Gjest Skrevet 8. april 2007 #1 Skrevet 8. april 2007 Leker litt med tanken på å kjøpe inn brystpumpe før barnet kommer, i tilfelle man plutselig sitter der en søndag da butikken er stengt med overfyllte mugger Er det nødvendig? Og, den dagen jeg skal kjøpe - hva slags pumpe anbefaler dere erfarne damer? Ser det er både elektriske og manueller, og flere ulike "systemer" i forhold til oppbevaring og få kjøpt, hva er dere fornøyd med? Føler det er en jungel jeg ikke har oversikt over i det hele tatt - og koster jo litt penger også, vil ikke kjøpe katta i sekken.
Murmeline Skrevet 8. april 2007 #2 Skrevet 8. april 2007 Min mening: manuelle er så "halvveis", bedre å kjøpe elektrisk. Mange liker Medela, de har fryseposer også, som monteres rett på pumpen. Jeg synes det er litt bruk vs penger, og kjøpte derfor en billig elektrisk: Medela Mini Electric til drøye 700kr. Den litt bedre utgaven koster ca 1000kr. En manuell koster gjerne 5-600kr.. Avent er store på flasker og oppbevaring, og mange har Avent manuell, men delte meninger om pumpen.. Selv hadde jeg denne, og heldigvis ble den ødelagt så jeg måtte kjøpe ny og elektrisk;) Selv bruker jeg mye tomme glass å fryse på, man trenger ikke bruke produsentens opplegg. Kikk på pumper nå, og evt skriv opp for mannen din hvor han skal dra på shopping hvis du trenger pumpe fort. Mange sykehus har pumpe til utleie, så hvis krise kan man gjerne leie..
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 8. april 2007 #3 Skrevet 8. april 2007 Kjøpte inn chicco handpumpe før fødselen, den anbefaler jeg ikke. Jenta mi var så liten at jeg i begynnelsen måtte pumpe meg masse for så å gi henne på flaske (ble helt utslitt av ammingen og fikk ikke i seg nok). Før jeg reiste fra sykehuset var jeg innom apoteket og kjøpte avent sin elektriske pumpe. Den er jeg veldig fornøyd med. Kostet 1200 kr. Kan jo vente til babyen er fødd og se hva du trenger, men absolutt greit å ha.
Tiddelidu Skrevet 8. april 2007 #4 Skrevet 8. april 2007 Jeg har også Avent sin elektriske til 1200kr, veldig fornøyd med den. Selv hadde jeg ikke bruk for den de første ukene, men etterhvert har den blitt et "must". Jeg har brukt den ganske så mye enkelte morgener etter lillegutt begynte å sove rundt f.eks. Dersom du får spreng kan du jo håndmelke hvis du ikke får tak i før fødsel, men jeg anbefaler absolutt å ha en pumpe i hus etterhvert.
Mammatiltotrollunger Skrevet 8. april 2007 #5 Skrevet 8. april 2007 Avent sin manuelle brystpumpe er helt super!! ..og ikke alt for dyr, betalte 599 for min helt ny. Anbefaler den :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. april 2007 #6 Skrevet 8. april 2007 Jeg har også avent manuell - ikke overbegeistret, men helt ok. Tror det går litt senere med manuell pumpe rett og slett?
pingu-72 Skrevet 8. april 2007 #7 Skrevet 8. april 2007 Jeg har både avent manuell og medela swing (elektrisk). Avent'en var helt forferdelig for brystvortene, medelaen er kjempebra! Anbefales på det varmeste!
Gjest Skrevet 8. april 2007 #8 Skrevet 8. april 2007 Takk for mange svar Skal kikke litt i butikkene rundt her og skrive opp liste til mannen
J`s mamma Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Jeg har Avent sin manuelle og synest den er grei. Fikk låne denne av en venninne, men fant ut i at jeg synest det faktisk var lettere å pumpe ut melken på egenhånd. Dette gjorde jeg før jeg fikk lånt pumpen og fant ut at det gikk like for å pumpe ut melken selv som med pumpe.. Men om du skal kjøpe noe, så anbefaler jeg Avent sin. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 anbefaler avent sin elektriske, da den er svært god. veldig greit at du kan fortelle den hvilke tempo du ønsker. du kan også bruke den med batteri på tur/ som håndpumpe. du får på en måte 3 pumper til 1200, avent sine oppbevaringsbokser er supre, da du kan se hvor mye du har pumpet. lettere å beregne måltid da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå