at det kunne være farlig om man kræsjer...

HI

Annonse

Jeg har festet det på samme side som babyen sitter. Har ikke tenkt på at det kan være farlig hvis man kræsjer før jeg leste dette. Det kan sikkert være farlig men.......... Uansett er jeg kjempe fornøyd med speilet. Lille ser jo også i speilet så da er jo hun litt opptatt også! :-)

(hvis man kræsjer og hvis det speilet knuser i ett eller annet så kan det jo også være at vinduer knuser osv osv... velger å kjøre pent å satse på at vi ikke kræsjer. Kan ikke bekymre meg for enda en ting! :-))

Fest speilet skikkelig, så det ikke løsner i en kollisjon, og bilsetet skal jo holde babyen på plass. Forstår ikke helt hvordan det skal kunne være farlig, med mindre det løsner og treffer ungen i fjeset.

Selve speilet er uknuselig og laget av plast, det er iallefall mitt (easy view-baksetespeil), og i følge produsenten er det kollisjonstestet.

Tror nok venninnen din bare kommer med antakelser, eller kjenner hun noen som er blitt skadet av speilet i en kollisjon?

Jeg fester iallefall speilet der jeg ser ungene best, og det er på nakkestøtten på samme setet som de sitter. Ikke plass til to så store speil i midten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...