Gå til innhold

April: Pia 81 eller synne... eller andre strikke gudinner:-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan lage den i dei fargene du vil ha, lage deg ditt egent mønster med å teikne det opp på et rutepapir på forhånd.

Så er det - vil du ha den i glattstrikk eller rillestrikk?

Hmmm gjør eg det vanskelig for deg nå.... ?

http://pic5.piczo.com/Hobbyguri/?g=6381409&cr=5

Synne har den vesken der i striper - den er kjempefin.

Glattstrikk ser det ut til med vrangbord opperst. Den er ikke tovet da.

Men har to som er tovet der også.

Eg har et par vesker eg også på min side men dei er mye enklere enn Synnes veske.

Den eg strikka til jul var eg mest fornøyd med - den strikket eg i flere deler og sydde den heller sammen etterpå.

Neste veske eg skal strikke nå blir med striper.

Annonse

Altså jeg tar av meg hatten for dere.. Så flinke som dere er:)

Er ikke så dreven å strikke ennå, men kommer seg nå:-)

Så hvis dere har en enkel oppskrift så blir jeg glad:) kanskje en som man mpå sy sammen ( som pia nevnte) eller en annen enkel veske:) må jo begynne et sted:)

Ha en strålende siste påskedag:-)

Nei nå ble jeg jo bare kjempeinspirert her!

Fortell mer, hvordan tover dere, og kan det gjøres med hvilken som helst ull? Med grønnsåpe i vaskemaskinen, eller? Ellers er det vel bare å strikke en firkant og montere, eller?

Og hva i alle dager er lommetøfler???

http://knitwits-heaven.tripod.com/pocket_book_slippers.htm

Der har du lommetøfler - helt geniale. Slike skal eg strikke etter eg er ferdig med bunaden til Hanne.

Toving er egentlgi kjempe lett - bruker ullgarn, men det er garn som er mer egnet enn annet. Men det hjelper dei deg med i butikken.

Eg tover med grønnsåpe. Om det ikke er slik eg vil ha det etter en runde i maskinen så får det seg en runde til. ;)

så klart!! ;) Bare gi meg mailadressen din, så skal jeg sende den til deg! :) (Enten her eller på "post")

Når du tover må det være rein ull, ikke superwash... (Been there, done that... -misslykka!!! ) Du kan strikke glattstrikk og rillestrikk, samma det, bare å strikke i vei, og så hive det i maskina. Jeg tover med vanlig vaskemiddel, bare høyere temperatur. Som regel 60 grader. :)

Lommetøflene er morsomme og gjort i en fei. Vet ikke hvor navnet kommer fra, men... Kanskje fordi du kan ha de i lommene??? Ikke mange som klarer å gjette hva det er, nei.. hihi...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...