Gå til innhold

Er det mulig å få positiv gr. test og alikevel ikke er gravid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Uff, har fått en dårlig følelse inni meg at jeg ikke er gravid likevel. Har tatt 3 tester og alle var positive, men likevel så er jeg bekymret. Noen med gode råd?

Ringte legen å spurte om jeg kunne få tidlig UL men det fikk jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du er helt klart gravid! Det tror nå jeg:-) 3 tester lyver ikke! Jeg hadde d litt på samme måten i begynnelsen. spesiellt siden jeg ikke hadde ventet å bli gravid. Ikke var jeg plaget med kvalme heller så jeg følte meg ikke gravid. Men kjen på puppene. Der følte jeg først forandringen:) Og det er et sikkert tegn. Om man skulle være så uheldig å miste, er det i puppene man først kjenner at "spenningen" forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar. Har ømme pupper, men det er det hele. Verken kvalm eller noe. Men blir det positvt svar hvis plommesekken er tom? Tror jeg har vært inne på disse sidene litt for mye jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir positivt da og....

jeg har heller ingen tydelige tegn på at jeg er gravid uten om at mensen er borte...

men jeg føler det på meg.

 

er det første?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen som har tatt en (eller 3!) positive tester og ikke vært gravid - så GRATULERER! For at testen skal slå ut positivt må du jo ha hcg i urinen, og dette får du bare om du er gravid - eneste er vel om du går på medisiner som kan få testen til å slå ut....men det vet du vel selv.

Er du veldig usikker kan du vel ta blodprøver med hcg-innholdet hos legen. Etter uke 6 kan du i allefall gå til privat ul - for da skal det være mulig å se hjerteslagene (det gjorde jeg i uke 6 i hvertfall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. takk for svarene. Tror nok at jeg bekymrer meg litt for mye unødvendig. Er 6+3 idag og ja dette er første gangen, eller jeg mistet da jeg var 5+3 i november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg så godt igjen det du forteller da jeg fant ut at jeg var gravid i høst. Jeg tok til og med urinprøve hos legen, men fikk det for meg at det kanskje ikke var helt sant like vel. Men det var det:)Jeg hang meg veldig opp i at kanskje jeg testet meg for tidlig, enda det var dagen etter ventet menstruasjon som ikke kom. Du kan glede deg til kontroller. Første gang hos jordmor da jeg fikk høre hjertelyden, ble for meg vendepunktet. Og det var i januar en gang:) Ønsker deg masse lykke til, og kan love deg at du vil merke graviditetssymptomene mer og mer etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har ivertfall vært gravid (tipper 5 uker), men nå vet jeg ikke om jeg er det lenger. Puppene er store fremdeles, kvamlen har gitt seg noelunde.

 

Har blødd en del (både brunt og rødt), og vet ikke om det er noe vits i å ta en ny test. Grunnen til det, er at jeg ikke vet om testen vil være pålitelig etter en evt abort.

 

Hvor lenge etter man har blødd kan man stole på en ny test???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har fått positivt svar og ikke har blødd trenger du ikke bekymre deg :-) Da kan du stole på testen!!!

 

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde du lenge, som en vanlig mens?

Du burde vel ringe lege eller legevakten, ikke for å skremme

deg, men jeg mistet ikke så lenge siden, og det begynte slik

som deg, Det trenger ikke bety at duhar mistet, men få det sjekket ut :-)) Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...