Gå til innhold

baby, leil, jobb...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig synes dere det er å ha alt i boks før dere får barn?

Vi ønsker å starte prøvingen snart, men leier en leilighet og bare en av oss har fast jobb (sambo). Jeg jobber i et vikariat i 50 % på ubestemt tid.

Jeg spør på dette forumet siden dere jo er godt i gang:) og har litt erfaringer på dette området. Velger å være anonym og håper det er ok. Vi er begge passert 30 år, så det er jo på tide å sette i gang snart. Bor i en storby.

Håper på noen synspunkter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei vi leier en leilighet med 2 soverom, har en sønn fra før og skal ha en baby til i desember:) jeg jiobber 3 hver helg om min mann har fast jobb... vi klarer oss bra men har begynnt å se etter hus nå da siden vi venter et nytt medlem av familien hehe...

håper det hjalp deg litt:)

Skrevet

Vi fikk førstemann da jeg enda var student. Vi eide egen bolig da og samboer hadde (og har) god jobb - fant ut vi ville prøve og komme i gang før vi ble for gamle...he he.

Denne gangen hadde jeg nettopp fått et 6 mnd vikariat etter endt studier og vi fant ut vi ville prøve å få en lillesøster/bror til Tobias før det ble for stor alderforskjell mellom de - de blir 2,5 år mellom de nå. Var så heldig å få fast stilling der jeg jobber nå - så da har jeg noe å komme tilbake til. Er ikke alltid det "passer", men stort sett ordner det seg likvel:o) Lykke til med beslutningen og evt prøvingen:o)))

Skrevet

takk for svar dere! noen flere:) ?

Er bare så klar for baby, men er jo litt skummelt og...:) siden vi bor i en storby er det dyrt å kjøpe leil. Og igjen er det vanskelig å få nok lån av banken til å kjøpe bolig.. og ganske dyr husleie her vi bor nå..

Skrevet

synes dere skal sette igang å prøve jeg.ellers passer det vel aldri og plutselig er du blitt for gammel.Nei hopp i det.Jeg fikk min første når jeg var 21og ble alenemor.Men jeg kom meg gjennom det ,og er den dag idag kjempeglad for at jeg fikk barn da.Det var litt tøft men alt går.Men Ingen har noen garanti for at verken forhold holder eller at økonomien er helt på topp.Om dere leier eller eier leilighet spiller vel ingen rolle,så lenge dere er lykkelig og trives med livet sånn som dere har det.å få første barnet er jo litt mer "skummelt"enn de neste barna.for livet blir jo endel forandret-til det bedre spør du meg!Jeg er gravid med nr 4...som absolutt ikke var planlagt! !men, men man kan ikke planlegge alt her i livet.Ønsker dere Lykke til!!

Klem fra meg

Skrevet

Klart det er skummelt:o) Det syns jeg også da jeg fikk positiv test første gang....men du har jo maaaange mnd å venne deg til tanken på:o) Det viktigste er jo at dere er mentalt klare for å bli foreldre, ikke om dere eier egen leilighet...jeg sier "sett i gang" så lenge dere begge har veldig lyst:o)))

Skrevet

vi leier leilighet og er begge studenter=) Nå venter vi en baby i september, og det er planlagt! Har en fast helgestilling på 26% i tillegg til at samboeren min fra høsten av kommer til å få en liten stilling på skolen. Vi kommer ikke til å få noen økonomiske problemer så for oss var dette det perfekte tidspunktet både med tanke på økonomi og det at vi begge ønsker oss barn=)

Vurderte å kjøpe leilighet(bor i Trondheim), men vi syns det var for dyrt så vi fant en billig leilighet å leie i stedet=)

Men det er vel opp til en hver hvilke kriterier som bør settes før man får barn. Mange som mener det helt motsatte som oss, nemlig at studier skal være ferdig, hus og bil skal være kjøpt, og begge skal ha 100% fast stilling.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...