MES81 Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 jeg ammer med skjold, for at puppen er så sprengt at brystvorta har flata helt ut.. lurer på om han får tømt puppen skikkelig...
Gjest Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Jeg brukte skjold når jeg ammet jenta vår for 9 år siden. Pga så enormt såre brystvorter. Synes det gikk helt fint. Tømte puppen godt. Men kan ikke du fjerne skjoldet etter du har ammet en stund, når brystet ikke er så sprengt? Brukte skjold bare et par uker, så har ikke sånn veldig mye erfaring. Lykke til )
Liti Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Pga. sugefeil ammet jeg mitt første barn med skjold i 9 mnd. Det gikk helt fint, produksjonen hold seg oppe og han la fint på seg. Etter 9 mnd ville han ikke ha skjoldet og fortsatte med bar pupp til han var 13 mnd. Produksjonsproblemer for meg har kommet når jeg ikke nattammer, må derfor opp å pumpe på natta. Gjelder også barn nr. 2 som ikke bruker skjold.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg ammet sønnen min med skjold da jeg hadde brystbetennelse og det gjorde vondt da han sugde.. Jeg fikk tømt puppen skikkelig og det hjalp meg med å bli kvitt brystbetennelsen...
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #5 Skrevet 10. april 2007 Jobber mye med amming, og erfaringen viser at skjoldet gjør at brystet ikke blir tømt ordentlig hver gang.Det er veldig lurt å pumpe litt ved siden av.hverfall noen ganger i døgnet, ellers kan du risikere at melka blir borte etter noen uker.Men prøv å kutte ut skjoldet etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 10. april 2007 #6 Skrevet 10. april 2007 Hei. Jeg har ammet med skjold i snart 6mnd og produksjonen min har ikke gått ned av den grunn (har ikke pumpet meg ekstra heller). Har faktisk hatt litt for mye melk. Datteren min har hele tiden ligget godt over på vekt-kurven. Ikke bekymre deg for mye. Om du er usikker på om barnet ditt får i seg nok, ta en ekstra tur på helsestasjonen. Jeg anbefaler at man gjør det som føles riktig for deg og babyen din:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå