Merida72 Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Hei! Jeg hører til på Bim-sidene, er 27 uker på vei og har todelt livmor. Legene sier det er sannsynlig at jeg vil føde for tidlig, men jeg får tett og god oppfølging og enn så lenge ser alt veldig bra ut. Så jeg bare lurer på om det er noen der ute som har todelt livmor/bicorn uterus og som har født for tidlig? Og i hvilken uke? Hvordan gikk det? KS eller vaginal fødsel? Lurer veldig... spent på hvordan dette går :-)
pluttenogmeg Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Heihei . Jeg har todelt livmor og fødte i uke 28. Men om det spesifikt var pga livmoren det vet jeg faktisk ikke. Jeg begynte med kraftige blødninger og etter fødsel viste det seg at morkaken hadde rift i seg. Jenta mi lå i seteleie , så jeg skulle ta keisersnitt , men hun hadde det utrolig travelt , så hun kom vaginalt. ( fra 5 cm åpning til hun var ute: 15 min) .. Men i det hele og store gikk det utrolig bra, i dag er hun 3 år (ble i mars, hadde termin i juni) og bærer ingen tegn på at hun er prematur. Viljesterk og kjempeflink å prate osv. Jeg ønsker deg masse lykke til , og håper jo selvfølgelig at du går ut tiden.
prematur uke 29 ♡ Skrevet 26. april 2007 #3 Skrevet 26. april 2007 Hei jeg hadde bicorn uterus med min første mann men det ble ikke oppdaget før jeg hadde keisersnittet, jentungen lå bare i den ene delen av livmoren. Men min fødsel startet med vannavgang i uke 35+5 og ble akutt keisersnitt pga uoppdaget seteleie. Fikk operert den bort på ullevål etterhvert og har nå hatt min andre svangerskap... men henne kom i uke 29
Gjest Skrevet 27. april 2007 #4 Skrevet 27. april 2007 Jeg og har hatt det. Fødte første 3 uker før termin, andre 6 uker før termin. Det ble da oppdaget at livmoren var delt. Tok operasjon på Ullevål. Etter det fikk jeg tredjemann 9 dager før termin.
Merida72 Skrevet 6. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2007 Hei og takk for svarene fra dere! Nå er jeg i uke 31 og føler meg jo litt tryggere for hver uke som går, samtidig vet jeg nå at babyen ligger i seteleie nøyaktig slik forrigemann gjorde. Ligger i den ene "lommen" og trykker hodet godt oppi ribbeina mine. Hvis den blir liggende sånn (noe jeg regner med), så blir det vel planlagt KS igjen. Sist ble det i uke 37,5 pga lite liv. Nå lurer jeg på om jeg skal forsøke å få sykehuset til å gå med på planlagt KS i alle fall 2 uker før termin. Da er jo babyen klar! Vet de pleier å være litt sene på RH (gjerne bare noen dager før T.), men liker ikke tanken på at babyen ikke har det bra på slutten fordi det er for trangt. Ikke så lett dette her.... men det var godt å høre at andre har opplevet tidlige fødsler som har gått bra på tross av denne misformen på livmoren :-)
Karija Skrevet 3. juni 2007 #6 Skrevet 3. juni 2007 Jeg hadde litt delt livmor (hjerteformet). Babyen ble tatt med KS to uker etter termin. Jeg tror/håper at jeg ikke har så veldig delt livmor, da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå