Gå til innhold

Brune prikker i flasken?

Anbefalte innlegg

Hær om dagen så jeg at de var bittesmå brune prikker i flasken til lillegutt da han drakk mme. Jeg ble selvsagt redd og kastet ut all melken og gav ham ny i en annen flaske. Jeg prøvde å vaske flasken i vanlig zalovann mange ganger men disse små prikkene gikk ikke bort. Fikk et tips om at man kunne ta litt maskinoppvaskpulver i og vaske med, og vaske det godt uta etterpå siden det er så sterkt. Jeg lot det stå litt i flaskene og alle de brune prikkene forsvant.

Noen som vet hva disse brune prikkene er?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/8891907-brune-prikker-i-flasken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har opplevd dette og har funnet ut at det skyldes dårlig renhold av flaskene ( skjedde etter at vi begynnte å vaske med oppvaskemaskinen) det er "mugg" flekker.

Vil anbefale deg og vaske flaskene godt med kost før de kokes eller settes inn i vaskemaskinen..

hæ? oppvaskmaskin skal vel vaske rent nok til at det ikke skal mugne?? jeg har også ved et par anledninger sett en brunlig liten "klump" som har "svømmt" rundt i melka, men så for meg at det kom fra enten noe støv som var kommet oppi flaska/pulveret, en klump? fra pulveret, eller noe slikt..

var det flekker inni flaska eller noe som fløt?

Vet ikke om du leste hovedinnlegget, men det står ganske klart at det var flekker i selveflasken.

" Jeg prøvde å vaske flasken i vanlig zalovann mange ganger men disse små prikkene gikk ikke bort. Fikk et tips om at man kunne ta litt maskinoppvaskpulver i og vaske med, og vaske det godt uta etterpå siden det er så sterkt. Jeg lot det stå litt i flaskene og alle de brune prikkene forsvant. "

Vaskemaskinen funker helt ok, men innimellom lønner det seg å vaske flaskene med kost for å få vekk alt som sitter fast av fettstoffer og lignede..

De gangene du har fått en brun klump som svømmer rundt i flasken er det jo klart en ytre forurensning, men når det er brune flekker i inni selve flasken som sitter dønn fast så er det jo helt klart noe annet som mugg..

De brune prikkene kan komme til tross for at man vasker flasker veldig godt. JEg skyller dem umiddelbart i kaldt vann etter bruk og legger dem i zalovann en stund og skrubber dem godt. Uansett hvor mye jeg skrubber går det ikke alltid bort, så takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...