Gå til innhold

morsmelk og flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

min gutt på 3 uker spiser godt, men har "rotetid"på natten og spiser mye da. Vi ønsker at jeg skal pumpe slik at far kan gi flaske en gang iløpet av dagen og jeg får litt "fri". Problemet er at vi ikke har fryser. mener å ha lest at morsmelk kan stå i kjøleskap 24 timer. Stemmer dette? Og hvordan er det å varme den opp igjen. En gang i vannbad? Eller er det mulg å varne opp samme melk flere ganger i samme spiserunde? Han tar seg ofte en pause så bruker ganske lang tid på måltidet. tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøleskap et døgn er greit hvis kjøleskapet er kaldt nok (det er gjerne det nederst og bakerst). Varme i vannbad er fint, mikro risikerer å ødelegge antistoffene. Hvis han er treg til å spise, del heller opp melken i to porsjoner, slik at dere slipper å varme opp to ganger. Tre en ullsokk utenpå flasken, så holder varmen litt bedre:)

Skrevet

Tusen takk-hørtes lurt ut:-)

Skrevet

Ny-pumpet melk holder i 3-5 dager i kjøleskap, avhengig av hvor feit melka er (jo feitere jo kortere holdbarhet). Du må ikke varme opp melka mer enn en gang! Men det gjør ikke noe om melka blir litt kaldere i løpet av måltidet, det eneste som kan skje er at baby'n ikke vil ha den fordi den er for kald.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...