Nettnett Skrevet 8. april 2007 #1 Del Skrevet 8. april 2007 Sitter her og grubler etter en liten diskusjon med gubben om flere barn i fremtiden... Jeg er 26 år og venter barn nummer 3 med samme far. Vi har tvillinger på snart 4 år og venter ei lita tulle i august... Så jeg er super heldig. Er også så heldig at jeg har et godt forhold til min stedatter på 11 år, så når siste tilskuddet kommer vil vi på hans samværshelger ha 4 barn.. 3 som er våre sammen og han vil da ha 4 barn. Han fyller 32 år i disse dager og som 4 barns far sier han at han ønsker å ta en tur på sykehuset og "kutte strengen" etter at siste nå er født. Og det har jeg full forståelse for!!!! MEN så er det da, at jeg er 26 år når siste er født og for meg så føles det som en sorg og ta et valg på at jeg aldri skal ha flere barn!!!!!! Det føles lissom så tidlig, men som jeg sier til min samboer, jeg har full respekt og forståelse for at du ønsker å stoppe nå og jeg har heller ingen planer om å blande meg inn i ditt valg, men for egen del føler jeg meg rett og slett for ung til å ta et valg på at jeg aldri mer skal få flere barn... Da sier han at han føler at han lever på "lånt tid" og at hvis jeg når jeg er 30 år eller eldre skulle ønske meg et barn til, bare finner meg en annen og får barn med. Har overhodet ingen sånne planer, er jo min gubbe jeg ønsker å få barn med, men klarer ikke med hånden på hjertet "love" at jeg aldri vil ønske meg flere barn... Jeg understreker igjen hvor utrolig heldig jeg er som har fått de barna jeg har, og det er noe med at de skal følges opp i fremtiden og ikke minst koster det å ha barn... Og jeg sier heller ikke at jeg per idag ønsker meg flere barn, men siden jeg er så ung synes jeg det er vanskelig å ta et så endelig valg nå.... Andre som har erfart lignende? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8898598-vanskelig-%C3%A5-si-at-jeg-ikke-skal-ha-flere-barn-langt-d/
Endelig firebarnsmamma:) Skrevet 10. april 2007 #2 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, forstår det er vanskelig valg, men han begynte jo tidlig, så jeg forstår han begynner å bli "forsynt". Tror mannfolka blir fortere ferdig på det området. jeg har selv lyst på en helt til slutt, men vi er begge under 30, så det er jo litt annerledes. Dere burde i alle fall snakke grundig gjennom det før dere bestemmer dere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8898598-vanskelig-%C3%A5-si-at-jeg-ikke-skal-ha-flere-barn-langt-d/#findComment-8923718
Nemi M@rianne md 3 skjønne Skrevet 11. april 2007 #3 Del Skrevet 11. april 2007 HEI :-) Jeg er også 26 år når frøkena mi blir født og jeg vil gjerne ha et barn til senere men gubben min som er 31 år sier også at han ikke vil ikke ha flere barn, sier det blir for dyrt.Sønnen vår og hun som kommer nå i måned skifte juli/august har ikke vært planlagt, så jeg har vært heldig som snart har 3 barn med han, ellers så hadde jeg bare hatt datteren min som er den eldste, 5 år nå (som var bob,bob planlagt). Han har aldri respektert mine valg og han snakker også om å kutte strengen, noe som gjør at jeg blir litt lei meg siden jeg kunne tenkt meg et barn til senere, tenker også på han, hvis han plutselig finner ut at han vil ha et barn til senere med åra så kan han ikke det fordi han har kuttta strengen, ja, kan sy sammen igjen, men hva er vitsen med og kutte og lukke for deretter og kutte igjen hvis han føler han er ferdig? Jeg syns det er litt tidlig for han og bestemme seg for å kutte strengen allerede nå når han ikke er mer enn 31 år (typen min) veit ikke hva du tenker om det? Men jeg har tenkt og legge dette litt på hylla og ikke snakke så mye om flere barn enda, heller se og deretter ta baby praten opp igjen senere. For med 3 barn på 5 1/2 år så kjenner jeg at jeg begynner og savne det sosiale og det og kunne gjøre no, så hvis jeg venter litt så kanskje? (ble det riktig?) Og imellom der etter at sønnen vår ble født for 3 år siden, så har han snakka om å kutte strengen noe som ikke ble gjort, men da jeg plutselig ble gravid igjen.....DA! Jeg er helt enig med deg, vi er unge og hvem sier at vi ikke kommer til å ville ha et barn til med åra? Men jeg ville lagt praten litt til sida jeg og ikke snakka så mye med han om flere barn med tanke på at den lille ikke er født enda men heller vente og se og deretter ta en ordentlig prat med han da, for dette med flere barn er noe dere begge må bli enige om syns jeg. Lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8898598-vanskelig-%C3%A5-si-at-jeg-ikke-skal-ha-flere-barn-langt-d/#findComment-8928509
Anonym bruker Skrevet 17. april 2007 #4 Del Skrevet 17. april 2007 Hei.Slik er det her også.Mannen vil ikke ha flere, men nå har jo vi 4 barn sammen.Jeg føler meg for ung til å ta det valget om å ikke få flere. Han har også kommet med den om å finne en annen mann å få barn sammen med.Det blir med stor sorg den dagen han skal på sykehuset å kutte strengene.Jeg greier heller ikke å si at jeg ikke ønsker flere. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8898598-vanskelig-%C3%A5-si-at-jeg-ikke-skal-ha-flere-barn-langt-d/#findComment-9000692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå