¤tingeling¤ Skrevet 8. april 2007 #1 Del Skrevet 8. april 2007 Hei, gadd ikke svare deg på det andre innlegget, ble så langt . Du har bare hatt 2 sykluser etter pillen du og eller ligger du på 26 nå? Greit å vite at det er sånn passe normalt at syklusen oppfører seg litt rart! Men selv om vi har mensen, så er det vel ikke sikkert at mann får eggløsning har jeg hørt? Selv om mann også kjenner det sånn som oss, vet du? Jeg har ikm idag. Har hatt mensen murringer fra fredag, men bare på morningen, og idag har jeg ikke hatt noe.. og har heller ikke mensen. Og er en del kvalm idag men det tror jeg kan skyldes at jeg har spist litt for mye sjokolade! hehe! Men innerst inne så tror jeg ikke det er noe, så har ingen forhåpninger egentlig. Har ikke testet enda, tenker at jeg venter til tirsdag eller noe, og vist det ikke er komt noe da så kjøper jeg på nette og det tar jo litt tid før det kommer. Er ikke så lenge til den 13 nå da, har du noen symptomer (eller litt tidlig kanskje:P). Har du testene klar eller, jeg klarer ikke å ha de i hus da tenker jeg bare for mye på det også begynner jeg bare å lure. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 8. april 2007 #2 Del Skrevet 8. april 2007 Hei=) Fint med egen tråd;-) Jeg er i min 5. syklus etter pilleslutt nå. De forrige har vært på 32, 28, 26 og 26. Så får se hvordan det blir denne syklusen;) Syklusen kan bli ganske forstyrra etter pilleslutt. Ja det er ikke sikkert at man har EL selv om man har tegn på det, og får TR. Men jeg temper, så når tempen stiger er det garantert at man har hatt EL. Så jeg anbefaler det hvis du lurer på om du har EL. Så spennende at du har IKM i dag! Har ikke tanta kommet enda? Kjempegodt tegn at du har hatt murringer siden fredag da, og kvalmen kan jo tyde på graviditet =) Da venninna mi var gravid ble hun kjempekvalm av å spise sjokolade. Imponerende at du klarer å vente SÅ lenge med å teste. Ikke lenge til 13. nå nei;-) Har litt stikkinger i underlivet, men det har jeg hatt flere ganger før uten å være gravid. Har absolutt ingen forhåpninger om at det har klaffet denne gangen. Egentlig veldig deilig, så jeg slipper å bli så skuffa når tanta kommer. Testene er klare, tror jeg skal slutte med å ha tester i huset, for det blir jo bare til at jeg tester alt for tidlig;-) Hva synes samboeren din om at dere har kuttet prevansjonen? Er han like gira som deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8897621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 9. april 2007 Hei hei Ikke noe tante idag heller enda. Men jeg har ikke helt tro på syklusen min for tiden, så regner fortsatt med at den kommer snart føles sånn ut ihvertfall. Men i natt så var jeg faktisk ganske kvalm og magen murret som bare det. Har ikke pleid å gå så lenge med murringer før tante. Nå har jeg kvalme og murringer om hverandre. Temper jeg og nå, men har bare gjort det et par dager så det hjelper ikke stort akkurat nå. Så at vist man er gravid så går tempen opp og holder seg der? Her så var den oppe men nå er den ikke særlig høy så tror ikke det er noe på gang. Det med at vi slutta på prev var egentlig ikke helt planlagt! Men ble så lei av at den tuklet med kroppen og han var veldig enig. Også tenkte vi å kanskje prøve med unge til sommeren eller høsten. Så egentlig prøver vi ikke, men kondom er ganske uaktuelt. Men klarer liksom ikke helt å la være å kose når en "ikke skal". Leste på profilen din at du skrev av sambo ikke var helt klar for unge. Er det sånn fortsatt eller? Her er han på en måte ikke klar og, føler at han har så mye å gjøre først. Litt enig jeg og, men det er masse man kan gjøre med barn og. Vi tenker ihvertfall å ikke få mer enn en unge i første omgang. hehe, nå sitter han her og sier at han er kjempe klar Har dere helt siden du sluttet på pillen eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8902776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 9. april 2007 #4 Del Skrevet 9. april 2007 Så spennende! Murringer er jo et av de vanligste tegnene da!=) Og kvalme. Skjønner at du ikke stoler helt på syklusen enda, men det høres jo lovende ut da. Temper du på samme tid hver dag, før du har stått opp? Hvis ikke så kan man få ganske ulike målinger man ikke kan stole på. Tempen går opp etter EL, og hvis man er gravid så holder den seg der ja. Jeg slutta på pilla av samme grunn som deg, pluss at jeg ville se hvordan syklusen var. Skulle egentlig begynne på pilla igjen etter 3 mnd, men det ville jeg ikke, så jeg kjøpte pearly. Men han bryr seg ikke om det er usikkert, han vil bare vite når han tar en risk. Og han vil ikke at jeg skal begynne på pilla igjen=) Så jeg må nok oppdatere profilen litt. Han sier at han har veldig lyst på barn, han vil bare ikke prøve veldig hardt. Bare hoppe i høyet når vi føler for det. Man må ofre noen ting når man får barn, men tenk hvor mye man får igjen. Også som du sier så kan man gjøre mye med barn og. Har du noen venninner som har barn? Hvor mange barn vil du ha? Så koselig at samboern din er så klar! Heldiggrisen;-) Skulle ønske sambo sa det samme til meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8905179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 9. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 9. april 2007 Fortsatt ingen tante, men jeg fant ut at forje syklus så gikk det ca 16-17 dager fra EL til ikm. Men jeg har bestilt tester nå, klarte ikke å holde meg:P. Men er ikke så veldig håpfull, det er så irriterende å bli skuffet. Temper til samme tid ja, hmm så det så vel ikke så lyst ut. (Håper litt på falsk måling:S) Har bare en venninne som har unge. Men har et par som ønsker seg, men at det ikke er helt realistisk for de. Sambo vil ha 4 barn, helst to og to tette pg av at han og broren var det. Har lyst på sånn ca det samme jeg og. Har lyst på stor familie men klarer ikke å si hvor mange. Men vet ikke om jeg har lyst på to tette nå, tenker kanskje en også venter vi en stund feks til vi er ferdig med utdanning. Sambo har helst lyst på jente først, men jeg har mest lyst på gutt. Eneste grunnen min er vel at vi har et fint navn jeg har så lyst å bruke! hehe.. Hva tenker dere om framtiden da? Studerer dere eller? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8906634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 9. april 2007 #6 Del Skrevet 9. april 2007 Dette er så spennende!!=) Så bra du har bestilt tester, jeg er så nysgjerrig på dine vegne;-) Tar jo et par dager før de kommer. Jeg tør heller ikke håpe, da blir man jo helt knust hvis tanta kommer. Men du har jo noen veldig lovende symptomer da. Får håpe det var falsk måling ja! Har sett på skjemaene til noen av de som er gravide, og hos noen av dem har tempen gått litt ned rundt IKM, men så har den gått opp igjen. Så det er håp. Jeg har også bare en venninne som har barn. De andre venninnene mine er ikke interessert i noe fast forhold en gang, så tar nok noen år før de begynner. Sambo vil ha to barn, jeg vil ha to eller tre. Sambo vil ta ting som de kommer og ikke planlegge så mye, så vi har ikke snakket så mye om framtiden enda. Jeg vil ha en nå, og en når jeg er ferdig. Så får vi se om det blir fler etter det;) Sambo vil helst ha jente først, men for meg spiller det ingen rolle. Håper bare å få to av hver;) Jeg studerer spesialpedagogikk og jobber mye ved siden av. Han jobber fulltid, men skal begynne å studere til høsten. Har veldig lyst på et bar i studietiden. Man får mye støtte og mer tid med barnet. Hva med dere? Er dere forlovet/gift eller "bare" samboere? Vi er det siste. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8907960 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 10. april 2007 Forfatter #7 Del Skrevet 10. april 2007 Hei hei Tante kom på besøk idag, men det gjør meg ingenting egentlig! Er faktisk veldig glad fordi at når jeg kom hjem så sa sambo at han hadde tenkt litt mens han var hjemme og spurte om vi ikke bare kunne begynne å prøve nå isteden for å vente til høsten!! Og jeg tror tempingen var ganske sann, gikk enda lavere nå men det er godt å vite da at det er noe annet enn syptomer mann kan tyde! Hvordan går det med deg nå? Fått noen mer syptomer? Har du tenkt å se om du får tante eller kommer du til å teste før? Av de vennene mine som har faste forhold har ingen planer eller ønsker om noe unge i nærmeste fremtid, så det er greit å ha noen i samme situasjon å snakke med:) Vet vennene dine eller noe andre at dere prøver? Vi er forlovet. Tenker å kanskje gifte oss i feb08, men isåfall planlegger vi det til sommeren. Syns det er litt vanskeling for jeg har jo ikke lyst at det skal bli noe klisjee bryllup.. Vil egentlig ikke ha så stort bryllup men vi eller jeg har så stor familie også har vi jo venner og. Men men. Har veldig lyst på unge i studietiden vi og. Får den støtten man trenger ja også blir det veldig fleksibelt. Vi flytter til sommeren og da skal vi leie hos familien til sambo så da har vi de rundt oss også. Han har en kjempe koselig familie Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8925128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. april 2007 #8 Del Skrevet 10. april 2007 Hei=) Så dumt at tanta kom da, men bra det ikke gjør deg noe. Så utrolig bra at sambo vil begynne å prøve nå!! Heldiggrisen=) Da er det nok ikke lenge før det blir en spire på dere. Skulle ønske at sambo også ville prøve ordentlig. Jeg har ikke fått noe mer symtomer nei, så tør ikke ha troen på at det er noe der, selv om jeg håper veldig. Tempen steg veldig i dag 7 dpo, så det er jo et godt tegn=) Fint å kunne få en pekepinn på hvordan ting ligger an ved å tempe ja. Jeg kommer til å teste på lørdag, regner med at det er IKM siden EL kom en dag for sent. Har så lyst på positiv test! Når har du EL? Det er en av venninnene mine som vet at vi "prøver", hun har en baby fra før av. Har nevnt at jeg ikke går på prev til noen andre, men har bare fått kritikk av dem, så lar det være. Hva med dere? Så koselig at dere er forlovet og kanskje skal gifte dere om under et år. Synes det er så tøft gjort at noen gifter seg når de er unge. Jeg synes det høres så skummelt ut, så skjer nok ikke på noen år her. Vil gjerne forlove meg da, men sambo vil ikke fri før et år før vi skal gifte oss. Hørtes kjempekoselig ut å leie hos familien til sambo. Det er jo deilig at familien er i nærheten og kan hjelpe=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8925601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 10. april 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 10. april 2007 Hei, det er meg ville bare bytte nick. Vi kommer ikke til å prøve skikkelig hardt da, eller skal prøve å la være for å si det sånn! Men siden jeg kommer til å tempe og sånn nå så er det jo litt vansklig å ikke tenke så mye på syklusen! Var litt overasket over plutslig ville prøve på ordentlig med en gang! Gøy at tempen din har gått opp da! 7dpo er det antall dager eller EL? Ja hadde vært deilig med en positiv test for dere nå da! Jeg sitter og drømmer om januar baby.. Jeg vet ikke når jeg har EL jeg. Skal jeg regne ut ifra en syklus på ca 26 siden det var det jeg hadde nå eller? De fleste vennene mine vet at vi ikke bruker prev. Men har ikke gått helt inn i "hvorfor" siden jeg tror jeg er litt bekymret på hva de hadde sagt. Men det er ingen som virklig vet at vi prøver.. det viste jo ikke jeg før nå Har ikke fått så mye kritikk, går mer på "hver sin lyst". Men kan si at jeg tror ikke foreldrene mine hadde vært så glad vist de viste hva vi holdt på med :S Enig med sambo din, jeg ville ikke at vi skulle forlove oss for så å vente i 5 år før vi giftet oss. Men "hovedgrunnen" til at vi velger å gifte oss nå og ikke om 5 år er at vi syns liksom at det betyr mer for oss nå. Fordi om 5 år så ser ikke jeg for meg at det å gifte oss hadde hatt noe å si for forholdet. Ok det var kanskje formulert litt rart. Syns egentlig ikke det er så skummelt egentlig, er han jeg har lyst på barn med så da må jeg jo også kunne tørre å gifte meg med han. Er jo egentlig mye mindre bindende. Men livet er langt så det er jo ikke noe rush, kan jo fri til han du da;) hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8925873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. april 2007 #10 Del Skrevet 10. april 2007 Så søtt nick=)=) Skjønner hva du mener. Når man har barn og har bodd sammen lenge, så gjør det ikke noe forskjell om man blir gift nei. Det må være gøy å planlegge og se på kjoler osv. Vet foreldrene dine om gifteplanene? Har tenkt tanken på å fri til sambo. Spurte han om hva han hadde synes hvis jeg gjorde det. Han sa at han ville sagt ja, men at han ville synes at det var litt rart. Så har han sine planer om å gi meg et skikkelig overraskende drømmefrieri;) 7 dpo er 7 dager etter EL ja=) At den går opp rundt da, kan være et tegn på at en spire har festet seg, men det trenger ikke bety det heller. Ta utgangspunkt i 26 dager når du regner EL ja, så får dere hoppe i høyet noen dager før og etter=) Fram til tempingen viser at EL er overstått. Håper det klaffer for dere nå! Tror at pappa hadde blitt glad hvis han viste hva vi drev med, men ikke mamma og stefaren min. Uff, gruer meg allerede til å fortelle dem det når jeg blir gravid:S Vet ikke hvordan moren hans ville reagert, men han kommer jo til å være 24 når barnet kommer, det er jo ikke så ille... Hvor gammel er samboern din igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8926040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 10. april 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 10. april 2007 De vet om gifteplanene ja, eller kanskje ikke at vi tenker å gjøre det i feb. Men de vet at vi er forlovet. Tok meg 3 uker å si det til pappa (han sa videre til stemor). De trodde at vi akkurat hadde gjort det så fikk forlovelsesgave og, vist det er noe som heter det! Han ene lillebroren min trodde også vi gjorde det da. Fikk litt dårlig samvittighet da. Før jul så hadde jeg spurt sambo av og til om han ville gifte seg med meg, helt til han sa ja. Var på kødd men mente det jo litt og, men mest for å tulle! Men så snakket vi plutslig seriøst om det i jul også var han vekke en uke og når han kom hjem så spurte han om jeg ikke kunne spørre igjen. Så var ikke så veldig romantisk her egentlig, og sambo angrer litt sier han for at han ikke gjorde noe mer ut av det. Så vist sambo din har noen planer så er det jo kanskje verdt å vente på de! håper du får høy temp i morgen og da, tar vel riktig to dager på rad. Har regnet fram til at jeg skal ha ikm ca 6 mai (to dager før bursdagen min gøy!) og da blir El ca 19-20 april så er jo ikke så lenge til! Hadde vil blitt gravid nå så hadde nok familien til sambo blitt ganske glad tror jeg, ihvertfall søskene hans. Mens hele min familie hadde nok blitt litt skuffet. Alle er leger og lign og veldig opptatt av utdanning. Men vi eller jeg har bestemt meg for å tenke på hva VI vil og ikke de:) Sambo er 20 her, eller 21 snart. Bor dere midt i oslo eller? Vi flytter til fredrikstad til sommeren da sambo mest sannsynlig skal gå på skole i oslo. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8926233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 10. april 2007 #12 Del Skrevet 10. april 2007 Så koselig med forlovelsesgave da!=) Hehe, visste ikke at det var noe som het det;) Fint med støtte fra familien. Jeg har blitt spurt av mamma om vi er forlovet, hun syntes det var veldig rart at vi ikke var det, hehe. Ulikt henne. Syntes forlovelsen deres hørtes kjempenydelig ut jeg, litt film-aktig;) Det trenger jo ikke være så spesielt for at det blir romantisk. Men jeg er veldig nysgjerrig på hva han finner på, så venter nok på det;-) Jeg håper også på høy temp i morgen. Da kan jeg jo håpe på at noe er på gang, selv om det ikke trenger å bety det. Ike så lenge til 19-20 april nei, da får dere stå på Hørt om fler som har fått positiv test i bursdagsgave, så krysser alt jeg har for at du også får det!=) Det hadde jo vært helt perfekt! Dumt at familien din kanskje blir litt skuffet, men de kommer nok til å bli glade etterhvert. Og som du sier er det det dere vil som teller. Og jeg tror ikke at et barn er noe stort hinder for utdannelsen. Vi bor på nordstrand, 15 min med trikk unna Oslo sentrum=) Fredrikstad er ikke så langt unna. Hvor lang tid tar det å komme seg derifra til Oslo? Hvilken skole skal han gå på? Hva skal du gjøre til høsten? Det ble mange spørsmål, hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8927204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 11. april 2007 Forfatter #13 Del Skrevet 11. april 2007 Hvordan går det?! Her er jeg spent! Har du fått høy temp idag? Hadde vært gøy med positiv test til burdagen da! Beste bursdagen ever . Men en liten ting er at jeg blir jo russ nå, så sambo spurte om jeg ikke ville prøve å la være å bli gravid denne syklusen for å kunne gjøre det jeg vil i russetiden. Men jeg vet ikke helt. Blir litt kjipt i begynnelsen av russetiden før jeg vet om jeg er det eller ikke vist vi prøver. Hadde egentlig håpet litt på å ikke drikke i russe tiden for da hadde jeg jo fått med meg alt det dumme alle de andre gjør! Men tror vi kommer til å prøve, tror ikke jeg klarer å la en syklus gå forbi! hehe Vet ikke hvor nordstrand er jeg, er ikke så kjent i oslo. Er fra og i bergen. Tar 1time og 10 min med tog fra oslo til fredrikstad. Så det er ikke så langt og det er en av de togene som går skikkelig stille så det er egentlig ikke så ille. Mye bedre enn toget fra bergen til oslo. Sambo skal gå på NIH mens jeg skal gå industriell design i østfold.. tror jeg. Så sambo skal pendle tror jeg. Eller håper det for de andre alternativet er at han bor i oslo og kommer hjem i helgen.. ikke så gøy det. Er det ikke veldig dyrt å bo i oslo? Selv om dere ikke bor i sentrum? Syns oslo er litt for stort jeg, men har noe familie der. Men ja fortelle hvordan det går med temping og symptomer, går det bra for deg så kommer jeg rett etter deg;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8937352 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 11. april 2007 #14 Del Skrevet 11. april 2007 Hei=) Her går det bra, fikk enda litt høyere temp i dag. Så håper at den holder seg oppe!=) Hadde jo vært helt super med en positiv test til bursdagen ja=) Hvis jeg blir gravid neste syklus har jeg IKM rundt 4-års dagen til meg og sambo! Det er 11. mai. Kanskje vi tester positivt omtrent samtidig, og får en super gave begge to=) Det hadde vært noe det! Litt kjedelig å være gravid i russetiden da. Men hvis du ikke ønsker å drikke allikevel, så er det jo ikke noe problem. Skjønner at du ikke vil la en syklus gå forbi;-) Men du må få med deg russetiden uansett da, det er jo så utrolig gøy! *Misunne* Hva slags russ er du? Har du fått klærne og sånt? 1 time og 10 min er ikke så ille da, men ganske slitsomt fram og tilbake hver dag. Men er jo mye bedre det enn at han bare er hjemme i helgene. Så tøft å studere industriell design, hørtes veldig spennende ut=) Vi leier nå, her betaler vi 6500 for 70 kvm inkludert strøm. Det er forholdsvis billig til å være Oslo. Men 1. mai flytter vi inn i sambo sin leilighet (som han har leid ut), så da blir det større og billigere;-) Er jo litt dyrt i Oslo, men hvis man ikke velger de mest sentrale og attraktive stedene, så er det ikke så alt for ille tror jeg. Men vet ikke hvordan det er andre steder. Hvordan er det i Bergen, er det ikke dyrt der? Liker store byer jeg, det er jo fordi jeg er oppvokst med det=) Men kunne tenkt å bo et annet sted et år en gang. Jeg skal fortelle hvordan det går, og hvis det går bra så må du komme rett etter=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8941347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 12. april 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 12. april 2007 Oi oi så spennende! Er det noe på gang hos deg nå så kommer jeg sterkt tilbake rett etter deg! Tempen min begynte jo å gå ned allerede 3 dager før tante kom så det ser bra ut hos deg så langt. Russetid blir det enten det er med eller uten alkohol, gleder meg som en unge! Skal opp til en venninne nå og fikse russebuksen. Blir jeg gravid så får jeg jo vite det i begynnelsen så vist jeg ikke er det så kan jeg jo drikke resten av tiden. Men vet ikke helt enda, tror det hadde blitt litt pinlig vist jeg satt på fors og ikke drakk. Hva skulle jeg si som grunn til at jeg ikke gjøre det?! Sier jeg at jeg ikke ahr penger eller noe sånt så hjelper det ikke. Er rød russ og sheriff i russestyret.. oooo! hehe så har en del klær siden jeg får de gratis. Har allerede tatt to knuter, bade før 1.april og 1. mai Var ikke SÅ veldig dyr den leiligheten deres da, og ganske stor egentlig. Men sambo din eier leilighet? Blir bra det da, å ikke ha den utgiften. Tror det er dyrere i Oslo sentrum enn bergen sentrum. Men vi bor i en leilighet som er en svømmeklubb sin. Vi får bo her billig fordi jeg er instruktør, så de leier ut uten fortjeneste. Betaler 2400 uten strøm, men bruker bare sånn ca 800 i strøm. Er bare 30 kvm men funker for oss og det er 10-15 min å gå til byn. Er omtrent i byn. I fjor så bodde jeg et år i wales, cardiff. Der er det bare litt fler folk enn i bergen tror jeg men det virket som en mye større by. Er vokst opp i bergen og det er jo egentlig en stor by men jeg syns oslo er litt for stort. Samtidig så syns jeg fredrikstad er litt lite. Men der er det veldig koselig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8946942 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 12. april 2007 #16 Del Skrevet 12. april 2007 Spennende her nå=) Tempen er fortsatt høy! Litt lavere enn i går da, så er mulig at den er på vei nedover. Så får jeg ikke tempet i morgen fordi jeg skal jobbe i natt. Gikk den mye ned hos deg eller bare litt? Du skal komme etter så fort som mulig hvis noe er på gang;-) Russetiden var en av de beste opplevelsene i mitt liv, så skjønner at du gleder deg=) Er du på buss eller? Hvis du er gravid har jeg en god unnskyldning for å ikke drikke. Venninna mi fikk en skikkelig halsinfeksjon i russetiden. Hun måtte gå på antibiotika som var så sterk at hun ville ødelagt leveren hvis hun drakk alkohol. Dette var sant altså, så du kan jo si at du har det. Eller så kan du helle alkoholfri vin over på en vinflaske med skrukork. Så gøy at du er sheriff i russestyret! Er det noe spesielt du skal gjøre da? Du er tøff som har tatt de knutene, spesielt før 1. april! Jeg tok den før 1. mai, og det var iiiiskaldt, hehe;) Sambo eier en leilighet ja. Han arvet en del penger for noen år siden, og da kjøpte han seg den. Han har leid den ut fram til nå. Det er kjempedeilig å slippe lån og sånt! Dere bor jo superbillig da! Deilig at det er så nærme byn. Hvem er du instuktør for? Barn eller voksne? Hva gjør du? Høres ut som en morsom jobb! Så gøy at du har bodd i wales! Hva gjorde du der, gikk på skole? Hvordan var det der? Fredrikstad hadde blitt alt for lite for meg. Har vært i Bergen, der er det kjempefint, så kunne sikkert bodd der=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8947407 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 12. april 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 12. april 2007 http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php?d=2007-04-9 her er for forje syklusen min, eller det jeg tempet for. Så du kan jo se, det gikk ganske gradvis så det er kjipt at du ikke får tempet i morgen da. men jeg var jo ganske lav dagen før tante er og du er jo fortsatt høy så jeg tror det fortsatt er sjanse. Men hva jobber du med om natten da egentlig? Vist du legger deg når du kommer hjem så kan du jo tempe etter at du har sovet litt vel.. kanskje? Ja jeg føler nesten at jeg får litt dårlig tid her nå, så godt som det ligger ann med deg. Vist det går bra med deg nå så MÅ jo jeg bare jobbe skikkelig denne syklusen! Fant ut at det faktisk er ganske bra å få unge i januar for da får jeg jo gjort ferdig første semester, samtidig som at jeg ikke føder rett før/i/ etter eksamen. Vi har ikke russebuss nei. Det er faktisk ingen på skolen vår som har det! Tror det har litt med at skolen ligger midt i byn og sånt. Hadde egentlig bare vært tull. Men vi har jo bil vist vi trenger Var du på buss? Genial er du! Jeg sier at jeg må gå på antibiotika... og vist jeg er gravid sa kan jeg si det til noen og til resten går jeg fortsatt på antibiotika for jeg er SÅ syk Litt kjipt for hun venninnen din som faktisk måtte det da.. Som sheriff er det egentlig ingenting jeg skal gjøre! Det eneste er vist vi skulle arrangert noe fest eller noe så måtte jeg ha ordnet med vakter og sikring, sambo er vekter og så det passer jo utmerket. Men så er det bare dåpen skolen skal arrangere selv så da må rektor(!) uansett være der siden det er på skoleplassen. Vi hadde egentlig tenkt å kjøpe vi og. Arvet noen penger selv. Men så vet vi jo ikke sikkert vhor vi kommer inn og sånt så det blir litt mye stress. Kommer nok til å bo ganske billig hos familien til sambo så det funker Jeg er instruktør for barn. Det er 4 forskjellige kurs som går over en halv time hver. Er fra ca 3- 10 år. For eksempel så går det første kurset ut på vanntilvenning og flyte. Så der er det mest lek ogsånt og det å være trygg i vannet. Så har vi crawl/rygg bein, cr/rg arm også bryst kurs. Det er veldig givene for vi lærer jo barna å svømme! Men selvfølgelig ganske slitsomt og for vi har 7 kurs rett etterhverandre. Blir litt mye med 3,5 timer i vannet og 70 forskjellige unger. hehe.. Hva er det du jobber med ved siden av da siden du sa du jobbet så mye. Tok andre klasse i wales. Var utrolig gøy. Utelivet var helt sinnsykt utrolig!! Også er det veldig fint utenfor cardiff da og i de mindre byene. Fantastisk land! Du burde reise dit engang, skal tipse deg vist du gjør det. Meg og sambo campet i nord wales i sommer. Det ble mye! men Har du fått noen fler symptomer?! Fått mens murringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8953425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 13. april 2007 #18 Del Skrevet 13. april 2007 Hei=) Jeg skrev sååå langt svar til deg i sta, så klikka BIM og alt ble sletta, argh! Hehe. Hadde murringer og var svimmel i sta. Nå har det gitt seg. Hadde litt håp i sta, men det forsvinner mer og mer. Er sikker på at tempen er lav i morgen og testen er negativ=( Gruer meg SÅ mye til å se det. I såfall så skal det bli maispire på oss begge!!!=) Om jeg er så heldig å være gravid skal jeg dynke deg i babystøv, så du er garantert å følge etter;-) Fikk ikke åpnet FF charten din. Du må gå inn på sharing og så home page setup, der står adressen=) Min er http://www.fertilityfriend.com/home/1927b5 Jeg var ikke på russebuss nei. Var veldig fornøyd med å være t-baneruss jeg, hehe. Man sparer mye penger på det;) Passer bra å være sheriff når samboern din er vekter ja. Teit at rektor må være der under døpinga, hehe. Vår døping ble bare kluss. Antibiotikaløgnen burde funke ja, hehe. Så gøy hvis du har noen du kan fortelle det til med en gang, som kan hjelpe deg å lyve;-) Jobben din høres såå koselig ut da! Har du drevet med svømming siden du har fått den jobben? Skjønner det er slitsomt med 7 (!) kurs etter hverandre. Jeg jobber som assistent for en jente 3 dager i uka + en natt, så hele uka går med. Er en veldig koselig jobb da=) Så gøy å ta et år i utlandet! Broren min tar 2. klasse i England nå, og jeg misunner han skikkelig, virker så gøy og lærerrikt. Kan gjerne tenke meg å dra til wales en gang, skal spørre deg om tips da=) Høres morsomt ut ut å campe der! Jeg må bli flinkere til å dra på sånne ferier, ikke bare charter-turer til syden;-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8967386 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 14. april 2007 Forfatter #19 Del Skrevet 14. april 2007 Hei hei Ser på charten din at du har fått tante idag Det var skikkelig kjipt. Testet du eller kom den før? Men det blir ihvertfall bursdags spire og 4 års dag spire på oss i mai http://www.fertilityfriend.com/home/19c06a Her er siden. Tror jeg klarte det nå! Har du funnet ut når du har EL nå da? Jeg har akkurat vært å passet den en broren min nå. Han er 9 månder og alle trodde jo at det var min unge når vi var på tur. Var litt skummelt, nesten så jeg fikk kalde føtter. Jeg har svømt ganske lenge ja, så det er litt gøy å kunne bruke det til noe annet enn trening. Noen av ungene er utrolig skjønn og neste gang tar hun ene moren med seg datteren i vannet, hun er 2 månder. Det gleder jeg meg til hihi. Men ihvertfall! Hva er du det gjør for hun jenten da? Skal du noe sted i sommer da? På noe charter-tur?! hehe.. er litt dyrt det ja. Vi tenker å ta oss en telt tur til sverige i sommer! Blir enda litt billigere Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8971892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 15. april 2007 #20 Del Skrevet 15. april 2007 Skikkelig kjipt med tante ja:( Jeg måtte jo teste, selv om tempen var lav, bare for å gni det inn at jeg ikke er gravid, hehe;-P Noen timer etterpå kom tanta. Jeg er mester til å sløse bort tester. Det SKAL bli bursdags og 4-års spire ja! Nå fikk jeg sett på FF charten din. Når har du EL? Så at tempen din hadde sunket, men det er kanskje litt tidlig med EL nå? Jeg har EL 29. eller 30. så håper at sambo blir med på å hoppe i høyet da. Irriterende å ikke være ordentlige prøvere. Så koselig at du har en så liten lillebror=) Da har du ihvertfall mye erfaring med babyer da. Hehe, morsomt at de trodde det var din unge;-) Man kan få litt kalde føtter av sånt, men det er jo kjempekoselig og da. Fint at du får brukt svømmingen som jobb og, da får du ihvertfall jobbet med noe du liker=) Skjønner at du gleder deg til hun skal ta med babyen på 2 mnd uti vannet, såå nydelig da!=) Som assistent gjør jeg litt av hvert. På dagen går det mest i å gi medisiner, leke med henne, gå turer osv. Også blir jeg med på sykehuset og sånt hvis de skal dit. På natta passer jeg på at hun ikke blir dårlig, gir medisin og får tiden til å gå ved å se på film på data'n, hehe. I sommer blir det nok charter tur igjen ja, hehe. Blir vel til kroatia, bulgaria eller tyrkia. Vi skal bestille når vi får feriepenger og får igjen på skatten. Telttur til Sverige høres kjempekoselig ut da! Er dere vant til camping- og teltturer? Sambo er så fisefin, så tviler på at jeg får han med i noe telt;-P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8979570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 16. april 2007 Forfatter #21 Del Skrevet 16. april 2007 Er nesten litt i tvil her jeg nå.. vet ikke helt hva jeg vil. ÅRgh! Blir så irritert for akkurat nå har jeg syket meg opp til å ville bli gravid/ eller altså få unge så klarer ikke å sette finger på det nå. Men ungen går jo ikke vekk.. hehe ok litt stygt, men man kan jo ikke akkurat "angre". Men for øyeblikket så tror jeg at jeg er "in the game". Må bare prøve å ikke snakke for mye med sambo om det før etter EL! hehe. Men leste noe innlegg på "snart klar" om at man aldri blir helt klar! Grunnen til at jeg plutslig begynte å tenke sånn som dette er at jeg var i navnefest i går til hun venninnen min. Og der var det 3 unger under 5 månder.. ble kanskje litt for realistisk for meg! Men man har jo uansett 9 månder å forberede seg når en først har blitt gravid. Men er for tiden fortsatt med deg på mai spire! jaja.. Nei tror ikke det er noe EL på gang her enda, jeg la meg sikkert bare litt sent eller noe. Tror jeg har EL ca 20 eller 21, så er vel i min fruktbare periode. Skjønner at det er litt irriterende å ikke være ordentlige prøvere. Men samtidig etter at sambo sa "ja" her så har liksom alt falt på meg! Men det har jo egentlig ikke det. men du skjønner hva jeg mener?! Hvor gammel er hun jenten du passer da? Og hvordan syk er hun? Vi er ikke noe spesielt vant til camping og teltturer i det hele tatt egentlig!Men det er et billigere og koselig alternativ. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8993120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 16. april 2007 #22 Del Skrevet 16. april 2007 Hehe, skjønner akkurat hva du mener! Hadde sambo sagt at han ville prøve hadde jeg garantert fått kalde føtter! Da hadde jeg fått tid til å tenke over hva som kom til å skje, istedenfor å bare vente på han. Så forstår deg godt! Men man kommer aldri i livet til å angre på et barn. Når barnet kommer og du blir hevet ut i det, så må man bare. Jeg tror ikke at man kan bli ordentlig klar før man står midt i det. Det er sikkert kjipt at man ikke kan bli med på alt mulig hele tiden, så man kan sikkert tenke at man burde ventet noen år. Men tenk så mye man får igjen. Det som er bra med å være ung mamma er at man har mer overskudd=) De sier "du burde vente noen år for det er så slitsomt å ha barn", men det blir jo ikke noe mindre slitsomt om man venter. Kanskje mer;-) Jeg prøver å tenke sånn. Men hadde sikkert vært mer redd hvis sambo var helt klar. Skal dere prøve ordentlig nå? Med mye kosing rundt EL og sånt? Hun jeg passer er 11. Hun er lunge- og nervesyk og har en hjerneskade, så det er en tung jobb psykisk, men veldig givende. Høres kjempekoselig ut med campingtur. Håper jeg får med sambo på det en gang;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-8994188 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 17. april 2007 Forfatter #23 Del Skrevet 17. april 2007 På søndag så sa jeg til sambo at jeg ikke var helt sikker på hva vi holdt på med.. og da sa han med en gang at ja, jeg tror vi venter!! Akkurat som om at han stoler fult på meg at jeg skal gjøre det "rette", så når jeg blir i tvil så blir han det og bare enda mer! Så jeg hadde litt problemer med å få han til sengs i går.. hehe men det funket tilslutt! Sant det om at man aldri angrer på et barn. Men det er jo noe annet å ha et barn og å "planlegge" et barn. Det ser ihvertfall ut som om sambo skal bo i oslo og jeg i fredrikstad de neste 3 årene.. :S Men så vil jeg ikke vente SÅ lenge... klarer ikke å bestemme meg, det er så irriterende! Foresten sambo gjorde noe helt sinnsykt skjønt! Han var i fredrikstad hos familien sin i helgen. Også snakket han med hun ene søsteren på 24 og broren på 19 også snakket de om å få barn også sa han til de at ja vi prøver nå!!! Jeg hadde aldri turd å si noe sånt, spesielt ikke til familien min. Men han har en veldig koselig familie. Ihvertfall så sa de at vist vi ble gravid nå så skulle de også bli gravid... begge to (kjæresten til broren altså! Også sa han til foreldrene sine at det nok ikke var så lenge til de ble besteforeldre!! Syns han er så tøff hmm... ja når jeg begynte å skrive her så var jeg i tvil men nå er jeg HELT gira igjen.. Nei, vettu hva?! NÅ skal det bli baby på oss her! Eller snart Jeg har jo EL snart tror jeg. Er ihvertfall på røde dager så skal nok klare å lure han tilsengs et par ganger til Men du, har du veldig sen EL eller har jeg litt tidlig? For syns det var litt stor forskjell når det er 10 dagers forskjell på EL og bare 5 på tante hos oss. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-9006763 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 17. april 2007 #24 Del Skrevet 17. april 2007 Hehe, morsomt å lese hvordan du endret mening mens du skrev;-P Du er heldig som har en sambo som følger dine ønsker, selv om det er litt vanskelig å ta valget selv. Når dere får en baby, så kommer han helt sikkert til å pendle, han vil jo sikkert være mest mulig med den lille. Hvor skal han bo når han er i Oslo? Å så nydelig samboern din er!!=) Satt og smilte for meg selv mens jeg leste det. Skikkelig tøft gjort av han! Jeg har så lyst til at sambo skal si noe sånt. Hvordan reagerte de kommende besteforeldrene? Så spennende at du er i den fruktbare perioden! Nå skal det bli maispire på dere! Det er jeg som har veldig sen EL=( Har en lutealfase på 10 dager, akkurat på grensa. Håper ikke at det hindrer meg i å bli gravid. Vurderer å kjøpe wild yam denne mnd, så kanskje den blir 1-2 dager lengre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-9006959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤tingeling¤ Skrevet 17. april 2007 Forfatter #25 Del Skrevet 17. april 2007 Fant sånn studenthybler. Het sundby eller noe på s hvertfall. Tror det er i nærheten av nih. Har ikke snakket med han enda da, han er ikke hjemme enda. Men vist han bor der og betaler 2-3000 i månden så får han jo uansett borteboerstipend, noe han ikke hadde fått i fredrikstad. Så jeg tenkte at det ikke hadde vært noe dyrere egentlig, også hadde det jo vært litt deilig for han å ikke trenge å stresse så mye. Nå er jeg helt i giret her så prøver å tenke på noe som får han på giret igjen. Hjelper ikke akkurat så mye å snakke om han og oslo.. hehe.. Ja hva sier sambo din nå for tiden da? Har dere snakket noe om temaet?! Lurte fælt selv på hva foreldrene hans sa. får ikke alltid så mye ut av han, men han sa at de ikke sa så mye! Så jeg tar det positivt! Har foreldrene dine eller sambo din peiling på hva dere driver med eller? Kjipt at du har så sen EL. Ja leste jo at det kunne gjøre det vansklig for egget å feste seg. Vist det ikke er kjempe dyrt så hadde det jo kanskje vært en ide å prøvd wild yam ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8895568-dreamer/#findComment-9007055 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå