Gå til innhold

Skal jeg gå et skritt lengre...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har hatt noen ivf forsøk hos triangel klinikken. Alt så forsåvidt bra ut med eggene og alle prøver, men det ville seg ikke allikevel.

Det er en vurdering som kanskje best gjøres i samråd med lege/gynekolog her, (Trolle i Oslo har lang erfaring med å sende folk til Danmark.)

Det finnes jo desverre ingen garantier for at men blir gravid med ivf heller, men prosessen er jo mer overvåket, og skulle noe være galt vil man få svar på det og kanskje få muligheten til å gjøre noe med det.

Tror vi beregnet rundt 40-50.000 pr. forsøk, får ingen refusjon på medisinene, og de alene koster vel rundt 20.000....

Men vi er allikevel glade for at vi prøvde, så har vi i alle fall gjort det vi kunne. Og det er jo selvfølgelig mange som får hjelp!

Om ikke annet er det sikkert en god ide å prøve en klinikk med legehjelp hvis man sliter, det er jo mange ting det kan være man trenger hjelp med for å bli gravid, uten at det nødvendigvis betyr ivf.

Ellers er det godt å tenke på Melena og Mamic, de hadde begge utallige forsøk før det endelig gikk, Mamic har jo ei tulle på rundt et år og Melena nærmer seg termin! Du kan jo prøve å sende de en hilsen, kanskje har de flere gode råd enn meg:)

Lykke til, håper du holder ut, for god-egget kommer, man vet bare ikke når...!

Heisann.

Vi var faktisk hakket før å vurdere IVF. Men vi orket ikke "styret" før det ble "lovlig" i DK, mest fordi at det hadde blitt så mye jobb, og vi var ganske slitne etter utallige forsøk.

Vi har jo 12 inseminasjoner bak oss, endel av de med hormoner. (Som jeg reagerte utrolig dårlig på, jeg ble veldig hormonell, jeg kastet opp og var skikkelig uvel)

Men tilslutt klaffet det. Uten hormoner. Uten noe som helst. Bare vanlig inseminasjon.

Jeg vet ikke hvor lenge dere har prøvd, men ikke gi opp. Jeg synes perioden mellom tredje og syvende forsøket var verst. Etter det så ble det mer "ok". Og på slutten av vi veldig avslappet, og jeg gjorde "alt" galt. Uten at jeg skal anbefale at man drar på fylla dagen før inseminasjon, og røyker som vanlig frem til positiv test. Kremt. Men gravid er jeg, og Bølla i magen vokser seg stor og sterk, og er frisk som en fisk, så langt de kan se. ;)

Men hadde jeg ikke blitt gravid når jeg ble gravid, hadde vi nok vurdert IVF etterhvert, tror jeg. Jeg synes å huske at de på Stork har sagt en gang at de har hatt folk som ble gravide på forsøk nr 12, men aldri etter forsøk nr 12. Men jeg tror det er noen år siden de sa det.

Takk for lange og gode svar :o)

Så vidt jeg kan se har du også fått barn Callmebecka? Var det uten hjelpemidler? Hvorfor valgte du å forsøke ivf?

Legen min har sagt at hun tror jeg kan ha en større sjanse ved ivf. Dette fordi det er så vanskelig å treffe akkurat riktig tidspunkt.

Jeg har nå lest endel om ivf, og har funnet ut at de på Nordica har et spesielt mikroskop som kan sjekke komosomene i egget. De kan se om trådene har røket eller ikke og det er jo nettopp det som gjerne er problemet med eggene til sånne som meg som er over 35. I tillegg kan de klekke egget før det settes inn slik at egget fester seg lettere og har mere energi til å utvikle seg. Både mikrospkopet og egg hatchingen øker sjanesn for graviditet og minsker sjansen for abort. Alt dette høres jo veldig fristende ut da :o)

Har nok vært litt upresis, beklager det.

Det er kona mi som forsøkte ivf, uten hell, mens jeg ble gravid etter inseminasjon.

Etter hva du skriver er jeg enig i at et forsøk ivf høres fristende ut.

Skulle de etter undersøkelse av eggene finne at de ser bra ut, og det mot formodning ikke funker på første forsøk, så vil du i alle fall vite at eggene er bra, og kan kanskje gjøre noen flere, rimeligere inseminasjons forsøk.

Visste ikke det om de trådene i egget, interessant.

Skulle du allikevel gå for "vanlig inseminasjon" kan du jo vurdere dobbel inseminasjon nettopp fordi det er vanskelig å treffe akkurat det døgnet sædcellene lever med EL. Vet med sikkerhet at jeg ikke hadde blitt gravid sist gang hadde det ikke vært for nettopp den doble dosen.

Har noen strå med samme donor som jenta mi har liggende hos Nordica, hvordan er de å forholde seg til?

Regner jo med at alle er profesjonelle, men utover det?

Hadde tenkt å få de flyttet til Stork for å gjøre neste forsøk der også, men kanskje ikke....?

Hei igjen!

Jeg har forsøkt dobbel dose to ganger. 1, gang da jeg ble gravid men mistet, var det kun en dose. Nå siste gangen brukte jeg både pergo, eggløsningssprøyte og dobbel dose.

Jeg har ikke vært hos Nordica før. Har hørt at de er finke men bruker mindre tid på å gjøre det "hyggelig". Det er leger som inseminerer. De bruker visst et lengre rør og peiler seg inn mot den aktuelle eggstokken.

Ja, også er det billegere der da. 2300,- mot 3900,-

Jeg venter på å bli kontaktet av dem nå. Har sendt mail.

Er kona de registrert her inne?

Annonse

Synd dobbel dose ikke var trikset!

Kona mi er så og si aldri her, og har ikke nick, men hvis det er noe du vil spørre henne om kan jeg alltids be henne ta en tur innom:-)

Ellers vet jeg at mamic fikk jenta si med ivf i Danmark, og hun stikker jo innom fra tid til annen.

Hvis de peiler seg inn mot riktig eggstokk, vet du om det er slik at de gjør UL mens man er der, eller er dette noe man må gjøre på forhånd?

Har prøvd å skjønne denne prisforskjellen i lang tid, men får det ikke helt til. Vet bare at vi sparte noen tusen på at det var Nordica som hadde strå vi kunne få kjøpe, og ikke Stork. Selve sædbanken opererer med tre forskjellige priser, alt etter hvilken kvalitet sæden har.

Vet ikke hva jeg gjør med stråene, trives veldig godt på stork klinikken!

Men det økonomiske spiller jo inn...hmm...

Hei.

Jeg har hatt 2 hjemme inseminasjononer, skal ha den 3 om ca 10 dager. Jeg lurer veldig på hva dere mener med dobbel inseminasjon. Jeg har en venn som donor og vi har inseminert hver dag fra ca dag 13 tom. 17, har hatt el på dag 17 begge gangene. Det må vel være nok med en dose om dagen...

Håper det går denne gangen...

Jeg tar gjerne imot tips.

Er forøvrig godt voksen.. 44 år :-)

Hei igjen!

Takk for muligheten til å stille din bedre halvdel spørsmål. Foreløpig har jeg ikke så mange, men det kommer nok sikkert noen underveis.

Skal hun begynne å prøve igjen nå? Så at du skrev det i oversikten :o)

Det har ultralydutstyr på Nordica, men om de bruker det ved inesminasjon vet jeg ikke, men jeg finner det vel snart ut. Jeg lurer nemlig på om jeg skal ta en ineminasjonstur nå i april før jeg begynner med ivf i mai/juni.

Hrm, forskjellige pris etter kvalitet? Vil ikke alle ha den beste kvaliteten da? Det hørtes skummelt ut.

Dette blir en spennende vår for både den ene og den andre :o)

Vi skal igang igjen ganske så snart....men det er nok jeg som prøver igjen. Min kjære har bestemt seg for å la drømmen om å bli gravid fare, og bare være glad for at vi får barn! Så da krysser vi bare fingre for at vi snart blir gravide igjen:-)

Ang. kvalitet på sæden så er det vist slik at samme donor godt kan levere sæd med varierende kvalitet, kvaliteten, og prisen, regnes ut ifa antallet sprellende celler og hvor mye de spreller. Er det et strå med litt dårligere kvalitet, så bruker de bare to strå istede for ett, og oppnår således tilsvarende beste kvalitet. Tror det er der prisforskjellen ligger...har skjønt det som om Stork kjører en pris uansett kvalitet, den er litt høyere enn minstepris, men til gjengjeld betaler du ikke dobbelt skulle du trenge to strå. Tror jeg...

Skal prøve å komme i kontakt med Mamic, så kan hun kanskje svare på noe av det du lurer på i ditt andre innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...