Angie77 Skrevet 8. april 2007 #1 Del Skrevet 8. april 2007 Kan noen være så snill å fortelle meg hva en SA innebærer? Jeg er nemlig redd jeg har en nå! Jeg er 7+3 i dag og har blødd litt brunt blod i ca 11 dager. Da jeg var 6+4 tok jeg derfor en innvendig ul for å sjekke det. På ul kunne vi ikke høre hjertelyd, men vi så at det hadde festet seg. Jeg syns det var rart at vi ikke hørte hjertelyd fordi embryoet var 9mm stort... Uansett, i dag har jeg blødd litt mindre enn en tilnærmet vanlig menstruasjon. Det renner ned i do (det har det ikke gjort tidligere) og det er både friskt og brunt blod. I tillegg så stikker det litt nede på høyre side av magen. Jeg vet ikke hva en SA innebærer.. er man nødt til å ha smerter når man har en SA i uke 7? må det komme ut store biter? Jeg får ikke time hos gyn før på fredag så blir veldig, veldig glad for svar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8894407-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 9. april 2007 #2 Del Skrevet 9. april 2007 Uff stakkars deg, håper virkelig ikke at du mister... Jeg vet ikke så mye om dette egentlig. Jeg mistet selv i MA for snart 1 år siden og da hadde jeg overhode ikke blødning, ble oppdaget tilfeldig ved privat ultralyd i uke 12. Etter dette hadde jeg en SA og da kom det ut en tydelig klump som lignet en skviset drue, men da va jeg bare 4-5 uker på vei. Jeg hadde kun magesmerter som ved vanlig mens. Du kan eventuelt ta en ny gravitest, hvis den er svakere, så er sannsynligheten for abort ganske stor tror jeg. Har lest om mange her inne som blør og ikke mister, så det er absolutt håp at det kan gå bra... håper det Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8894407-hjelp/#findComment-8903804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angie77 Skrevet 9. april 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 9. april 2007 Jeg orket ikke leve i uvissheten mer så jeg tok en tur på legevakten i dag. Legen sa at blødningene tyder på en SA, men at det var tre forhold som gjør at han er usikker: for det første så begynte den skikkelige blødningen dagen etter jeg hadde sex (har hatt skikkelig blødning i to dager nå). Dette kan tyde på at blødningen kommer fra et annet sted i livmoren enn fra der embryoet er festet. For det andre så mente han at dersom jeg har en SA burde jeg hatt smerter, men det finnes de som ikke opplever smerter ved SA. Og for det tredje snakket han om den "skviste druen" som du kaller det. Det har ikke kommet ut noen klumper, men det er akkurat som det er svart "kaffegrut" og litt slim iblandet det friske blodet. Det kunne tyde på at livmoren bare renser seg. Han ga meg 5% sjangse på at dette kan gå bra. Off, jeg får bare klamre meg til de 5% frem til i morgen. Da skal jeg ha innvendig ul og får dommen. Herregud for en grusom påske dette har vært, det er som å leve i terror. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8894407-hjelp/#findComment-8906852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
skorpion01 Skrevet 9. april 2007 #4 Del Skrevet 9. april 2007 Hei Otolitta! Jeg føler med deg.Jeg hadde en Ma i aug 06.Det startet også med bare en liten blødning og ingen smerter.Jeg dro da også til legevakten.Fikk også samme beskjed som deg.Men når de tok innvendig ul på meg var alt normalt med foster og alt rundt.Det eneste de fant var en liten opphopning av blod akkurat ved livmor tappen.De fikk ordnet det.Men det gikk likevel galt 2 dager etter.da kom smertene og fosteret var på vei ut (12 +2).Håper det ikke har gått fullt så ille med deg. Jeg krysser fngrene for deg! Håper på å høre hvordan det har gått med deg! Mange gode hilsner til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8894407-hjelp/#findComment-8910539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angie77 Skrevet 10. april 2007 Forfatter #5 Del Skrevet 10. april 2007 Herregud, jeg fikk frysninger da jeg leste innlegget ditt skorpion. Det er akkurat det du skriver som skjer nå. I morges kom de første smertene og jeg er helt sikker på at livmoren vil tømme seg i løpet av dagen. For en time siden ringte jeg til legen, men siden det ikke er noe de kan gjøre ba han meg ringe når det er over. Fikk en vanvittig smerteri isted og ringte gråtende til kvinneklinikken for å høre hvordan jeg skal forholde meg til dette....sånn: skal jeg ta smertestillende, hva skal jeg gjøre så lenge dette står på, etc. Damen på kvinneklinikken (ja, den beryktede KK på Haukeland) sa at "herregud! LITT smerte må man tåle", og så la hun på røret! Så jeg sitter her, venter på neste rie, har ikke peiling på hva jeg kan forvente meg, hva som kommer til å skje de neste timene, når det vil ta slutt, etc. Gråter selv om jeg vet at dette er naturens gang. Den rasjonelle siden av meg er helt overtatt av hormonene. Føler at hele kroppen er fylt av et stort skrik. Jeg skal være så glad når dette er over. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8894407-hjelp/#findComment-8914871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå