Gå til innhold

Hva med trening?


Nichotine

Anbefalte innlegg

Hvordan trener dere nå? Hvordan trente dere de første ukene?

Er det fare med å trene for mye/ for hardt? Kan man abortere av den grunn? Noen her som er aktive i sport? Mange spørsmål her fra meg. Er veldig nysgjerrig, siden jeg vil prøve å holde meg i form. ;-]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, ja jeg vil også holde meg i form, og jeg er nå 8 uker på vei. Jeg trener jevnlig på helsestudio, hovedsaklig spinning og noe styrke. Jeg har ingen faglig begrunnelse, men tror det er greit å holde seg til de idrettsgrenene hvor vi ikke hopper og spretter så mye... Har hørt om dem som jogger til i 7 mnd, men men. Er du ute av form og det er lenge siden du har trent, så er det ikke lurt å begynne å "storm" trene, siden kroppen din ikke er vant til det, men er du god form og trener jevnlig allerede, så ser jeg ingen grunn til å slutte å trene. Det kan jo være lurt å endre øvelser, eller legge de mer til rette for deg som er gravid nå da:-) Jeg ser det slik at de som aborterer pga trening hadde kommet til å gjort det uansett....UTEN at jeg VET det da!!

Er du langt på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på aerobic 2 dager i uken, danser endel, sykler og trener litt styrke. Har tenkt å begynne på Yoga istedet for aerobic en stund. Ellers kan jeg kanskje forandre litt på øvelsene på aerobic'en (og ikke sprette så mye), det har jeg sett flere andre gjør.

Jeg er bare i 7. uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at du kan fortsette å trene på samme måte som du gjorde før du ble gravid, men at du ikke skal begynne på noe hardt treningsprogram etter du ble gravid dersom du ikke har trent før.

 

Jeg trener på spenst - i hovedsak step - unngår enkelt nå det meste av hopp og sprett, men timene er drivende harde, siden man hele tiden går opp og ned på stepmaskinen.

 

Deilig å få trent og brukt kroppen sin, og jeg tenker å trappe ned etterhvert som kroppen sier i fra. Er ikke bekymret for eventuell abort pga trening. Dersom det skulle skje, er jeg overbevist om at det er fosteret i seg selv det er noe galt med og ikke kan leve opp og ikke at jeg har trent for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt eni med dere:-) fint at det er flere som liker å trene, jeg gleder meg allerede til spininng i morgen, det har vært en påske med drittvær, så jeg har ikke akkurat ytt maksimalt.....:-) Lykke til videre da;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...