Gå til innhold

11 mnd og ammer fortsatt..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får støtt og stadig negative bemerkninger når jeg sier at jenta mi på snart 11 mnd fortsatt ammer morgen og kveld. Er det så uvanlig? Hun koser seg så innmari med ammingen, det er dagens høydepunkt for hennes del;-) Hva synes dere? Tenkte å fortsette å amme iallefall til sommeren!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åååå så godt jeg kjenner meg igjen! Skulle akkuratt legge inn et likt innlegg.

Blir så oppgitt av alle som kommenterer det når jeg sier jeg ammer fremdeles. Gutten er 16 mnd, og spiser godt med annen mat og. Og vi ammer morgen, middag, kveld, natt og ellers når det måtte være behov. Gutten har vært mye syk, og da har det eneste jeg har fått i han vært pupp. Takket være dette, har vi unngått vektnedgang i disse periodene.

Spesielt er svigermor helt på styr når jeg sier jeg ammer fremdeles. Og en del kollegaer. Men jeg sier at WHO anbefaler amming til de er to år, så da gjør jeg det! Og så prøver jeg å drite i hva de sier.

Kos deg med amminga, det gjør jeg. Han skal slutte før han er konfirmant, tenkte jeg ;-)

Skrevet

Så flott at du ammer enda! Det er sikkert mange som er misunnelig på deg! Lillegutt er 3 1/2 mnd. blitt og jeg håper jeg får muligheten til å amme lenge ennå.

Kusina mi ammer for kosens skyld ennå, og ungen hennes er 2 år!

Kos deg med ammingen videre du :-) Mye god næring, og tenk så enkelt; bare ut med puppen a gitt! Ferdig temperert.

Jeg regner med at jenta di i tillegg til MM har begynt med fast føde?

Skrevet

Takk for svar;-) Jada, hun spiser veldig bra både til frokost, middag og kvelds. Ammingen er kun for kosens skyld egentlig, og for å sikre meg at hun får i seg nok væske i løpet av dagen. Hun drikker godt med vann, men nekter å drikke MME;-) Kun ekte vare godt nok for henne ja!

Skrevet

det anbefalles jo og amme til barna er 2 år av VHO og helse og familiedepartemanget støtter oppunder dette.

så drit i hva folk måtte mene...

Skrevet

mi er og snart 11 mnd, og jeg ammer morgen å kveld..synes det er helt topp, og vil gjerne gjøre det leenge ennå:)

sviger mor reagerer her og..synes det er morsomt jeg! har nesten lyst å forsette bare for å sjokkere ennå mer!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...